Geen commentaar
NVL
- Wedstrijd van: Leasemaatschappijen
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 29-09-2014
Datum einde: 13-10-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar

LOGO voor ‘Nederlandse Vereniging van Leasemaatschappijen’.
Een kleine variant op het eerder gepresenteerde logo.
Nu zonder ‘golf-lijn’ in de wieber. Deze verandering is speciaal gedaan om de vormentaal in de huisstijl beheersbaar te houden.
De gedachte,’ nieuw, met het vertrouwde van het oude,’ blijft in deze nieuwe versie van het logo, naar mijn idee overeind.
Bijgevoegd een paar varianten van de huisstijl, om gebruik van de ondertitel en de oranje ‘sjerp’ te demonstreren.
De ondertitel vraagt bij de verschillende media om andere oplossingen. Denk aan website of vlaggen, op briefpapier kun je met wat meer woorden uitleggen waar NVL voor staat.
De oranje sjerp wordt een opvallend element binnen de huisstijl, hiermee komt de nadruk meer op het Hollandse product te liggen.
Meer info,
jeroenvellekoop.nl

Nu beter leesbaar, zelfs in extreme verkleiningen!
goed gedaan, mooi opgelost

LOGO voor ‘Nederlandse Vereniging van Leasemaatschappijen’.
Nieuw, wel met een knipoog naar het oude logo.
Als je al 40 jaar diensten verleent dan heb je vertrouwen opgebouwd, bekendheid in naam en voorkomen (o.a. logo). Handig, om daar gebruik van te maken als je aan upgrading van je vereniging denkt.
De wieber-vorm is gehandhaafd, opnieuw en modern vormgegeven. Typografie lijkt op het oude, nu eenduidig en stoer vormgegeven.
De oranje ‘sjerp’ is een toevoeging en maakt van de Nederlandse Vereniging van Leasemaatschappijen’ een oer Hollands product (lees kwaliteit). Door de oranje kleur op deze manier toe te voegen krijgt het blauw status (denk aan een donker blauw pak met opvallende stropdas).
Al met al, nieuw, met het vertrouwde van het oude!
Meer info,
jeroenvellekoop.nl
helemaal geen gek idee - misschien kan de leesbaarheid van de letters ietsje beter