Geen commentaar
Datum start: 19-01-2015
Datum einde: 31-01-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Dag...,
mijn voorstel zou zijn om bij zo'n klassiek gebouw een strak en modern en herkenbaar logo te plaatsen met een verhaal. Ik heb bewust niet gekozen voor een afbeelding of schets van het gebouw in het beeldmerk omdat deze ook waarschijnlijk in sommige gevallen sterk verkleind zal worden en toch nog leesbaar moet blijven. Een afbeelding van het absoluut mooie pand kan eventueel ook als watermerk in visitekaartjes, briefpapier e.d. worden opgenomen.
Het verhaal achter het logo lijkt mij duidelijk. De X van Xaverius 'verzamelt' de verschillende disciplines (kleuren) in één vorm, in één gebouw. Andersom gezien wordt de X ook gevormd door deze elementen. De zwarte V van Villa vormt de ingang. Met de vlakken kan ook 'gespeeld' worden in verschillende lay-outs, inrichting, website etc. Zoals de inzet laat zien kunnen ze bijvoorbeeld ook los en op afstand op de gevel geplaatst worden waardoor er schaduwwerking ontstaat.
Uiteraard kunnen kleuren en lettertype anders. Daarom graag feedback om het logo eventueel te optimaliseren.
Groet, Wim