Ontwerp een sprekend logo voor de website Toekomst Verkenning Flevoland (TVF)
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
TVF is een product van GGD Flevoland. Daarom is het van belang dat het nieuwe logo kenmerken van de huisstijl van GGD Flevoland in zich heeft. Hierbij kan gebruik gemaakt worden van onderstaande kleurcodes van het GGD logo. Verder is het belangrijk dat TVF zowel afgekort als uitgeschreven staat. Eventueel mag de slogan “alles over gezondheid en zorg in Flevoland op één website” vermeld worden, maar dit is geen must.
Bedrijfsomschrijving:
Publieke gezondheidsdienst GGD Flevoland
Doelgroep:
gemeenteambtenaren en gezondheidsprofessionals
Kleuren, favoriete logo's, must haves
kleurcodes GGD logo:
Blauw:
RGB: 26;44;84
cmyk: 100 / 72 / 0 / 56
web: #1A2C54
pms 282
Geel:
rgb: 254 / 200 / 15
cmyk: 0 / 18 / 100 / 0
pms 7406
web: # FEC80F
Jevell
-
-
Toelichting van de designer Jevell:
Logo voor TVF,
Een heel verhaal als je dit in een logo of beeld wil uitleggen!
Daarom heb ik gekozen voor een typografische aanpak die klip en klaar vertelt waar het om draait.
Het logo van de GGD toegevoegd om het beleidsinstrument meer status te geven en een duidelijke afzender. Alleen kleuren overnemen werkt niet, je bent met een de identiteit van de GGD kwijt! (Zou dan zo maar een actie van Kwik Fit o.i.d. kunnen zijn)
Door, ‘Toekomst Verkenning Flevoland’, typografisch meer aandacht te geven maakt duidelijk waar dit logo voor staat.
De hoofdletters op een geel vlak zorgen voor een goede balans met het GGD logo.
Als dit beleidslogo een lang leven tegemoet gaat en GGD TVF is een begrip geworden, dan is het de overweging waard om alleen verder te gaan met de zes letters in ‘pijl-vorm’, als logo.
Tot slot de pay off, ik heb hier ‘in Flevoland’ weggelaten, het staat er immers met grote letters boven. De pay off zou ook weg gelaten kunnen worden, (of vervangen door een ‘spitsere’ regel) GGD staat er voor en zegt naar mijn idee voldoende.
Voor meer info,
jeroenvellekoop.nl
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-