Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.
In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.
Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.
Doelgroep:
Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).
Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.
Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten
Orange+Blue
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
Hoi Faizel,
welke letter las je peer-groep er dan in? we konden er hier nauwelijks iets anders uit lezen namelijk.
maar hierbij een versie waarbij de O nog meer zn traditionele vormen behoudt.
gr. Roy & Jeanine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
bedankt voor de leuke reactie! hierbij een gewijzigde variantie. het jammere is wel dat het rode plusje in de ondertitel hiermee verdwijnt.
gr. roy & jeanine -
FaizelL zegt :
Rode plusje is dubbelop. Geheel oogt nu rustiger naar mijn gevoel. Jullie horen van mij.
-
Orange+Blue zegt
ok, we zijn benieuwd :)
-
FaizelL zegt :
Halllo Roy & Jeanine,
Mijn voorkeur gaat uit naar jullie logo. Heb het aan een peer group voorgelegd. Opvallend is dat de letter 'o" niet vopr iedereen herkenbaar is. Wellicht een idee het iets meer leesbaar te maken? Wellicht volgens hetzelfde concept, maar een aantal exemplaren met andere lettertypes? Wil voor maandag as een keuze maken.
Ik verneem graag van jullie.
Faizel -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
hierbij ons voorstel. gekozen voor een stevig lettertype met mooie rondingen en een eigentijdse look. het plusje op de i en in de ondertitel zorgt (naast een subtiele verwijzing naar plus size) voor dynamiek en kracht.
gr. Roy & Jeanine -
FaizelL zegt :
Kijk eens aan! Wordt hier warm van. Mooi strak en subtiel. Zonder jullie tekst te hebben gelezen, begreep ik de verwijizing naar plus. Zou je zo vriendelijk willen zijn het onderschrift te wijzigen in "confident curves" ?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-