TD Schild

Datum start: 10-08-2012

Datum einde: 02-09-2012

Totaal budget: € 1,000.00
Nieuwste inzending
Book cover
Pacific

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zijn in eerste instantie op zoek naar een nieuw logo / beeldmerk. Een logo dat vervolgens de basis vormt voor een nieuwe huisstijl. Het nieuwe logo wordt het derde logo van Triple Double (zie logo 1 en ons huide logo in de bijlage).

De rol en positie van Triple Double in de Nederlandse markt en Benelux is alsmaar groeiende. Het nieuwe logo moet dan ook de volgende fase van ons bureau belichamen; het beste bureau van Europa. Enerzijds mag het logo een stuk zakelijker worden. Maar anderzijds moet dit wel een duidelijke afgeleide van het huidige logo zijn. Immers, sport is emotie, passie en energie. Ook de kleuren blauw en groen willen we graag behouden.

Onze voorkeur gaat uit naar een 'schildje'. Ter inspiratie hebben we een aantal schildjes toegevoegd (UPS en Arsenal). Centraal op dit schildje willen we graag onze bedrijfsnaam in cijfers uitbeelden, Triple Double = 32. Bovendien was dit het nummer van de legendarische basketballer Magic Johnson. Aangezien Triple Double een basketbalterm is, maakt dit de bal weer rond.

Het lettertype van het getal 32, dient idealiter ook het lettertype van het nieuwe woordmerk te zijn of daar in ieder geval goed bij aan te sluiten.

Bedrijfsomschrijving


Triple Double is een sportmarketingbureau. Een bureau dat het bedrijfsleven - van strategie tot en met uitvoering - adviseert hoe ze het beste sport kan inzetten om zo haar (bedrijfs)doelstellingen (naamsbekendheid, sales, imago, hospitality, arbeidsmarktcommunicatie et cetera) te realiseren. Kijk eens op wwww.tripledouble.nl

Onze merkwaarden zijn de drie E's: Energy, Excellence & Extra Mile.

Doelgroep


Primair is onze doelgroep het bedrijfsleven. Dat zijn onze klanten. Secundair is dat de sport, de media, studenten (als potentiële werknemers en opdrachtgevers) en sportconsumenten

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Zoals reeds onder behoefte aangegeven, zijn voor ons de kleuren blauw en groen in de oude logo's belangrijk. Deze streng naar het verleden willen we (nog) niet doorknippen. Logo's van UPS en Arsenal dienen ter inspiratie en hebben als overeenkomstige waarden als 'strak, gestileerd en geen poespas'.

Designer: St.Brandsupply St.Brandsupply
logo-studio-ubique-6sS5vDU0

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-studio-ubique-6G8N7L60

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-studio-ubique-5doeJSi0

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-studio-ubique-51UvVaK0

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo-studio-ubique-4PBChhvU

St.BrandsupplySt.Brandsupply

Beste opdrachtgever, Zodirect plaats ik een aantal varianten van mijn eerste voorstellen ter beoordeling.

Graag ontvang ik uw reactie!

Mvg,
studio ubique

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.