Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle

Wedstrijd gegevens:

  • Wedstrijd van: Cosy Creations
  • Categorie: Logo
  • Totaal budget: € 150.00
  • Datum start : 25-03-2014 10:32
  • Datum einde : 15-04-2014 10:25
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 46
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Wij zijn 2 enthousiaste zussen die met veel plezier ons eigen label Cosy Creations aan het opstarten zijn. Wij willen graag een logo laten ontwikkelen dat past bij ons concept.

Woordmerk: Cosy Creations
Beeldmerk: optioneel, zeker geen vereiste. Als iemand een beeldmerk kan toevoegen aan het logo dat toegevoegde waarde heeft (volledig past bij het concept)dan staan we daar wel voor open.

Cosy Creations staat voor mooie lifestyle producten die je een warm ‘cosy’ gevoel van binnen geven. Onze producten hebben een neutrale, pure uitstraling. Met de producten van Cosy Creations helpen wij dat warme gevoel in je leven te brengen; in je woonkamer, je kinderkamer, je tuin en zelfs in je garderobe.Voor de collecties van Cosy Creations halen wij onze inspiratie uit de natuur. De materialen, kleuren en prints geven elk op hun eigen manier een ‘cosy’ effect aan het product

We zijn op zoek naar een logo dat stoer, hip en verrassend is (niet tuttig/oubollig. Daarnaast moet het moet exclusiviteit en kwaliteit uitstralen.

Onze tagline is 'The key to cosiness'. Het zou geweldig zijn als iemand een logo kan maken die we MET en ZONDER deze tagline kunnen gebruiken (dus eigenlijk 2 varianten).

We gaan het logo gebruiken voor:
- Textiellabels op onze producten
- online (website, facebook, nieuwsbrief)
- Verder offline (visitekaartjes, stands)

Bijgevoegd presentatie met moodboard, productlijn.

Bedrijfsomschrijving:

Jong merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle

Doelgroep:

Vrouw tussen de 30-50 jaar:
-Met thuiswonende kinderen of
-Single
-Starters
Geïnteresseerd in lifestyle, mode
(Boven) modaal inkomen

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Kleur van het logo: volledig antraciet/donkergrijs (we gebruiken het op het witte achtergrond)
Daarnaast gaan we het logo volledig in het wit gebruiken op de antraciete textiellabels (diapositief)

Schull+Schull
  • Logo # 328931 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      logo met tagline en key erin verwerkt.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 327386 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      Hierbij een laatste ideetje. Ik ben het eens met jullie vorige reactie. Ik was ook niet tevreden over de inzending. De opzet die ik had gekozen bleek toch minder geschikt voor jullie naam.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 324601 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      De verhouding tussen Cosy en Creations is verbeterd. Daarnaast heb ik het lettertype gefinetuned. Hopelijk is een van de opties naar wens!

    2. Cosy Creations zegt :

      We vinden 'm mooi maar hebben nog geen WOW-gevoel, helaas... Hartstikke bedankt voor je inzet in ieder geval!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 322680 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 322029 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      En een vierde variant.

    2. Cosy Creations zegt :

      We vinden het lettertype mooi omdat het exclusiviteit uitstraalt, apart en herkenbaar is (heeft iets 'eigens').Alleen valt nu het woord creations veel meer op dan Cozy (graag ook met S: Cosy).Het is te klein en de letters staan nu wel erg op elkaar waardoor het niet goed leesbaar is. De houtstructuur mag weg.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 322024 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      Hierbij mijn nieuwe voorstellen. Graag hoor ik of een van deze lettertypes aansluit op jullie wensen. Zoniet dan zoek ik met veel plezier verder. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar optie 2. Deze heeft de meest exclusieve uitstraling vanwege het contrast tussen dikgedrukt en dun in combinatie met het eenvoudige lettertype.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 321015 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 320992 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Geen commentaar

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo # 320945 voor Ontwerp een logo voor een stoer, puur en hip nieuw merk op het gebied van woonaccessoires en lifestyle wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Schull+Schull:

      De omlijning en het handgeschreven lettertype zijn gekozen om het warme gevoel te benadrukken.

    2. Cosy Creations zegt :

      Het lettertype benadrukt teveel het handgemaakte en te weinig de kwaliteit vd producten (exclusiviteit). Het kader in combinatie met de tagline is erg mooi!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network