Wijnjij.nl
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
Behoefte:
Onze bedrijfsnaam bevat een woordgrapje. Wij & jij = wij n jij.
Hierdoor kan het woord wijn worden gevormd. Het leukst zou zijn als er iets wordt verzonnen rondom dit woordgrapje.
Het logo zal worden gebruikt voor marketingdoeleinden. T-shirts, auto sticker, social media, verpakkingsmateriaal, ons label wat aan elke wijnfles wordt bevestigd en ook op etiketten van flessen van ons eigen merk.
Bedrijfsomschrijving:
Het idee is om een webshop / wijnplatform te starten in de online wijnverkoop. Door middel van een website kunnen klanten eenvoudig wijn bestellen. De wijn wordt binnen enkele dagen bij de klant thuisbezorgd. Op de website is informatie te vinden over de soort wijn. Aan elke fles wijn die de klant ontvangt hangt een label met hierop informatie over de wijn, herkomst, verhaaltje van de boer en een recept. Naam en logo dienen ook op dit label te komen. Dit label kan de klant bewaren.
Zomaar wijn bestellen is een lastige opgaaf. Je wilt tenslotte weten wat je koopt. Wijnjij zal diverse keren per jaar een proeverij/tasting/ pop-up winebar organiseren. De proeverij is geen standaard proeverij met wit linnen en spuugbakken zoals je die wellicht kent. Bij ons komen klanten naar een winebar. Een tijdelijke winebar opgezet om kennis te maken met de wijnen van Wijnjij. In deze bar worden de wijnen van Wijnjij per glas geschonken en de beleving staat hier centraal. De wijnjij-borrel staat centraal in het concept van wijnjij.nl.
Doelgroep:
Mensen die online shoppen. Mensen die van wijn houden en mensen die van wijn willen gaan houden.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Rituals
Suitsupply
Fromanteel
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn inzending voor uw wedstrijd. Na het lezen van uw opdrachtomschrijving viel me al meteen op dat u een toepasbaar logo zoekt, een logo dat op verschillende dragers gerealiseerd kan worden. Bij shirt is het bv aan te bevelen om met plotdruk te werken, meer dan 2 kleuren en moeilijke vormen zijn dan vaak uitgesloten. Daarvoor heb ik dit eigenwijze logo ontwikkeld, dat vooral typografisch opvalt. zo staan de i en j van wijn en jij gelijk zodat er een bepaalde rust over het geheel valt. Door de n te isoleren in een cirkel, wordt de woordgrap opvallend benadrukt.
Ik hoop u te kunnen inspireren met dit concept,
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-