Ontwerp een logo van Shirt99 - webwinkel voor t-shirts

Datum start: 29-10-2010

Datum einde: 14-11-2010

Totaal budget: € 175.00
Nieuwste inzending
Book cover
Yazart

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel een logo voor Shirt99. Graag 4 varianten op hetzelfde logo: zonder en met .com toevoeging en met en zonder pay-off. Dus:
- Shirt99
- Shirt99.com
- Shirt99 (met payoff: design your shirt)
- Shirt99.com (met payoff: design your shirt)

Bedrijfsomschrijving


Shirt99 is een (nog te starten) webwinkel waar consumenten shirts met allerlei opdrukken kunnen bestellen. Er kan in diverse categorieen uit opdrukken gekozen worden (o.a. humor, actualiteit, dance, sport, art, etc). Daarnaast kan de consument zelf een afbeelding of foto uploaden, welke dan op een t-shirt naar keuze kan worden afgedrukt.

De naam Shirt99 is gekozen omdat we een veelheid aan opdrukken zullen aanbieden en dat de prijs van de shirts altijd eindigt op 99 cent (dus bijv. € 9,99 of € 19,99). En omdat het lekker bekt en makkelijk te onthouden is.

Doelgroep


Iedereen die t-shirts draagt en die houdt van een leuke/opvallende shirtopdruk (die je niet in de reguliere winkel kunt kopen). De kerndoelgroep zal 16 - 35 jaar zijn. Mannen en vrouwen. Er zal ook een t-shirt assortiment beschikbaar zijn voor kids.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Qua kleuren laat ik het over aan jullie creativiteit. Zorg er wel voor dat het logo in alleen zwart en in diapositief overeind moet kunnen blijven staan.

Designer: rlvormgeving rlvormgeving
logo-rlvormgeving-lGVYpStM

rlvormgevingrlvormgeving

Dag Shirt99,

graag wil ik nog een extra toevoeging doen op mijn inzending.

Het logo is iets aangepast (de eerste letter 'S' zodat het een dynamischer geheel wordt)

Omdat ik denk dat een logo in zekere zin tijdloos moet zijn en dus niet trendgevoelig heb ik enkele voorbeelden toegevoegd om dit te illustreren. Een logo moet langer meegaan dan een trend. Een tijdloos logo past op alle trends / ondergronden en stijlen.

groet,
Riëtta

Shirt99Shirt99

Dank voor je aanscherping!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rlvormgeving-qgsnAB1M

rlvormgevingrlvormgeving

Dag Shirt99,

bedankt voor uw supersnelle reactie!
Ik heb de kleuren aangepast. Daarbij denk ik dat het idee van het prijskaartje veel gebruikt kan worden bijvoorbeeld als item in bijvoorbeeld de website of een labeltje wat achter in de kraag van een shirt genaaid kan worden.

Groet,
Riëtta

Shirt99Shirt99

Ben blij met de richting. Je zit bij het groepje logo's die we zeker zullen overwegen!

rlvormgevingrlvormgeving

Dankjewel voor je reactie; mocht je nog een wijziging willen zien oid dan hoor ik het graag!
Succes met het maken van een keuze; moeilijk maar wel er leuk.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rlvormgeving-PPRaL7GC

rlvormgevingrlvormgeving

Beste 'Shirt99'

hierbij een totaal ander voorstel.
Dit voorstel is gebaseerd op 'Route66'
Het 'bekt' hetzelfde en het is een heel herkenbaar logo. In het voorstel ook een voorbeeld van een label zoals deze aan de bestelling bevestigd zou kunnen worden.

Groet,
Riëtta

Shirt99Shirt99

Ben niet zo kapot van deze versie. Vind het shirt iets te voor de hand liggend en de link met Route66 iets te ver gezocht.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-rlvormgeving-7utSl1Gq

rlvormgevingrlvormgeving

Beste 'Shirt99',

dit idee is gebaseerd op een aantal gegevens die u noemt in de briefing.
• de '99'is geplaatst als op een prijskaartje 0,99 cent.
• de achtergrond is een vage afbeelding van een prijssticker zoals op zovele producten te zien.
• de kleuren zijn gebaseerd op de drukkleuren CMYK

Bijgaand een voorbeeld zoals het gedrukt kan worden op een t-shirt of een label.

Groet,
Riëtta

Shirt99Shirt99

Leuke richting. Vindt de kleuren misschien iets te 'girlie' Maar conceptrichting erg goed.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.