Ik heb nog even wat schetsjes gemaakt voor mogelijke campagne beelden. Ik denk dat het gevaar bij het ontwerpen van een logo voor een (anti)politieke partij is om te veel van de boodschap in één beeld te willen proppen. De boodschap kan volgens mijn idee het best met tekst op posters naar voren gebracht worden.
De middelvinger zit 'm in de beeldtaal die je daarvoor gebruikt.
Ontwerp een logo voor vernieuwde, energieke en verrassende Politieke Partij: Partij tegen de Politiek
Datum start: 08-07-2015
Datum einde: 02-09-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar

Hier iets aangepaste symbolen die wellicht minder associaties op doen waaien ;).

Geen commentaar
Schetsje voor hoe een campagne er uit zou kunnen zien.

Geen commentaar
De linker heeft voor mijn gevoel een krachtigere uitstraling

Hallo opdrachtgever,
Bij het lezen van de briefing raakte ik aardig enthousiast door het gedreven verhaal. Een opvallende opdracht. Het eerste waar ik aan dacht was dat het een rebelse visuele toon moet hebben.
Jello Biafra (Dead Kennedy's) zei in een interview: "This disease could be spread if you kept your logo simple enough." Pratende over het verspreiden van een beeldmerk in de vroege punkscene.
Voor de Partij tegen de Politiek lijkt het mij toepasselijk om een symbool te ontwerpen geïnspireerd op die tijd.
Mijn voorstel is een symbool (PTP) die makkelijk en veelzijdig toepasbaar is in een corporate identity. Een identity waarin het mij het belangrijkst is een boodschap over te brengen op een felle maar heldere manier. Taal lijkt me hier het belangrijkst.
Ik denk dat hier heel veel mee mogelijk is, maar op dit moment laat ik het even hierbij om jullie interesse af te wachten.
Ik ben benieuwd!
Maar om daar meteen een penis mee te associëren...? ;)
Grafisch ontwerp moet ballen hebben toch ;)... Haha nee wordt aan gewerkt!