Nieuw logo voor Twinx
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Wat sleutelwoorden voor de nieuwe stijl:
Fris, no nonsense, fast track business development, poten in modder, innovatie, project organisatie, samenwerking.
Gewenste uitstraling:
WEL: Zakelijk, corporate, energiek, dynamisch, innovatie.
NIET: niet de (zweverige)creatieve hoek uitstralen.
Gewenste kleurstelling: Bij voorkeur basiskleuren oude logo, rood, paars (gekoppeld aan innovatie).
Gewenste ontwerp:
Mooi als het logo een associatie met samenwerking, betrokkenheid en persoonlijk contact uitstraalt.
Oude logo van Twinx was leuk omdat het uitvouwen iets dynamisch had.(Flash animatie). De 'i' in het oude logo inlusief de vegen stelt een poppetje in beweging voor.
Animatie is niet direct vereist, maar het gaat meer om een dynamische uitstraling.
Ondanks de afkorting moet Twinx als 1 woord worden gezien. Niet als twin-x.
Bedrijfsomschrijving:
Twinx is gespecialiseerd in project en programmamanagement met veel ervaring op het vlak van grotere innovatietrajecten en business development.
Twinx staat voor: Together we innovatie.
De website: www.twinx.nl
Doelgroep:
R&D management, business developers
Kleuren, favoriete logo's, must haves
estoy
-
-
estoy zegt
Hartelijk dank voor de positieve feedback!
Dan gaan we nog even door met de zoektocht naar een goed beeldmerk. Ik moet eerlijk zeggen dat de wens naar de betekenis daarbij me nog niet 100% duidelijk is.
De i is vanuit het typografische logo toch hetgeen opvalt, dus wellicht kunnen we daar op voortborduren. Het past immers goed bij Innovatie. Hier is het gecombineerd met een tweetal (nagenoeg volledige) cirkels die in elkaar grijpen. Tezamen omarmen ze het I(nnovatie).
Ik kijk wederom uit naar de reactie!
Met creatieve groet,
Chantal
-
pvdwerf zegt :
Hoi Chantal, wederom dank voor je inzending. Ik begrijp je zin niet helemaal: "dat de wens naar de betekenis daarbij me nog niet 100% duidelijk is", wat bedoel je hier mee? Het klopt dat de i met de rode punt het meeste opvalt en voor innovatie kan staan maar veel mensen zullen eerder een associatie met informatie hebben. Een beeldmerk is altijd lastig. Wellicht kun je los van de letters meer naar de uitstraling (strak, corporate met een bepaalde dynamiek) kijken. Dank wederom!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
pvdwerf zegt :
Hoi Chantal, dank voor je mooie strakke logo inzending. De opdrachtgever vind het lettertype mooi en met het onderschrift krijgt het logo ook de nodige body. De combinatie van 3 x i valt iets minder in de smaak. Wellicht wil je daar nog een ander beeldmerk voor verzinnen?? Dank alvast!!
Mvg Peter -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste PvdWerf,
Hierbij presenteer ik u mijn inzending. Ik heb gekozen voor een typografisch logo. Daarbij zijn de kleuren uit het huidige logo overgenomen. Het font is custom made, dus uniek in zijn soort. Hierin komt het dynamische en vriendelijke karakter (bijv. gebogen en afgeronde hoeken) tot uiting. Het 'poppetje' is wederom te herkennen in de letter i.
De naam is sterk genoeg om zonder extra beeldmerk te presenteren. Echter is het wel mogelijk om een los icoon te gebruiken in de diverse uitingen. Hierin zou het samenwerken meer tot uiting kunnen komen. De link met het logo zit in de letter i. Zie hiervoor het voorbeeld van de huisstijl.
Echter heb ik qua uitwerking t.o.v. het huidige logo een flinke stap richting een zakelijke en professionele uitstraling. Kijk bijvoorbeeld eens naar het voorbeeld van de huisstijl.
Hopelijk spreekt het ontwerp uw opdrachtgever aan. Aanpassingen zijn altijd bespreekbaar. Ik kijk in ieder geval uit naar een reactie.
Met creatieve groet,
Chantal -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-