Beste Peter,
Marginale veranderingen zijn de moeilijkste om door te voeren. Ik hoop dat de kracht van het logo behouden is.
MvG,
Amat
Datum start: 06-03-2014
Datum einde: 06-04-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar
Beste Amat,
ik zou graag teruggrijpen op het ontwerp waar je 4 sterren beloning voor ontvangen hebt. Aan dit ontwerp ontbrak weinig echter heb ik je gevraagd om het iets minder een 'bouwsteentje' te laten zijn en iets meer dynamiek/innovatie uitstraling (marginaal!!). Opdrachtgever vond dat een mooi ontwerp en is niet enthousiast over alle andere exotische ontwerpen. Het moet strak en zakelijk!
Zoals al eerder gevraagd graag een kleine aanpassing aan dat eerder genoemde ontwerp. Dank natuurlijk wederom voor je creativiteit maar ik hoop je op deze manier meer in de juiste richting te zetten! Met groet Peter

Nóg abstracter.

Geen commentaar

Peter,
Meer dynamiek in het beeldmerk en de spatiering van de letters licht aangepast. Mocht je ideeën hebben dan hoor ik ze graag.
MvG,
Amat
Beste Amat, wederom dank voor je logo's! Zoals eerder aangegeven zoekt de opdrachtgever een beeldmerk dat er strak en toch erg herkenbaar uitziet. De associatie met een persoon is en blijft te dominant en de huidige ontwerpen. Wellicht kun je het woord en het beeldmerk separaat zetten zodat het niet direct ook de punt van de i is (bijvoorbeeld voor de T. Het is lastig om het beeldmerk net zo strak en pakkend te maken zoals je het woord al hebt staan. Opdrachtgever heeft bij andere inzendingen wel aangegeven dat een rode punt op de i erg in de smaak valt dus wellicht kun je nog een laatste schot wagen. Succes!

Hallo Peter,
Ik ben maar even van het pad gegaan en heb iets anders gemaakt. Het is in ieder geval corporate, dynamisch en niet te zweverig. Hoor weer graag van je.
MvG,
Amat
Hoi Amat, opdrachtgever vind het vorige beeldmerk vele malen mooier dus dit is niet het juiste pad helaas. Het vorige pad lijkt de betere route dus wellicht wil je aan dat beeldmerk nog de gewenste wijziging maken? Dank bij voorbaat! Peter
En hij heeft gelijk. Soms moet je buiten de paden treden om erachter te komen dat het goed is. Ik ga het vorige idee door ontwikkelen. Bedankt voor de feedback, Peter.
MvG,
Amat

Geen commentaar

Geen commentaar
Hoi Amat, dank voor je aanpassingen, toch weer goede aanvullingen. Qua idee van het beeldmerk mooi herkenbaar. Toch nog wat opmerkingen:
-het beeldmerk doet nu direct aan een persoon denken, het zou mooi zijn als dit wat abstracter zou zijn.
-we missen nog wat de dynamiek. Lastig toe te lichten, maar het oogt nog te statisch. Ter illustratie, de i van het oude logo stond voor de i van innovatie, en achter de vegen kan een voorwaartse beweging worden gedacht.. Niet dat je nog veel moet afwijken van je huidie ontwerp logo, maar er mist nog wat.
Hoop dat je hier wat mee kunt..
gr,
Peter

Beste Peter,
Misschien ben ik te voorzichtig geweest, maar dat hoor ik dan graag. Het logo blijft zakelijk, is nu herkenbaarder als een poppetje en doet je nu minder denken aan de bouw-branche (hoop ik).

Hallo Peter,
Dank voor de feedback.
Ik heb een aantal zaken aangepast. De "harde" glans in het logo is weggelaten, de cirkel om het logo benadrukt samenwerking en is ook nog te beschouwen als het puntje op de i. Tevens een iets "zachter" font gebruikt waardoor het geheel iets menselijker oogt, maar de zakelijkheid niet verliest. Wellicht heb je andere ideeën en wil je die delen? Hoor het graag van je.
Groet,
Amat
Dank voor de aanpassingen. Ziet er beter uit. Het logo op de i doet nog iets teveel denken aan de bouwwereld. Dit element gaat dan het beeldmerk worden en het zou mooi zijn als dit beeldmerk doet denken aan vernieuwing/mensenwerk/samenwerking, iets in die richting. Hopelijk kun je hier wat mee.
De uitstraling wordt goed ontvangen in elk geval!

Beste opdrachtgever,
Een eerste inzending, feedback wordt bijzonder op prijs gesteld.
Mvg,
Amat
Hoi Amat, dank voor je inzending. We hebben em even kort besproken en de eerste reactie was op zich positief, maar dat het logo te "hard" is. Iets vriendelijker zou mooi zijn, hopelijk begrijp je welke kant ik op wil.
gr,
Peter