Beste Miniworld Rotterdam,
Ditmaal een speels logo, die verwijst naar de contouren van een stadslandschap. Niet een echte stad, maar het zou een stad kunnen zijn, met z'n vele vormen en hoge gebouwen. Juist die abstractie is een mooie speelse manier om Miniworld Rotterdam te typeren. Jullie groeien ook steeds verder en creëren ook een landschap met een eigen silouette.
De kleurvariant is een subtiele knipoog naar treinmaatschappijen zoals de NS, DBahn en SBB. Het oogt hierdoor misschien kinderlijk, maar dit is het zeker niet. In alle uitingen kan dit heel makkelijk volwassen blijven (de NS is met haar primaire kleuren toch ook niet kinderlijk ;-)
Ik ben heel benieuwd of deze nieuwe weg jullie aanspreekt en hoor het graag!
Met hartelijke groet,
Taco
MiniworldRotterdam
- Wedstrijd van: miniworldrotterdam
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 14-01-2012
Datum einde: 23-01-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste Miniworld,
Graag toon ik jullie mijn voorstel voor het logo. Als regelmatig bezoeker van Railz Miniworld, ben ik erg blij te merken dat jullie klaar zijn voor een volgende stap. Jullie miniatuurwereld groeit steeds groter en daar hoort natuurlijk een passende communicatie bij.
Wat ik met mijn voorstel geprobeerd heb, is het 'ontdekken' te laten zien. Bij Miniworld blijf ik het geweldig vinden om steeds nieuwe details (grapjes) te vinden. Als bezoeker word je echt getriggerd om te blijven zoeken/kijken. Vandaar de verrekijker. Deze dient ook om te focussen en de wereld goed te bekijken.
Jullie wensen voor het logo zijn heel breed en divers. De doelgroep, kernwoorden, uitstraling; het logo moet veel omvatten. Of dit allemaal in één logo past betwijfel ik. Daarom bedacht ik dat we het logo juist dynamisch moeten gaan gebruikt. Ik zie dit logo echt als een basislogo, waar vanuit alles mogelijk is.
Door de verrekijker kan steeds een nieuwe wereld ontstaan: de letters kunnen een auto- of spoorbaan vormen. Of er kan een heel dorp zichtbaar worden. Het logo kan zo heel gericht gebruikt worden: voor treinenliefhebbers kan het een spoorbaan bevatten, voor kinderen een dorp etc. Op deze frisse en dynamische manier voorkom je dat Miniworld stoffig overkomt. Uiteraard kan dat niet alleen met één logo, daar moet alle communicatie op worden aangepast. Maar dit logo biedt daar wel alle ruimte voor.
Zoals jullie zien heb ik de toevoeging 'Rotterdam' in dit voorstel nog achterwege gelaten. Puur omdat ik sterke twijfels heb of het logo dit nodig heeft. Ik probeerde culturele instellingen te bedenken die hun plaatsnaam in het logo hebben verwerkt: ik kon er geen één bedenken. Persoonlijk denk ik ook dat in de volksmond de miniatuurwereld eerder Miniworld genoemd zal gaan worden, dan Miniworld Rotterdam. Vandaar mijn keuze de plaatsnaam er uit te houden (maar hij kan er zo weer ingezet worden :-)
Ik ben heel benieuwd wat jullie van dit voorstel vinden, en hoor graag jullie reacties!
Met hartelijke groet,
Taco
Ow, en let nog even op het subtiele detail van de glinstering die gelijk twee glimlachen vormen :-)