Umuntu Media
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Accelerator
- Categorie: Logo
- Totaal budget: € 225.00
- Datum start : 14-07-2010 12:05
- Datum einde : 28-07-2010 12:05
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 41
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Umuntu Media is een Afrikaanse start-up. Umuntu Media is mediabedrijf dat haar deuren over een aantal maanden zal openen vanuit Namibie.
Het woord 'Umuntu' betekent “persoon / mensen” in de Afrikaanse taal Ndebele.
Umuntu Media zal een zestal internet portals lanceren - voor de volgende landen: Namibie, Zambia, Angola, Botswana, Zimbabwe en Mozambique.
Deze portals zullen de volgende content bieden: News and weather, Classifieds, Property (to buy and to rent), Where to stay, Jobs, Dating, What’s on, Where to eat, Tourist information (facts, important information, towns and cities, links), Facebook fan page, Twitter and Newsletters. Feitelijk kun
Doelgroep:
Doelgroep is de steeds groeiende internetpopulatie binnen de zes landen (Namibie, Zambia, Angola, Botswana, Zimbabwe en Mozambique). Maar ook overheden, bedrijven en adverteerders die de internet portals zullen gaan gebruiken om te communiceren en te adverteren met consumenten. Tenslotte zijn ook toeristen die informatie willen over deze landen een doelgroep voor deze portals. Een soort Yahoo.com.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Vermijd vooral de Afrikaanse cliches met Safari's en The Big 5. Graag een strak en modern logo wat zowel lekker overkomt voor zowel consument als zakelijke stakeholder. We moeten de Yahoo worden van deze Afrikaanse landen.
Het Umuntu Media logo moet met en ook zonder pay-off worden opgeleverd. De Pay-Off is 'People - Information - Connections'. De 6 landenlogo's zijn directe doorvertalingen van het Umuntu Media logo. Deze logo's moeten dus niet opnieuw bedacht worden, maar alleen aangepast worden in tekst (iNamibia, iZambia, iAngola, iBotswana, iZimbabwe en iMozambique) en kleurgebruik per land.
MeijerMedia
-
-
Toelichting van de designer MeijerMedia:
En een variatie (beeldmerk zit geen punt in verwerkt)
-
Accelerator zegt :
Comments as with the previous version – The dot in this version I like more, but all the other comments should be applied to this version as well.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer MeijerMedia:
Beste,
Hierbij enkele concepten van MeijerMedia.
Ik zie jullie feedback graag tegemoet.
-
Accelerator zegt :
Thank you for the concept. I can see the talent and thinking in the design and I like the direction. The problem is that the holding company Umuntu Media should not overpower the individual country portal’s brand. Someone visiting the portal in Namibia should only remember the iconography and logo of iNamibia – They won’t necessarily relate to the UM icon you used. Also be aware of the colours and try to use country specific colours that has a relationship or meaning for each country.
-
Accelerator zegt :
Hi
One last request before the deadline. Can you please change the green in the Umuntu Media logo to an African sand red colour. This will give us a good option to compare our final winning designs
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-