Ik heb de inleidende tekst van u ietwat in de wind geslagen met dit ontwerp. De reden is dat het redelijk uitnodigt om met een illustratievere stijl te werken en mijn ontwerp zal daarom erg ondergesneeuwd worden door de nu al ingestuurde ontwerpen.
Mijn ontwerp slaat op het communicatieve binnen coaching en vormt het woordje LOL. Dit is naar mijn idee genoeg om het leuke naar boven te halen. een extra :) kan de professionaliteit van het logo naar beneden halen. Het beeldmerk dat nu ontstaat is kenmerkelijk en is fijn om te bekijken door de kleuren.
Ontwerp een logo met de letter L als smiley :-)
- Wedstrijd van: leefstijlcoach
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-04-2015
Datum einde: 04-05-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Het is een erg mooi design.
Echter: zonder professionaliteit uit het oog te verliezen is het uitgangspunt van de organisatie om te opereren vanuit mildheid en empathie waardoor de zakelijkheid van het beeldmerk niet overeenkomt met de insteek. Ik heb dit ontwerp voorgelegd aan een co-worker, maar de wijze van communicatie met de client die wij voor ogen hebben mag geen harde kanten hebben.
Nogmaals: complimenten voor het ontwerp, maar niet voor onze doelgroep.