En de tweede huisstijl ter inzage.
Ontwerp logo en huisstijl voor advocatenkantoor
Datum start: 27-09-2011
Datum einde: 11-11-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Dag Mirjam,
Bij deze mijn inzendingen en enige uitleg:
Het beeldmerk is een gestileerde uil. Geen clip-art ding, maar zoals het moet: custom geïllustreerd. Door een deel suggestie (poten/klauwen) middels restruimte te creëren ontstaat er een wijs beeld van de uil zonder overdadig roofdierachtig over te komen. Zelfvertrouwen en wijsheid is datgeen wat het uitstraalt.
Een uniek en tijdloos beeldmerk dat met de jaren kan meegroeien.
Tevens bijgesloten zijn 2 huisstijl voorstellen waarbij delen uit het beeldmerk (de uil) toegepast worden als grafisch element teneinde een consistente \"branding\" (merkbeleving) te waarborgen. Bij de huisstijlen ben ik er bewust van uitgegaan dat particulieren een deel van de portefeuille uitmaken. De glooiende grafische elementen zorgen voor een vriendelijk en herkenbaar visueel-element.
Daarbij ook nog eens tweemaal het ontwerp voor \"headers\" waarbij de huidige site als basis kan dienen. Door een simpele ingreep kan deze effectief helemaal eigen gemaakt worden.