Scherp zoekt prikkelend logo
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Het logo moet dus niet alleen het gezicht van scherp consultancy zijn maar ook het duurzaamheidskarakter en kennisdeling. Mogelijk één logo met daaronder verschillende namen:
Scherp consultancy, Duurzame gezondheidszorg, changinghealthcare
In het logo niet zo sterk de nadruk op consultancy, eerder op scherp (scherpe blik)
Bedrijfsomschrijving:
Scherp wil een bijdrage leveren aan ontwikkelingen in zorg en welzijn. Enerzijds door op creatieve wijze organisatieuitdagingen te doorgronden waarna een antwoord geformuleerd kan worden. Anderszijds wil Scherp bijdragen aan behoud van inspiratie en passie in de sector zorg en welzijn, door lezingen, kennisuitwisseling, creatieve sessies enz.
Scherp Consultancy staat voor meer duurzaamheid in de zorg: efficiente zorgverlening met de kwaliteit die aansluit bij de vraag. Om daar een bijdrage aan te leveren heeft scherp een aantal kerntaken:
Advisering en projectmanagement: advies bij (complexe) verander en of innovatietrajecten en projectmanagement. Scherp consultancy doorziet organisatie of verandervraagstukken, verbindt, hoort de vraag achter de vraag. Scherp analyseert en stemt af.
Inspiratie: Scherp is creatieve denkkracht, met oog voor de kwaliteit en kernwaarden van de organisatie en aansluiting bij de ambities of verandervragen.
Online kennisdeling: Scherp consultancy is de drijvende kracht achter de online en offline beweging voor duurzame gezondheidszorg. De online community is een kennisportaal over duurzame zorg (en e-health) en een forum over deze onderwerpen.
Kernwaarden: Samenwerkend, visie gestuurd, inspirerend en resultaat gericht, scherp op visie in balans met doelen en resultaat.
Doelgroep:
Organisatie in zorg en welzijn
medewerkes in zorg en welzijn die zich aangesproken voelen of kennis zoeken of willen delen over het thema.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Uitstraling logo:
Een duidelijk, helder logo met een scherpe, frisse uitstraling.
Creatief, inspirerend, fris verrassend, onverwachte elementen (die bijvoorbeeld bij een tweede blik pas opvallen).
Een logo dat in kleurstelling rustig is, en vertrouwen inboezemt, duurzaamheid uitstraalt.
Meer de nadruk op scherp en duurzaameheid dan op consultancy. Kleurstelling; rustig, niet te fel. Invulling of figuren niet te priegelig, eerder stevig en sober.
Lettertype: duidelijk, zakelijk, vriendelijk, helder. Goed leesbaar
Gebruik: website, visitekaartjes, briefpapier, (online) nieuwsbrief
iepofanof
-
-
Toelichting van de designer iepofanof:
Beste Scherpc,
Bijgaand mijn eerste ontwerp. Ik heb een ECG grafiek gebruikt in het logo. niet zozeer om alleen het healthcare gedeelte te onderstrepen maar ook om weer "ritme" te creeren en te bewaken. De ECG loopt als het ware om de letter E heen. Uiteraard kunnen we nog goochelen met kleuren en dergelijke. Ik heb expres een wat donkere kleur blauw gekozen om het geheel ook scherp te doen overkomen. Ik hoor graag wat u er van vind. Op-aanmerkingen en change requests zijn uiteraard welkom!
groetjes
iepofanof -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-