TD Schild
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: TripleDouble
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 1,000.00
- Datum start : 10-08-2012 16:33
- Datum einde : 02-09-2012 16:30
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 111
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De rol en positie van Triple Double in de Nederlandse markt en Benelux is alsmaar groeiende. Het nieuwe logo moet dan ook de volgende fase van ons bureau belichamen; het beste bureau van Europa. Enerzijds mag het logo een stuk zakelijker worden. Maar anderzijds moet dit wel een duidelijke afgeleide van het huidige logo zijn. Immers, sport is emotie, passie en energie. Ook de kleuren blauw en groen willen we graag behouden.
Onze voorkeur gaat uit naar een 'schildje'. Ter inspiratie hebben we een aantal schildjes toegevoegd (UPS en Arsenal). Centraal op dit schildje willen we graag onze bedrijfsnaam in cijfers uitbeelden, Triple Double = 32. Bovendien was dit het nummer van de legendarische basketballer Magic Johnson. Aangezien Triple Double een basketbalterm is, maakt dit de bal weer rond.
Het lettertype van het getal 32, dient idealiter ook het lettertype van het nieuwe woordmerk te zijn of daar in ieder geval goed bij aan te sluiten.
Bedrijfsomschrijving:
Triple Double is een sportmarketingbureau. Een bureau dat het bedrijfsleven - van strategie tot en met uitvoering - adviseert hoe ze het beste sport kan inzetten om zo haar (bedrijfs)doelstellingen (naamsbekendheid, sales, imago, hospitality, arbeidsmarktcommunicatie et cetera) te realiseren. Kijk eens op wwww.tripledouble.nl
Onze merkwaarden zijn de drie E's: Energy, Excellence & Extra Mile.
Doelgroep:
Primair is onze doelgroep het bedrijfsleven. Dat zijn onze klanten. Secundair is dat de sport, de media, studenten (als potentiële werknemers en opdrachtgevers) en sportconsumenten
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Zoals reeds onder behoefte aangegeven, zijn voor ons de kleuren blauw en groen in de oude logo's belangrijk. Deze streng naar het verleden willen we (nog) niet doorknippen. Logo's van UPS en Arsenal dienen ter inspiratie en hebben als overeenkomstige waarden als 'strak, gestileerd en geen poespas'.
christine
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
christine zegt
Hierbij ook een inzending met realistisch schild. Wilt u uw reactie geven voordat de wedstrijd is afgelopen? Dan kan ik eventueel nog aanpassingen doen, en kunnen we wellicht nog een hogere kwaliteit bereiken.
Met vriendelijke groet,
Christine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
christine zegt
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn inzending voor uw logo. Het schild heeft een gestileerde vorm gekregen. De getallen lopen in dezelfde vormen mee, en zijn handmatig ontworpen, zodat ze een rugnummer-uitstraling hebben. De ronde lijnen op de achtergrond symboliseren daarnaast ook de sport, door de lijnen van een basketbal er in terug te laten komen. Het uiteindelijke geheel is bovendien ook nog eens goed geschikt voor marketingdoeleinden.
Ik ben heel benieuwd naar uw eerste reactie.
Met vriendelijke groet,
Christine -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-