Ontwerp een logo voor een nieuw fashionlabel
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Dorothe Straeter
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 299.00
- Datum start : 04-04-2013 10:46
- Datum einde : 08-05-2013 10:40
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 94
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Ontwikkel een modern logo voor een nieuw fashionlabel. Het logo moet fris, fun en warmte uitstralen en eigentijds zijn. Het logo moet bruikbaar zijn op verschillende soorten stof, papier, leer, kunststof. Het logo zelf moet al zo bijzonder zijn dat je het op een t-shirt of tas kan zetten. Het moet groot te gebruiken zijn en klein (necklabels, hangtags).
Bedrijfsomschrijving:
NoGreenBananas
NoGreenBananas is er speciaal voor vrouwen vanaf 50+. Uiteraard mogen ook jongere vrouwen het dragen want ze benijden de oudere vrouwen.
NoGreenBananas is een fashionlabel dat verkocht wordt via het web. De webshop heet ook NoGreenBananas. Dat wil niet zeggen dat alleen het NGB label daar verkocht wordt. Andere labels – ‘goedgekeurd’ – door 50+ generatie worden daar ook verkocht. Deze producten zijn met zorg geselecteerd. Ook bekende labels kunnen verkocht worden, maar dan wel de items waarvan NGB zegt ‘dat is leuk voor onze cliënten’. De producten zijn vnl. accesoire-like. Denk daarbij aan tassen, shawls, hoeden, sieraden en wat we maar nog leuk vinden. hoge kwaliteit, hele mooie materialen, fun, origineel, bijzonder in kleur/formaat/vorm.
Doelgroep:
Doelgroep
NoGreenBananas is er voor iedereen maar richt zich in marketing en publiciteit op de 50+ doelgroep. Leuke, actieve, originele, authentieke vrouwen. Elk boek gelezen, elke workshop gedaan…time for fun, no bullshit anymore, genieten en er geweldig uit zien op een eigen oorspronkelijke en authentieke manier. Hang naar kwaliteit en single pieces, want liever kwaliteit dan kwantiteit.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleurgebruik
Het logo moet in verschillende kleuren te gebruiken zijn. Frisse maar warme kleuren. (Er is ’n verschil tussen oranje en oranje.). Ik kan me ook voorstellen dat het logo meerdere kleuren heeft maar dat moet ook inwisselbaar zijn. De vorm is vast de kleur(en) wisselen….zoiets.
Kernwoorden zijn: classy (not classic), zwierig, warm, fun, luxe, eigentijds/modern, fashion.
Waarom NoGreenBananas: 'n tijdje terug zei een zeer mooie en fashionable en eigenzinnig geklede vrouw van tegen de 70 jaar: "I have no more time for green bananas'.
En daar is alles mee gezegd qua lifestyle & mindset!
Budget Media
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
En in kleur..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
Nog een voorstel van onze kant. we zijn weer benieuwd wat u er van vind.
Mvg Mark -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
We hebben er even 12 op een rij gezet ... we hebben 6500 lettertypes dus keus genooeg, we zijn erg benieuwd of er een richting tussen zit.
Mvg Mark -
Budget Media zegt
U kunt wederom op het plaatje klikken voor de juiste grote en kleurschakeringen.
-
Dorothe Straeter zegt :
Misschien komt het door het kleurgebruik. Maar ik mis de klasse (zoner klassiek te zijn), luxe, de warmte, de zwierigheid. Nr 1 is wel zwierig vanwege lettertype btw. Jaja er zijn vele lettertypen op de wereld maar mijn ervaring is dat je daar juist mee aan de slag moet....een hele klus :).
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
Bij deze een nieuw voorstel van onze kant. We zijn erg benieuwd wat u er van vind.
Mvg Mark -
Budget Media zegt
U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering.
-
Dorothe Straeter zegt :
Hai Mark, Ik vind het lettergebruik mooi. Hoe meer 'symbolen' ik zie, hoe minder ik vind dat er een symbool (en in this case De Banaan) moet zijn. Heb je nog wat kleine varianten op het lettertypen. Wel schuin. Das mooi. Ik hoor wel.
-
Budget Media zegt
gaan we maken voor u ! ;-)
-
Dorothe Straeter zegt :
das top. denk aan parfum / cosmetica...maar dan eigentijds...zwierig...luxury...fun
-
Dorothe Straeter zegt :
en typo wat fragieler.....
-
Dorothe Straeter zegt :
inspirerende woorden: parfum | zwierig | luxe | warm | happy | young | classy | queen
-
Dorothe Straeter zegt :
inspirerende woorden: parfum | zwierig | luxe | warm | happy | young | classy | queen
-
Budget Media zegt
Gaan we maken voor u !!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
bij deze de naam aan elkaar ...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Budget Media :
Goedemiddag, bij deze ons eerste voorstel voor uw logo, feedback is van harte welkom, we zijn erg benieuwd wat u er van vind. U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering, verder leveren we de bestanden aan in elk denkbaar formaat .jpg .gif .eps .png .psd .pdf en natuurlijk het .ai(adobe illustrator vector formaat) voor al uw uitingen. Mocht dit een richting wezen kunnen we de huisstijl gaan ontwerpen.
Mvg Mark -
Dorothe Straeter zegt :
dank! Leuk lettertype! Wat betekenen de 'pijltjes'? Als je NoGreenBananas op één regel zet? Zodat het langwerpig wordt ?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-