Ontwerp een modern-klassiek wijnetiket

Datum start: 17-01-2014

Datum einde: 01-03-2014

Totaal budget: € 329.00
Nieuwste inzending
Book cover
tigger_me_more

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Onder de merknaam ICÔNE worden een aantal prachtige wijnen op de markt gebracht uit de klassieke Franse wijnstreken Bordeaux, Loire en Bourgogne. Deze wijnen, in een prijsklasse van om en nabij de €15,- per fles, onderscheiden zich door hoge kwaliteit! Deze kwaliteit moet terugkomen en worden herkend op het etiket en de omdoos (per 6 verpakt). Het winnende ontwerp zorgt voor een prachtig wijnetiket dat de wijn beter doet smaken en naadloos aansluit bij de hoge kwaliteitsverwachting van consumenten. Het etiket is een constante en komt steeds terug op verschillende wijnen waarbij alleen aanduiding van streek/ druif wijzigen. (éénduidige branding). Toevoeging van een eigen ontworpen Embleem of Wapen verbetert de winkansen.

Bedrijfsomschrijving


Doelgroep


Consumenten die wat meer uitgeven aan een goede fles wijn dan gemiddeld en daardoor ook meer mogen verwachten. De uitstraling van het etiket op de fles en het wapen/ embleem of logo op de doos dragen mede bij aan de beleving van goede smaak en een bevestiging van hun goed gemaakte keuze voor deze heerlijke wijnen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Toevoeging van een Embleem/ Wapen is een pré!

Designer: iskander.ws iskander.ws
logo-iskanderws-KzAbczzc

iskander.wsiskander.ws

Hierbij nog twee variaties op het etiket.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-iskanderws-pDFyksd6

iskander.wsiskander.ws

Zie het logo voor toelichting.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-iskanderws-nycX97r6

iskander.wsiskander.ws

Bij dezen mijn vormgeving van uw opdracht.

Het logo bestaat, zoals u kunt zien, uit de naam "ICÔNE" en een wapen met daarin drie wijnflessen. De circonflexe uit de merknaam komt terug in de middelste fles en symboliseert, doordat deze naar boven wijst, de hoge kwaliteit van de wijn. De rand onder het wapen zorgt ervoor dat het logo een geheel vormt.

Ik heb voor de kleur geel gekozen omdat deze niet vaak voorkomt in de vormgeving van wijnflessenetiketten, waardoor deze flessen op zullen vallen tussen de andere wijnen. Daarnaast is dit een "rijke" tint geel die naar een luxueus goud neigt. De andere kleuren, zwart en wit, geven het beeldmerk tevens luxe, puurheid en rust.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.