Logo webwinkel gericht op plus size vrouwen

Datum start: 30-05-2011

Datum einde: 13-06-2011

Totaal budget: € 325.00
Nieuwste inzending
Book cover
jeffrypas

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Mockai voorziet niet in kleding, maar in zelfverzekerdheid en zelfbewustzijn met oog voor trends en uitstraling. Dit zijn de redenen waarom klanten graag een bezoek brengen aan de webshop. Shoppen wordt op deze wijze geen zoektocht, maar een beleving. Een groot aantal webwinkels stralen middels hun benaming duidelijk uit gericht te zijn op ‘grote’ maten. Mockai kiest er bewust voor dit juist niet te doen. Het merk en de bijbehorende doelgroep staan op gelijke hoogte met de reguliere maten. Vrouwen in bezit van een plus size maat zijn niet zielig en onzeker. Integendeel, het zijn vrouwen die zelfverzekerd in het leven staan en die dit ook willen uitstralen. Mockai is de weerspiegeling van dit gevoel.

Bedrijfsomschrijving


In tegenstelling tot enkele jaren geleden is er vandaag de dag iets makkelijker om plus size kleding te kopen voor de gevormde, volslanke vrouw. Helaas zijn de winkels voor deze "curvy" vrouwen meer gericht op de wat oudere casual geklede dames. Dit is heel frustrerend als je als jonge vrouw met een maatje meer (vanaf maat 40-42) op zoek bent naar een leuke outfit voor alledaags, in een zakelijke omgeving, uitgaan of een andere speciale gelegenheid.


In de Verenigde Staten, Canada en Denemarken wordt steeds meer modieuze kleding gemaakt voor de curvy vrouw. In Nederland wordt nog niet voldoende ingespeeld op deze markt.

Met Mockai willen wij naast een webwinkel een platform bieden waar curvy vrouwen niet alleen kleding kunnen kopen, maar ook een lifestyle beleving kunnen krijgen. Door middel van social media en mobiele personal styling willen wij de curvy vrouw helpen om zich zonder al te veel problemen als de jonge modieuze vrouw die zij is te presenteren, zowel zakelijk als privé. Wij willen onderdeel uitmaken van het dagelijks leven van deze vrouw en haar helpen die met zelfvertrouwen tegemoet te gaan.

Doelgroep


Zelfverzekerde vrouwen vanaf maat 40-42. Leeftijd: 18-40 jaar. Het betreft niet de groep 'dikke' vrouwen (met alle respect), maar de gevormde (ook wel curvy genoemde) vrouwen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zwart en groen zijn primaire kleuren (zie kleurenpalet bijlage).

Niet te speelse uitstraling. Geen kleurenfestijn. Basis is te vergelijken met logo winkelketen ZARA of GAP. Zakelijk, doch vlotte uitstraling.

Onderschrift " Curvy & Confident" gebruiken.
Logo mag een subtiele verwijzing naar curvy doelgroep bevatten

Designer: Orange+Blue Orange+Blue
logo-orangeblue-vJcFlUu0

Orange+BlueOrange+Blue

Hoi Faizel,

welke letter las je peer-groep er dan in? we konden er hier nauwelijks iets anders uit lezen namelijk.

maar hierbij een versie waarbij de O nog meer zn traditionele vormen behoudt.

gr. Roy & Jeanine

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-orangeblue-ZQvTyNaS

Orange+BlueOrange+Blue

bedankt voor de leuke reactie! hierbij een gewijzigde variantie. het jammere is wel dat het rode plusje in de ondertitel hiermee verdwijnt.

gr. roy & jeanine

FaizelLFaizelL

Rode plusje is dubbelop. Geheel oogt nu rustiger naar mijn gevoel. Jullie horen van mij.

Orange+BlueOrange+Blue

ok, we zijn benieuwd :)

FaizelLFaizelL

Halllo Roy & Jeanine,

Mijn voorkeur gaat uit naar jullie logo. Heb het aan een peer group voorgelegd. Opvallend is dat de letter \'o\" niet vopr iedereen herkenbaar is. Wellicht een idee het iets meer leesbaar te maken? Wellicht volgens hetzelfde concept, maar een aantal exemplaren met andere lettertypes? Wil voor maandag as een keuze maken.

Ik verneem graag van jullie.

Faizel

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-orangeblue-X2ZKlXns

Orange+BlueOrange+Blue

hierbij ons voorstel. gekozen voor een stevig lettertype met mooie rondingen en een eigentijdse look. het plusje op de i en in de ondertitel zorgt (naast een subtiele verwijzing naar plus size) voor dynamiek en kracht.

gr. Roy & Jeanine

FaizelLFaizelL

Kijk eens aan! Wordt hier warm van. Mooi strak en subtiel. Zonder jullie tekst te hebben gelezen, begreep ik de verwijizing naar plus. Zou je zo vriendelijk willen zijn het onderschrift te wijzigen in \"confident curves\" ?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.