Het laatste logo iets aangepast en "in actie". Mijns inziens kan het wel degelijk goed werken in jullie headers en op zwart wit. Fine-tuning daargelaten uiteraard.
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Zoals je het nu presenteert wordt duidelijk dat dit niet is wat krimineel moet uitbeelden. Het lijkt wel ‘Plop’ naast ‘Friday the 13th’. Het is véél te braaf en heeft geen ballen. Aangezien wij veel gemene header afbeeldingen gebruiken komt dit echt té soft over. Een mooi 80’s logo en daarmee is alles gezegd.

Of wederom net wat anders.
Dit ontwerp voelt heel fris aan, het heeft een hoog ‘disco’ gehalte. Maar de achtergrond zorgt ervoor dat dit niet te gebruiken valt op onze wekelijkse headers. De slogan mocht over de hele breedte staan van krimineel. Het spiegeleffect op het eerste ontwerp is leuk maar opnieuw moeilijk te combineren in een logo, dat is 2 sterren waard. De beide logo’s zullen in zwart wit ook niet overeind blijven, althans met die achtergrond. Het groene ontwerp is het beste van de 2, dat krijgt dan ook 3 sterren.

Diverse kleurvarianten.

Geen commentaar
De letters in het geel zijn beter dan in het zwart.

Hier dan ook zomaar een idee voor iets totaal anders, maar waarbij ik wel gebruik heb gemaakt van het meest prominente element uit het huidige woordmerk.
Het is niet zo totaal anders, je blijft de revolver gebruiken. De achtergrond is me niet duidelijk wat die er staat te doen, beter was om die weg te laten. Ik zou het wel eens willen zien met andere kleuren ook.

Geen commentaar

Geen commentaar

Bij deze een aantal mogelijkheden voor een nieuw logo. Ik ben hierbij dicht bij de basis gebleven. Het woordmerk Krimineel staat centraal, zoals ook aangegeven is, met het bijbehorende lettertype. Het is in mijn ogen dit lettertype dat het beeldmerk kenmerkend maakt, waarbij de r het meest in het oog springt. Vandaar het accent met de r vergroot achter de tekst. Meerdere kleurschakeringen zijn uiteraard mogelijk.
Door de relatief lage scores en commentaren bij de inzendingen betwijfel ik echter of het wellicht niet over een geheel andere boeg gegooid moet worden. Door vast te houden aan dit lettertype zijn de mogelijkheden beperkt en wordt er alleen inzendingen gedaan die heel dicht blijven bij het huidige beeldmerk. Wellicht eens iets geheel nieuws proberen?
Het klopt idd dat het lettertype voor een groot deel het logo bepaalt. Maar zoals we al in de briefing duidelijk maakten zijn we eveneens op zoek naar Freestyle logo’s waar je volledig vrij bent in het kiezen van een lettertype. Het is niet enkel het font Mobsters dat het woordmerk bepaalt, ook het woord zelf ‘Krimineel’ zal je bijna altijd in die richting duwen. Dat is één van de redenen dat we de logo contest begonnen zijn, omdat het een verdomd moeilijke opgave is, we hopen hier het beoogde resultaat te bereiken. Dit ontwerp is donker/onduidelijk en zal niet overeind blijven in zwart wit. Het gebruik van de revolver is rommelig en komt niet goed over. Dit is niet wat we zoeken.