Dit jaar start ik als freelance lokaal gids in Amsterdam en omstreken. Ik begeleid tours door de historische binnenstad, maar ook architectuur speelt een grote rol. Mijn gasten zijn voornamelijk Amerikanen. Ondanks dat stadstours soms een stoffig imago hebben, wil ik graag frisheid, vrolijkheid, authenticiteit en professionaliteit uitstralen. De tours zullen voornamelijk te voet zijn; mijn bedrijfsnaam is daarom ook Dutchfootprint.com. De naam zie ik graag verwerkt in het logo. Het logo ga ik gebruiken op mijn visitekaartjes, briefpapier en website.
Bedrijfsomschrijving:
Doelgroep:
Buitenlanders, voornamelijk Amerikanen in de leeftijd 40+, cultureel onderlegd, maar ook geinteresseerd in de traditionele hoogtepunten van Amsterdam en Nederland (grachtenpanden, tulpen, molens, etc).
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleuren: fuchsia roze, oranje (verwijzing naar Nederlandse trots) en lichtgrijs. Graag wil ik Dutch in een strak lettertype, Footprint in een speels/ geschreven lettertype. Daaronder graag in hetzelfde strakke lettertype als Dutch: Your local guide.
Om je op weg te helpen verwijs ik graag naar de sfeer van een aantal logo’s die passen bij de sfeer van mijn bedrijf;
- https://www.facebook.com/SanneHoekstraFotografie?fref=ts
- http://www.prettycitytours.nl/fietstours-in-amsterdam/fietstour-amsterdam-highlights/
-