Geen commentaar
Nieuw duikbedrijf Caribisch Nederland
- Wedstrijd van: Michel Kloet
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 12-11-2015
Datum einde: 02-12-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Goedemorgen Michel,
Ten eerste is het geen probleem om ook de extra aspecten lost aan te leveren zoals gevraagd. Ik heb zojuist twee nieuwe ontwerpen geüpload. Bij de eerste heb ik de cirkel behouden, maar aangepast om de gelijkenis met rent a car te vermijden. Tevens heb ik bij beide designs de positie en vormgeving van de pelikaan aangepast. Het is inderdaad lastig om deze zo in het logo te integreren dat het allemaal een geheel blijft. De pelikaan twee kleuren meegegeven is mij om die reden dan ook niet gelukt. Ik hoop dat de ontwerpen zo weer wat dichter bij jullie wensen in de buurt komen en anders maak ik weer graag aanpassingen.
Mvg,
Saskia
Dag Saskia, dank voor de laatste nieuwe versies. Erg leuk. Fijn dat je de losse onderdelen ook wilt leveren. We denken dat je zeester versie onze voorkeur heeft en debatteren momenteel met de kvk of het pelican Place of Pelica divers moet worden. Wil je nog met ons mee denken over wat we het beste in de tagline kunnen zetten? Wij denken dat ' Diving & Dreaming' het meest in de buurt komt?
Ik denk dat die tagline het meest omvattend is inderdaad. Persoonlijk ben ik niet erg fan van slogans. Voegt het echt iets toe om die tekst aan het logo te verbinden? Willen jullie misschien het logo verduidelijken met deze tekst? Zullen de mensen het net zo opvatten als jullie bedacht hebben? Zie bijv. in de volgende link een samenvatting van een onderzoek verschenen in Journal of Consumer Research: http://www.marketingfacts.nl/berichten/het-curieuze-effect-van-slogans. Het ligt natuurlijk geheel bij jullie maar zoals ik al zei heb ik zelden het idee dat het verstandig is om een tagline toe te voegen. De zin kan verkeerd opgevat worden (kan dus verkeerde indrukken opwekken), kan meer vraagtekens oproepen en maakt het logo drukker. Nogmaals het is helemaal aan jullie natuurlijk, het is tenslotte maar een persoonlijke mening, maar wilde deze toch even laten horen.

Geen commentaar

Geen commentaar
We krijgen veel positieve reacties van onze vrienden en kennissen op dit ontwerp. Zelf moet ik erg wennen aan de pelikaan op de cirkel. Misschien heeft u hiervoor nog een andere creatieve oplossing? Mijn vraag is of u het ronde deel van het logo ook aan zou kunnen levere. Dus De crikel los en de golflijn met de naam los, als extra. Verder zouden wij ook graag in dit lettertype en blauwe kleur het woord: Bonaire ontvangen. Met dit materiaal kunnen wij dan de t-shirts laten drukke.
Uw logo's blijven ons het meest aanspreken. Helaas heb ik vandaag gezien dat Bonaire rent a car ook een blauwe cirkel met palmbomen heeft. Dat maakt dat we toch bij uw zeester logo uitkomen. We vinden deze open (zee)ster met golf waar wij een glimlach in zien, de bubbles opstijgend uit de letter I en de blauwe kleur de sterke punten. Het verbeterpunt zit ons in de afbeelding van de pelikaan. Deze maakt voor ons nog onvoldoende deel uit van het logo. Misschien ook zou de pelikaan in twee kleuren zwart/blauw kunnen. Onze voorkeur gaat dan uit naar een pelikaan uit lijnen en niet massief zwart. Sorry voor de woorden. We vinden het lastig om onze wens in woorden te vatten. We hopen dat u ons het laatste stukje wilt helpen. Mvgr. michel Kloet

Geen commentaar

Geen commentaar

Geen commentaar
Is het misschien mogelijk om de pelikaan op de cirkel van het vorige logo te laten zitten. De rand van de cirkel zou dan uit kunnen lopen in een 'golf' onder de naam?. Pfoe. , dan kan ik nu weer rustig slapen :-)

Geen commentaar

Geen commentaar
Beste designer, dank voor het logo en de naam. We zijn erg gecharmeerd van de bubbles die opstijgen uitde letter I. Ook de subtiele vijf sterren vallen erg bij ons in de smaak.Helaas is de naam Dive In al in gebruik op Bonaire. Nu hebben we een naam bedacht. Pelican Place. Zou u misschien dit logo aan kunnen passen met gebruik van een grafische afbeelding van een pelikaan. Misschein is het mogelijk om dive in & sleep in, in de tagline te verwerken. Zou u hiermee verder willen. We horen het graag, grtz Michel en Kim
Goedemorgen Michel en Kim,
Hartelijk dank voor de feedback, ik heb zojuist nieuwe ontwerpen geüpload. Ik ben weer erg benieuwd naar jullie reactie, ik maak namelijk graag aanpassingen!
Met vriendelijke groet,
Saskia van den Hul
VandenHul Design
Goede avond Saskia,
We vinden je ontwerpen erg leuk, we hopen dat je design van Dive in met de blauwe ster, mogelijk gecombineerd kan worden met de pelikaan. We vinden de blauwe golf onder de bedrijfsnaam met daarbij de sterren erg mooi. We zouden graag dat de staande pelikaan iets meer snavel krijgt en mogelijk een zichtbare vleugel. En misschien zelfs een oog.
Kan je hier iets mee?
Met vriendelijke groet, Michel en Kim

Geen commentaar