Hallo,
Ik heb aan de hand van uw bemerkingen het logo aangepast. Het thema is nu 'klik op neuzl'. Ik wilde niet de 'checkmark' gebruiken, omdat die inderdaad al erg uitgemolken is. Ik heb de return toets van de computer gebruikt. Je typt je zoekopdracht in en hit return en de computer brengt je ernaar toe (vandaar dus de pijl). Kleur is afgestemd op lichtblauw. De blauwe balken rechts horen dus niet bij het logo, maar zijn om een indruk van die combinatie te geven. Ik heb hier bewust met afgeronde vormen en letters gewerkt om het geheel zachter te maken. Met vriendelijke groet,
Bert van Dorp
NEUZL logo
- Wedstrijd van: kim@get12.com
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 21-05-2015
Datum einde: 04-06-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Bert, Het logo wekt een technische indruk terwijl we juist het menselijke aspect van het zoekproces willen benadrukken: iemand anders heeft het geneuzel al voor je gedaan zodat je meteen het beste product vindt. Heel eerlijk gezegd oogt het wat MS-DOS achtig en die indruk willen we zeker niet wekken.
Groet,
Adri
Ok, succes verder.

Bijgaand een logovoorstel. De hoogte-breedte verhouding is zodanig gekozen dat er in de toekomst eenvoudig een button op app icoon van te maken is. De kleurstelling is modern en gebaseerd op complementaire kleuren die elkaar 'uitdagen' en zodoende de vorm benadrukken. De pijlen zorgen voor de beweging en geven het zoeken aan (overal rondkijken). De typografie tenslotte is in een vriendelijk, uitnodigend lettertype en de letter l speelt een spel met het vlak erboven en geeft een interessante twist aan het logo. Ik ben benieuwd naar uw reactie op dit eerste voorstel. Met vriendelijke groet,
Bert van Dorp
Beste Bert, dank voor het ontwerp en de uitleg! De bedoeling van Neuzl is dat Neuzl het geneuzel doet en de gebruiker er van het resultaat te zien krijgt (en dus niet zelf hoeft te neuzelen). Dat is eigenlijk in tegenspraak met de dynamiek die de pijlen weergeven: Neuzl toont de resultaten van een tijdrovend proces (neuzelen) zodat de gebruiker tijd en geld bespaart. Naar onze mening zou een checkmark beter weergeven wat Neuzl biedt: done! (maar een checkmark is wellicht een veelgebruikt afgezaagde visual).
Het lettertype oogt modern maar ook enigzins technisch. Neuzl is juist persoonlijk, het is voor jou op zoek naar de beste deal. Alsof het een vriend is die je iets aanbeveelt.
Tot slot vinden we de kleuren ietwat somber. We gaan een fris blauw gebruiken als belangrijkste kleur van de search engine. Dat wil niet zeggen dat die kleur in het logo moet zitten, maar dient er qua "frisheid" wel harmonisch bij te passen.
Wel een goed doordacht ingenieus logo, maar wellicht nog iets te ver van hetgeen Neulz wil communiceren.
Hartelijke groet,
Adri