TD Schild

Datum start: 10-08-2012

Datum einde: 02-09-2012

Totaal budget: € 1,000.00
Nieuwste inzending
Book cover
Pacific

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zijn in eerste instantie op zoek naar een nieuw logo / beeldmerk. Een logo dat vervolgens de basis vormt voor een nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo wordt het derde logo van Triple Double (zie logo 1 en ons huide logo in de bijlage).

De rol en positie van Triple Double in de Nederlandse markt en Benelux is alsmaar groeiende. Het nieuwe logo moet dan ook de volgende fase van ons bureau belichamen; het beste bureau van Europa. Enerzijds mag het logo een stuk zakelijker worden. Maar anderzijds moet dit wel een duidelijke afgeleide van het huidige logo zijn. Immers, sport is emotie, passie en energie. Ook de kleuren blauw en groen willen we graag behouden.

Onze voorkeur gaat uit naar een 'schildje'. Ter inspiratie hebben we een aantal schildjes toegevoegd (UPS en Arsenal). Centraal op dit schildje willen we graag onze bedrijfsnaam in cijfers uitbeelden, Triple Double = 32. Bovendien was dit het nummer van de legendarische basketballer Magic Johnson. Aangezien Triple Double een basketbalterm is, maakt dit de bal weer rond.

Het lettertype van het getal 32, dient idealiter ook het lettertype van het nieuwe woordmerk te zijn of daar in ieder geval goed bij aan te sluiten.

Bedrijfsomschrijving


Triple Double is een sportmarketingbureau. Een bureau dat het bedrijfsleven - van strategie tot en met uitvoering - adviseert hoe ze het beste sport kan inzetten om zo haar (bedrijfs)doelstellingen (naamsbekendheid, sales, imago, hospitality, arbeidsmarktcommunicatie et cetera) te realiseren. Kijk eens op wwww.tripledouble.nl

Onze merkwaarden zijn de drie E's: Energy, Excellence & Extra Mile.

Doelgroep


Primair is onze doelgroep het bedrijfsleven. Dat zijn onze klanten. Secundair is dat de sport, de media, studenten (als potentiële werknemers en opdrachtgevers) en sportconsumenten

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zoals reeds onder behoefte aangegeven, zijn voor ons de kleuren blauw en groen in de oude logo's belangrijk. Deze streng naar het verleden willen we (nog) niet doorknippen. Logo's van UPS en Arsenal dienen ter inspiratie en hebben als overeenkomstige waarden als 'strak, gestileerd en geen poespas'.

Designer: Tjeerd van der Velde vormgeving Tjeerd van der Velde vormgeving
logo-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-xkQqaJkG

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Beste opdrachtgever,

Wat een mooi project, ik heb veel affiniteit met sport en hoop dat dit terug te zien is in mijn ontwerp. Ik heb uw andere logo's bestudeerd en uw wensen/eisen. Het lettertype is net wat anders, maar valt binnen de herkenbaarheid van de andere 2 logo's. Wat mij opviel is dat de andere logos een "swoosh" bevatten, om consistent te blijven binnen deze ontwerpen, heb ik een dynamische "swoosh" rondom het schild geplaatst. Mijn visie was om het logo zo sterk mogelijk naar de zakelijke sport toe te trekken, en is goed toepasbaar op diverse middelen.

Ik hoop u geïnspireerd te hebben met mijn ontwerp,

met een vriendelijke groet,

Tjeerd van der Velde

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-a2P8Jefg

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Een versie zonder de swoosh en aangepaste typografie

JongFrisJongFris

Persoonlijk vind ik jou logo wel erg veel weg hebben van mijn ontwerp! zie: http://www.brandsupply.nl/logo/td-schild/9282/ontwerp/113917

Het schild verdeeld in 2 kleurvlakken blauw links, groen rechts, witte lijn en zelfs het lettertype komt in de buurt. Dit lijkt praktisch op een 1 op 1 kopie!

Niet erg netjes na mijn mening.

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Beste Jongfris,

Ik heb mijn logo niet gebaseerd op jou logo, en heb hem al even liggen om steeds kleine aanpassingen door te voeren. Hij is gebasseerd op het ups logo dat de client bijvoegde, en de kleuren zijn nogal logisch omdat de client deze aanleverd. 1 op 1 kopie ben ik het echter niet mee eens, er zijn zoveel verschillen aantoonbaar.

Het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest om je te provoceren.

Met een vriendelijke groet,

Tjeerd van der Velde

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

En als ik kijk naar timkonings ontwerp dat als eerste geupload is, heeft deze ook de kleurscheiding jouw futurisme qua typografie...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.