nieuwe kleurcombinaties om meer duurzaamheid uit te stralen
Ontwerp een origineel en herkenbaar logo voor Onbezorgd Lokaal
- Wedstrijd van: Onbezorgd Lokaal
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 13-10-2020
Datum einde: 23-10-2020
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geen commentaar
Klein stukje verantwoording: In de totstandkoming van het logo is bewust een verwijzing naar de app weggelaten. Te veel informatie in een beeldmerk oogt snel goedkoop en verwarrend. En dat doet een bedrijf tekort! Een goed logo is pakkend en blijft mensen bij.
Kleurgebruik
- De kleur paars staat voor zorg, zekerheid en professionaliteit
- De kleur groen is gebruikt om duurzaamheid aan te tonen. Dit onderwerp wordt breed gedragen door de samenleving en kenmerkt vertrouwen.
Het paarse icoon is gebaseerd op een locatie marker zoals we die gewend zijn van bijvoorbeeld Google Maps om de lokale functie van Onbezorgd Lokaal te benadrukken. Om zowel de digitale als verbindende factoren van Onbezorgd Lokaal uit te lichten is de het locatie icoon samengesmolten met een wifi-teken dat weer in verbinding staat met de rest van het logo. Er is gekozen voor een dynamische en frisse ontwerpstijl om de wendbaarheid, en toegankelijkheid uit te lichten in de moderne wereld waarin we leven.
De kleur groen is gebruikt om duurzaamheid aan te tonen wat onbewust bij veel mensen al snel tot duurzamheid
Leuk ontwerp, daar is zeker over nagedacht, dankjewel.