Geen commentaar
Madea Fashion - Made for Madea, logo en lettertype voor fashionlabel
Datum start: 17-03-2012
Datum einde: 31-03-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Marije,
Bedankt voor de feedback. Ik begrijp je gevoel dat er meer karakter in kan. Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk door het lettertype komt. Daarom heb ik het beeldmerk even gelaten voor wat het is en ben aan de slag gegaan met de fonts.
Hiernaast zie je twee verschillende fonts die elk een eigen karakter hebben. Spreekt een van beide je al meer aan? En gaat het daarmee de richting op die je voor ogen hebt?
Eronder heb ik het beeldmerk een invulling gegeven. Hiermee zou je de verschillende doelgroepen zonder gebruik te maken van woorden kunnen aanspreken. Dit met een enkele kleur, maar zoals bij de kinderen kan er ook een textuur worden aangebracht. Het vierde voorbeeld laat de mogelijkheden zien mbt foto gebruik. Hiermee kun je details laten zien in combinatie met het herkenbare beeld van Madea.
groeten,
estoy
Door op de afbeelding te klikken krijg je een vergrote versie te zien.

Geen commentaar
Beste Marije,
Hierbij mijn ontwerpvoorstel. Het beeldmerk is een abstract en sterk geheel. Tijdens het ontwerpproces is de M (van Madea) getransformeerd door het meest rechtse pootje te draaien. Hierdoor is de M misschien niet direct herkenbaar, maar er ontstaat wel een mooi en evenwichtig icoon. Door de combinatie van ronde vormen en spitse punten is het stoer, maar krijgt het ook een zacht karakter. De punt wijst naar voren, wat staat voor vooruitgang en vernieuwing.
De bedrijfsnaam staat in een strak lettertype, omdat dit goed past bij het beeldmerk. Uiteraard kan dit ook gecombineerd worden met het huidige logo van Madea.
Hiernaast ziet u ook een voorbeeld van een label. Hiermee worden de kwaliteit en mogelijkheden hopelijk duidelijk.
Ik ben erg benieuwd naar uw reactie!
mvg,
estoy
Ik heb nu geen gebruik gemaakt van kleuren. Wellicht kan met kleuren nog eens extra worden ingespeeld op de doelgroep (bijvoorbeeld rood/oranje voor vrouwen, blauw/groen voor mannen en een gekleurd patroon als invulling voor kinderen)
Beste Estoy, dank je wel voor je inzending. Dit ontwerp valt zeker op en uit jouw tekst kan ik opmerken dat je er goed over na hebt gedacht! dank je wel. Zou je het lettertype en het logo toch iets meer inhoud/karakter kunnen geven. Voor mijn gevoel straalt dit iets te veel eenvoud uit.
Gr. Madea