Scherp zoekt prikkelend logo
Wedstrijd gegevens:
Behoefte:
Het logo moet dus niet alleen het gezicht van scherp consultancy zijn maar ook het duurzaamheidskarakter en kennisdeling. Mogelijk één logo met daaronder verschillende namen:
Scherp consultancy, Duurzame gezondheidszorg, changinghealthcare
In het logo niet zo sterk de nadruk op consultancy, eerder op scherp (scherpe blik)
Bedrijfsomschrijving:
Scherp wil een bijdrage leveren aan ontwikkelingen in zorg en welzijn. Enerzijds door op creatieve wijze organisatieuitdagingen te doorgronden waarna een antwoord geformuleerd kan worden. Anderszijds wil Scherp bijdragen aan behoud van inspiratie en passie in de sector zorg en welzijn, door lezingen, kennisuitwisseling, creatieve sessies enz.
Scherp Consultancy staat voor meer duurzaamheid in de zorg: efficiente zorgverlening met de kwaliteit die aansluit bij de vraag. Om daar een bijdrage aan te leveren heeft scherp een aantal kerntaken:
Advisering en projectmanagement: advies bij (complexe) verander en of innovatietrajecten en projectmanagement. Scherp consultancy doorziet organisatie of verandervraagstukken, verbindt, hoort de vraag achter de vraag. Scherp analyseert en stemt af.
Inspiratie: Scherp is creatieve denkkracht, met oog voor de kwaliteit en kernwaarden van de organisatie en aansluiting bij de ambities of verandervragen.
Online kennisdeling: Scherp consultancy is de drijvende kracht achter de online en offline beweging voor duurzame gezondheidszorg. De online community is een kennisportaal over duurzame zorg (en e-health) en een forum over deze onderwerpen.
Kernwaarden: Samenwerkend, visie gestuurd, inspirerend en resultaat gericht, scherp op visie in balans met doelen en resultaat.
Doelgroep:
Organisatie in zorg en welzijn
medewerkes in zorg en welzijn die zich aangesproken voelen of kennis zoeken of willen delen over het thema.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Uitstraling logo:
Een duidelijk, helder logo met een scherpe, frisse uitstraling.
Creatief, inspirerend, fris verrassend, onverwachte elementen (die bijvoorbeeld bij een tweede blik pas opvallen).
Een logo dat in kleurstelling rustig is, en vertrouwen inboezemt, duurzaamheid uitstraalt.
Meer de nadruk op scherp en duurzaameheid dan op consultancy. Kleurstelling; rustig, niet te fel. Invulling of figuren niet te priegelig, eerder stevig en sober.
Lettertype: duidelijk, zakelijk, vriendelijk, helder. Goed leesbaar
Gebruik: website, visitekaartjes, briefpapier, (online) nieuwsbrief
linda
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Scherpc zegt :
ziet er ook mooi uit, maar zou de zwarte variatie graag hetzelfde als de witte zien. Je mag het beperken tot de bollen met de gebruikte kleuren.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Scherpc zegt :
ziet er ook mooi uit, Je mag het beperken tot de bollen met de gebruikte kleuren.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer linda:
Beste Opdrachtgever,
Dank je voor de snelle feedback!Ik heb de gevraagde aanpassingen gedaan en een iets zachter lettertype gebruikt.Uiteraard kan ook nu weer alles aangepast worden!Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Grts Linda -
Scherpc zegt :
Hi Linda, dit is nog niet helemaal wat ik bedoel. Zou t 'dak' van de s graag op de andere letters zien rusten. En t E grapje bedoelde ik in t woord scherp. En misschien in de bol verschillende letters ; C voor consultancy, DG voor duurzame gezondheidszorg en CHC voor changinghealth Healthcare, maar weet niet of dat past. Ik reageer weer na 14/8, nu weekje zonder internet wrs. Ps heb je opmerking over kopie gezien, don't worry, ik kies voor de ontwerper die t originele idee had.
-
Scherpc zegt :
hi LInda, ik neig toch naar je vorige ontwerp (Nu 5 sterren). De aanpassing lijkt wat te gekunsteld. Waar ik nog over twijfel is of de tekst onder of naast het beeldmerk moet staan, kun je deze varianten laten zien zodat ik het verschil kan zien?
En dan daarna zou ik graag het volgende zien: Kun je van je tweede ontwerp (groene bal) enkele varianten laten zien:
1. groene met duurzame gezondheidszorg
2. paars/purpel/rood met changing healthcare
3. blauwe ( iets andere kleur) met Consultancy
4. alleen de ballen met S in verschillende kleuren (mooi als beeldmerk, voor bijv social media of briefpapier)
5. Alles ook tegen een zwarte achtergrond (mooi voor visite kaartje, evt met logo eerder links, (dan kan ik rechts tekst plaatsen.
Zie ze graag tegemoet. -
linda zegt
Begin er zo dadelijk aan!
Grts Linda -
linda zegt
Beste Opdrachtgever,
Het zijn er een heel deel!Een beetje uitleg:
Ik heb het beeldmerk naast de naam gezet alsook met een zwarte achtergrond in verschillende kleuren.
Dan heb ik het beeldmerk in allerlei kleuren gemaakt.
Diegene op de zwarte achtergrond hebben een verloop in het gekleurde deel.
Tenslotte heb ik ook nog een voorbeeld gemaakt van hoe het beeldmerk op de site zou kunnen uitzien.
Ik ga ook nog een paar voorbeelden maken van visitekaartjes.
Ben benieuwd!
Grts Linda -
Scherpc zegt :
Hoi linda,
dat ziet er goed uit. Ik zou uiteindelijk graag zowel beeldmerk erboven als ernaast willen gebruiken. Erboven is sterk, ernaast soms handiger.
En ik zou de beeldmerken op zwart en wit graag hetzelfde willen, kan dat?
En de subwoorden graag met hoofdletter/kleine letters, dat vind ik wat zachter ogen.
En dan de groene variant voor Duurzame Gezondheidszorg, de paarse variant voor Changing Healthcare, (1 kleur voor zwart en witte variant) de blauwe variant voor Consultancy (mag een iets warmere kleur blauw zijn).
Ben benieuwd naar je idee voor visitekaartjes
Groet Saskia -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Scherpc zegt :
Mooi. Kun je de verborgen e uit vorig ontwerp hierin verwerken? En kun je een variant maken waarbij de S uitsteekt boven de andere letters van scherp, en juinde doorloopt tot het einde van de p, als een soort dakje. En dan de subwoorden (changing healthcare, consultancy, duurzame gezondheidszorg) in dat "dakje" plaatsen. Zie opmerkingen over kleurgebruik bij alg. Opmerking
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer linda:
bESTE oPDRACHTGEVER?
bIJ DEZE EEN EERSTE VOORSTEL VOOR uW LOGO;iK HEB MIJ VOORAL GECONCENTREERD OP HET 3ONZICHTBARE3 HETGENE JE NIET IN EERSTE INSTANTIE ZIET (E)Ik zal ook nog een logo met beeldmerk maken.
Grts Linda -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-