Modern logo + Beeldmerk voor nieuw Nederlands kledingmerk: Kleur

Datum start: 21-11-2012

Datum einde: 05-12-2012

Totaal budget: € 399.00
Nieuwste inzending
Book cover
DCdesign

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zoeken een logo met bijpassend beeldmerk voor ons nieuwe exclusieve kledingmerk met de naam Kleur. Kleur onderscheid zich door bijzonder kleurgebruik. (hoe kan het ook anders!) Felle kleuren en verrassende kleurencombinaties. Exclusief maar tegelijk eigenzinnig.

Bedrijfsomschrijving


Jonge eigenzinnige ondernemers die in crisis tijd durven te starten met een nieuw merk in het topsegment van de markt.

Doelgroep


Jonge gezinnen (papa, mama en de kinderen) met een bovengemiddeld besteedbaar inkomen. Mensen die durven te kiezen voor kleur en een uitgesproken stijl.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Bjorn Borg (kleuren combinaties)
Ralph Lauren (beeldmerkje)
Apple (eenvoud)

Designer: RoJo-Media RoJo-Media
logo-rojo-media-qGJ2Wxkm

RoJo-MediaRoJo-Media

Hallo Nanko,

Bijgaande mijn 2e concept. Aangepast naar uw feedback. Ik heb de vrucht iets gestyleerd zodat deze abstracter is qua uitstraling. Daarnaast zijn de kleuren nog altijd uitwisselbaar met de collectie. Voor het lettertype is gekozen voor een compacte schreefletter met een kleurnadruk op de U, het persoonlijke tintje, voor u, voor jou, for U. Ook heb ik als voorbeeld het woord Collectie toegepast. Deze kan ook nog uitgewisseld worden met specifieke collectienamen of een land of plaatsnaam. Ook kan het geheel weg gelaten worden.

Zowel de merknaam als het merkicoon kunnen samen of los op kleding worden geplaatst. Waardoor er een breed en toch eenduidig scala aan gebruikmogelijkheden ontstaat.

Hopende dat dit meer in uw lijn der verwachtingen is. De bijgezonden foto is slechts een indicatie hoe eventueel het logo in productfoto;s gezet kan worden. Het is geen deel van het ontwerp

RoJo-MediaRoJo-Media

Door slim kleurgebruik in het beeldmerk te laten plaatsvinden kan de verbeelding van de klant worden aangesproken. Hiermee krijgt het merk meer stopping power

Nanko1979Nanko1979

Bedankt voor de aanpassing, zeker een verbetering en ook een heldere uitleg. Wij hebben echter voor ons meer aansprekende ontwerpen binnen. Bedankt voor je moeite.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rojo-media-DupiVWO8

RoJo-MediaRoJo-Media

Hallo Opdrachtgever, in de discussie las ik dat u kleuren wilt wisselen per seizoen. Daarom dacht ik aan een vrucht. Een vrucht heeft per seizoen een andere kleur. Ik heb gekozen voor een grafische dwarsdoorsnede en ditmaal gekozen voor een robijnkleur en oranje. Deze kleuren kunnen per seizoen en per collectie aangepast worden. Echter blijft de vorm herkenbaar.

Nanko1979Nanko1979

Bedankt voor je inzending. De achterliggende gedachte vind ik echt leuk, maar de uitstraling van het logo vind ik wat te basic. Ik mis hierbij de exclusiviteit.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.