Het logo is een gestileerde weergave van een boom (groene stam met rode takken). Van deze boom vallen bladeren in de vorm van een pijl .
Hiermee wordt het loslaten van de traditionele bank (sturend en bepalend wat goed is voor de consument) verbeeld.
Tevens vormt het logo een gestileerde weergave van een persoon (groen lichaam met rode, naar boven gerichte armen en een oranje hoofd).
De V-vorm van de armen vormen de naar boven gerichte open nieuwe bank, waarbij de consument met weliswaar dezelfde driehoeksvorm (de gelijke service en behoeftes) echter meer afgestemd op de behoeftes van de individuele consument (de driehoek is omgekeerd t.o.v. de staart : de consument is bepalend en sturend. De bank faciliteert.
De naar elkaar toe gerichte driehoeken symboliseren een heldere en open benadering .
Het gehele logo is met redelijk fijne lijnen opgebouwd om te accentueren dat het logge, zware bankwezen tot het verleden behoort.
De slogan “It’s all-in the bank” heb ik nog niet toegevoegd, maar zou in mijn voorstelling een fijn, subtiel, klein lettertype in grijs moeten worden.
ontwerp een logo voor een nieuw in de markt te zetten concept. Het concept heeft als thema; Loslaten van de traditionele bankwereld & dienstverlening terwijl zichtbaarheid wordt vergroot, imago verbet
- Wedstrijd van: Ariane Frijstein
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 09-08-2013
Datum einde: 23-09-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Whow, je hebt er veel, vooral ook denk- werk in ge stoken en dat waardeer ik enorm. Het is voor het doel wat we ermee hebben té gestileerd en doordacht. Dat heeft meer te maken met het idee dat wij er over hebben dan jouw ontwerp, wat wel echt heel mooi is.
Dank voor je moeite en inzending.
Hartelijke groet,
Ariane
Dank je en veel succes met de uitwerking van je concept!