Ontwerp een logo voor LWH, een stichting die zich inzet tegen alvleesklierkanker

Datum start: 11-05-2013

Datum einde: 25-05-2013

Totaal budget: € 299.00
Nieuwste inzending
Book cover
Annamica

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Uit uitgebreide strategie sessies zijn een aantal conclusies gekomen omtrent de marketing van de LWH Foundation, waarvan de volgende direct impact hebben op het logo:
- Elke patiënt moet zich kunnen identificeren met ons, daarom wordt de naam in de praktijk verandert van Lisa Waller Hayes Foundation naar simpelweg LWH.
- “Living with Hope” is op zich een goede spreuk, maar zegt niks over alvleesklierkanker. Als ondertitel zou ‘Strijd tegen alvleesklierkanker’ beter zijn. Het moet duidelijk zijn waarvoor de stichting bestaat. Eventuele andere suggesties zijn nog welkom.
- De kleur van het logo moet paars zijn.
- Een wens is dat het logo ook als hele kleine afbeelding duidelijk herkenbaar is (als pictogram of flavicon).

Bedrijfsomschrijving


Halverwege 2010 is de Lisa Waller Hayes Foundation (LWH) opgericht, met als doel patiënten met alvleesklierkanker en hun naasten te informeren over de ziekte en behandelmethodes, en om digitaal steun te bieden tijdens hun – helaas vaak korte – ziekteverloop. Daarnaast stimuleert LWH wetenschappelijk onderzoek naar alvleesklierkanker.
LWH heeft in korte tijd veel bereikt:
1. Er is een aanzienlijk geldbedrag opgehaald bij diverse fundraisers.
2. LWH schreef en lanceerde een website met de meest uitgebreide patiëntinformatie van Nederland over alvleesklierkanker, alsmede de optie om direct vragen te stellen aan medische experts.
3. LWH reikte in totaal € 32.000 aan beurzen uit voor wetenschappelijk onderzoek naar alvleesklierkanker.

Meer info op www.lwhfoundation.com

Doelgroep


Patiënten met alvleesklierkanker en hun naasten.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


- Het logo moet paars zijn.
- Het liefst is het logo als kleine afbeelding nog erg herkenbaar

Designer: Karlijn Mirck Karlijn Mirck
logo-karlijn-mirck-ijccDpgG

Karlijn MirckKarlijn Mirck

Beste Berend,
Even een beetje uitleg bij mijn ontwerp:
Ik heb als beeldmerk de Viola Odorata gebruikt (het maarts viooltje).
Deze paarse bloem kent een rijke symbolische geschiedenis. Het staat in het algemeen symbool voor hoop en gedachten. Vroeger werd het gebruikt als medicijn tegen kanker en er werd gezegd dat wie het eerste maarts viooltje at, vrij zal zijn van alle lichamelijke klachten. Het welriekende bloemetje kondigt de lente aan. Een nieuw en hoopvol begin.

Met vriendelijke groeten,

Karlijn

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.