Een schild/wapen levert problemen op met de implementatie van het logo, simpelweg omdat het vaak zo complex van vorm en/of kleur is. Een goed logo werkt op elke schaal, in zwart/wit én kleur.
Met die gedachte in het achterhoofd ben ik op zoek gegaan naar een eenvoudig symbool, het liefst zó eenvoudig dat deze (internet-first) ook werkt als favicon.
Het symbool is een combinatie van de letter U (= universiteit) en een plus-teken (= toevoegen, bookmarken, bewaren voor later, positief).
Universiteit van Nederland
- Wedstrijd van: Universiteit van Nederland
- Categorie: Logo
- Status: Beëindigd
Datum start: 16-07-2012
Datum einde: 30-07-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

