Hoi SalsaHQ,
Bij deze een voorstel voor het t-shirt ontwerp in het zwart en wit.
Uiteindelijk heb ik nog een grafisch element toegevoegd. Om de dans wat meer naar voren te laten komen. Wat betreft het logo heb ik die daar niet aan toegevoegd omdat ik nog steeds van mening ben dat er teveel danslogo's zijn met zo'n dergelijk beeldmerk. Het logo dient oa als visitekaartje en moet anders zijn dan alle andere.
De naam SalsaHQ zegt al genoeg dat het gaat om een danssalon. (voor restaurants worden niet dergelijke kleuren etc gebruikt.)
Ook voor t-shirts geldt dat het logo in een minimaal percentage aanwezig moet zijn. (belastingdienst) Voor het uberhaupt toekennen van het woord bedrijfskleding.
Daardoor heb ik er voor gekozen om het logo verticaal te plaatsen op het t-shirt, plus in groter formaat. Zodat er geen enkele moeite zal zijn voor het laten drukken.
Bij het vrouwen t-shirt heb ik gekozen voor een horizontale opdruk.
Als er suggesties of opmerkingen zijn hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Rik van Doorn
Datum start: 29-01-2013
Datum einde: 12-02-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hoi SalsaHQ
Bij deze mijn inzending voor de pitch, Heb gekozen voor een logo dat bestaat uit enkel typografie. Geen beeldmerk omdat deze meestal erg cliché worden/zijn.
Met een typografie logo kun je nu beter onderscheid maken van je concurrenten. Heb gekozen om het logo zo te ontwerpen dat alle aspecten van de salsa terug komen in het logo. Zo is de intimiteit (sensualiteit), dynamiek (beweging) en vrolijkheid.
De kleuren oranje en roze maken het af doordat deze symbool staan voor: sfeer, energie, warm, aantrekkingskracht en passie.
voor de typografie van het woord amsterdam is gekozen om hetzelfde lettertype te gebruiken als van de gemeente Amsterdam. wat zorgt voor een extra herkenningspunt en zodoende het logo eenvoudiger onthouden wordt.
Hoor graag een reactie van u,
Met vriendelijke groet,
Rik van Doorn
vind het mooi, aben alleen bang dat het lastig leesbaar is. moet wel in een oog opslag duidelijk zijn dat het salsa betreft. ook vrag ik me af of het goed tot zijn recht komt als het op kleding gedrukt wordt im met dunne lijnen
verder absoluut een van betere :)
Heb een voorbeeld gemaakt voor een t-shirt ontwerp en verdere uitleg over de grootte / leesbaarheid van de letters
Met vriendelijke groet,
Rik van Doorn