Ontwerp een origineel en herkenbaar logo voor Onbezorgd Lokaal

Datum start: 13-10-2020

Datum einde: 23-10-2020

Totaal budget: € 150.00
Nieuwste inzending
Book cover
BKstyle

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Beste ontwerpers,

Ons bedrijf heet Onbezorgd Lokaal en heeft de volgende missie:

Realiseren van een duurzame oplossing die bijdraagt aan de Green Deal ZES ambitie, de leefbaarheid in de wijk vergroot, de lokale gemeenschap bindt en lokale initiatieven ondersteunt.

Dit willen we als volgt doen:

Opzetten van een lokale hub ten behoeve van de duurzame distributie van consumentenpakketten (B-to-C markt) en het ontwikkelen van een app waarmee we de lokale community in beweging krijgen om het pakket zelf, duurzaam af te halen.

Belangrijk onderdeel van onze strategie is het gebruik van een app die de consument in beweging brengt om zelf naar de hub te komen. Incentive daarvoor is een spaarpunten systeem (denk aan airmiles) waarmee we deze duurzame keuze belonen (middels lokale producten) en daarmee tevens een gedragsverandering in gang willen zetten.

Wat hebben we nodig?

We willen een origineel en herkenbaar logo waarin de volgende kenmerken van ons bedrijf zichtbaar zijn:
• Gebruik makend van een App (gebruik makend van nieuwe technologie dus vooruitstrevend zijn)
• Duurzaam handelend
• Verbinding zoekend
• Lokaal georiënteerd (maar landelijk opererend)
• Veilig
• Efficiënt

We hebben voor de kleur paars gekozen maar suggesties voor een andere kleurstelling zijn welkom. Voel je dus vrij om daar van af te wijken.

Succes met het ontwerpen!

Bedrijfsomschrijving


Doelgroep


Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: mitchellr mitchellr
logo-mitchellr-SifN75zE

mitchellrmitchellr

nieuwe kleurcombinaties om meer duurzaamheid uit te stralen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-mitchellr-xHdB3QH2

Geen commentaar

mitchellrmitchellr

Klein stukje verantwoording: In de totstandkoming van het logo is bewust een verwijzing naar de app weggelaten. Te veel informatie in een beeldmerk oogt snel goedkoop en verwarrend. En dat doet een bedrijf tekort! Een goed logo is pakkend en blijft mensen bij.

Kleurgebruik
- De kleur paars staat voor zorg, zekerheid en professionaliteit
- De kleur groen is gebruikt om duurzaamheid aan te tonen. Dit onderwerp wordt breed gedragen door de samenleving en kenmerkt vertrouwen.

Het paarse icoon is gebaseerd op een locatie marker zoals we die gewend zijn van bijvoorbeeld Google Maps om de lokale functie van Onbezorgd Lokaal te benadrukken. Om zowel de digitale als verbindende factoren van Onbezorgd Lokaal uit te lichten is de het locatie icoon samengesmolten met een wifi-teken dat weer in verbinding staat met de rest van het logo. Er is gekozen voor een dynamische en frisse ontwerpstijl om de wendbaarheid, en toegankelijkheid uit te lichten in de moderne wereld waarin we leven.


De kleur groen is gebruikt om duurzaamheid aan te tonen wat onbewust bij veel mensen al snel tot duurzamheid

Onbezorgd LokaalOnbezorgd Lokaal

Leuk ontwerp, daar is zeker over nagedacht, dankjewel.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.