Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: FaizelL
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 325.00
  • Datum start : 30-05-2011 14:05
  • Datum einde : 13-06-2011 14:33
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 68
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Mockai voorziet niet in kleding, maar in zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn met oog voor trends en uitstraling. Dit zijn de redenen waarom klanten graag een bezoek brengen aan de webshop. Shoppen wordt op deze wijze geen zoektocht, maar een beleving. Een groot aantal webwinkels stralen middels hun benaming duidelijk uit gericht te zijn op ‘grote’ maten. Mockai kiest er bewust voor dit juist niet te doen. Het merk en de bijbehorende doelgroep staan op gelijke hoogte met de reguliere maten. Vrouwen in bezit van een plus size maat zijn niet zielig en onzeker. Integendeel, het zijn vrouwen die zelfverzekerd in het leven staan en die dit ook willen uitstralen. Mockai is de weerspiegeling van dit gevoel.

Bedrijfsomschrijving:

In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.


In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.

Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

Doelgroep:

Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).

Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.

Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten

Orange+Blue
  • Logo # 23666 voor Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      Hoi Faizel,

      welke letter las je peer-groep er dan in? we konden er hier nauwelijks iets anders uit lezen namelijk.

      maar hierbij een versie waarbij de O nog meer zn traditionele vormen behoudt.

      gr. Roy & Jeanine

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 22761 voor Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      bedankt voor de leuke reactie! hierbij een gewijzigde variantie. het jammere is wel dat het rode plusje in de ondertitel hiermee verdwijnt.

      gr. roy & jeanine

    2. FaizelL zegt :

      Rode plusje is dubbelop. Geheel oogt nu rustiger naar mijn gevoel. Jullie horen van mij.

    3. Orange+Blue zegt

      ok, we zijn benieuwd :)

    4. FaizelL zegt :

      Halllo Roy & Jeanine,

      Mijn voorkeur gaat uit naar jullie logo. Heb het aan een peer group voorgelegd. Opvallend is dat de letter 'o" niet vopr iedereen herkenbaar is. Wellicht een idee het iets meer leesbaar te maken? Wellicht volgens hetzelfde concept, maar een aantal exemplaren met andere lettertypes? Wil voor maandag as een keuze maken.

      Ik verneem graag van jullie.

      Faizel

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 22688 voor Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Orange+Blue:

      hierbij ons voorstel. gekozen voor een stevig lettertype met mooie rondingen en een eigentijdse look. het plusje op de i en in de ondertitel zorgt (naast een subtiele verwijzing naar plus size) voor dynamiek en kracht.

      gr. Roy & Jeanine

    2. FaizelL zegt :

      Kijk eens aan! Wordt hier warm van. Mooi strak en subtiel. Zonder jullie tekst te hebben gelezen, begreep ik de verwijizing naar plus. Zou je zo vriendelijk willen zijn het onderschrift te wijzigen in "confident curves" ?

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network