Aangezien ik nu weet dat je toch mijn advies wilde opvolgen, hierbij alsnog de versie zoals ik hem in gedachten had.
Met vriendelijke groet,
Michel
N@t@sj@
- Wedstrijd van: natasjakievit@hotmail.com
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 15-10-2012
Datum einde: 16-11-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Ik ben het niet met alles eens zoals je ziet. De ordner rug zou duidelijker kunnen. Groetjes, Natasja

Hierbij alvast nog een versie met meer details, zodat u ze met elkaar kunt vergelijken.
Bedankt voor je aanpassing. Jou advies was om van de tekens af te zien! Heb het ook weg gehaald bij de favorieten.
hahahaha, dat is inderdaad mijn advies. En dat is het nog steeds. Maar je gaf in de reactie aan dat een goede ontwerper er een mooi ontwerp van kan maken in zijn ontwerp en dat het beeldmerk zo duidelijk mogelijk het beroep moest vertalen.
Aangezien je de opdrachtgever bent, zal het logo naar jouw wensen gemaakt worden. Dus vandaar toch deze aanpassing aangezien je er zelf om vroeg?!

Beste Natasja,
Bedankt voor de feedback. Hierbij zend ik de aangepaste versie. Het = teken staat bovenaan als uiteindelijke oplossing van de administratie. Ze zijn speels neergezet, maar verhouden zich wel binnen de strakke lijnen van de map. Wat ik me alleen nog afvraag is in hoeverre de ordnermap gedetailleerd moet worden? De briefing geeft namelijk aan dat een vereenvoudigde versie gewenst is.
Ik ben benieuwd!
Met vriendelijke groet,
Michel
Zie hier boven.

Beste Natasja,
Hierbij zend ik u mijn ontwerpvoorstel voor het logo van uw administratiekantoor.
Het beeldmerk is een herkenbare, maar geabstraheerde vorm van de gewenste ordnermap. Door zijn symmetrie en compositie straalt het betrouwbaarheid en kracht uit, en oogt het als bijna als een 'schild' (lees: status) boven de typografie.
In de briefing gaf u ook aan geinteresseerd te zijn in wiskundige tekens als + % etc. Deze heb ik echter weggelaten in het voorstel. Mijn advies aan u zou dan ook zijn om hier van af te zien.
Het betreft een cliché, en wekt een schoolse en belerende indruk. Daarnaast legt het ook beperkingen op, omdat het hier enkel gaat om de wiskundige basiselementen. Er komt veel meer bij kijken.
Om een voorbeeld te geven:
Een groenteboer heeft geen appel nodig als beeldmerk om te laten weten dat hij deze ook daadwerkelijk verkoopt. Daarnaast verkoopt hij ook tal van andere soorten fruit en groente, en daarmee wordt het beeldmerk opeens een beperking.
Het woord administratie geeft volgens mij een veel duidelijkere weergave van jullie onderneming dan de gewenste basiselementen.
Let wel, het is enkel een advies, gebaseerd vanuit een mening. Uiteraard kunt u er anders over denken.
Ik ben van mening dat dit beeldmerk een goede vertaling kan zijn uw kantoor, en zie daarom ook uit naar uw reactie! :)
Met vriendelijke groet,
Michel
Bedankt voor je mooie ontwerp. Ik ben niet gevoelig voor mooie praatjes. Toch mij dank voor je uitleg. Ik ben het met je eens dat de tekens minder toegevoegde waarde kunnen leveren, maar een goede ontwerper kan er een mooi effect van maken in zijn ontwerp. Iemand die na een logo kijkt moet in 1 oogopslag zien dat het om een ordner gaat. Daarom zou bij de ordner nog aanpassingen gedaan moeten worden waardoor dit beter zichtbaar wordt. 2 verticale lijnen op de rug zou al heel veel veranderen. Appel en peren boeren hebben veel al een appel of een peer staan als logo voor hun onderneming. De groenteboer heeft meestal een beeldmerk met een mand vol fruit en groente. Dus wat je verkoop dat is je beeldmerk. Graag zo duidelijk mogelijk. Woord administratie staat ook mooi. Daarom toch graag een aanpassing. Groetjes, Natasja