Actitude
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: mila_schilders
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 30-09-2010 11:12
- Datum einde : 09-10-2010 11:12
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: ai,pdf,jpeg
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 47
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Steekwoorden zijn verder: Intellect, ambitie en structuur gecombineerd. Actie, gedreven, vooruitgang, groei. Ondernemerschap, drive en creatiedrang. Puur, simpel en helder.
En: samen, bundelen voor groei.
Bedrijfsomschrijving:
Actitude is een zakelijk adviesbureau. De naam Actitude is een combinatie van Action en Attitude.
Het Action-deel staat voor de projectmanagement activiteiten:
- Analyse
- Procesoptimalisatie
- Bedrijfsintegratie bij fusie/overname
- Productontwikkeling
- IT implementatie
- Business development (binnen- en buitenland)
Hierbij gaat het vooral over ondernemen: geloven in iets en het dan ook creeeren, een visie/drive omzetten in realiteit. Van A tot Z zorgen dat iets voor elkaar komt (uitvoering, gewoon doen).
Het Attitude-deel staat voor de business planning activiteiten:
- Plan van Aanpak
- Projectplan
- Business Case
- Marktonderzoek (binnen- en buitenland)
- Business plan (start-ups/productontwikkeling)
- Internationalisatiestrategie
- Sales plan
- Strategie/beleidsontwikkeling
- Procedures
- Beleidsnotities
Hierbij gaat het vooral over: hoe pakken we dingen aan (rapportages en advies), stukken schrijven, gedachtes op een gestructureerde manier op papier krijgen zodat de klant weet wat hij moet doen en dus verder kan.
Doelgroep:
Ik ga mij richten op het midden-segment: niet de shells, maar ook niet de hele kleine bedrijven (wel mogelijk bij start-ups). In eerste instantie begin ik in de markt van schadebehandeling (waar ik nu in zit), maar de klantenkring zal waarschijnlijk vrij breed worden, zowel zakelijke markt (hoveniers tot energiebedrijven) als overheid. Voor beide markten zijn mijn drive, enthousiasme, hulpvaardige houding en gedegen kennis/kwaliteit redenen om mij in te huren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
De naam Actitude moet worden gebruikt.
Qua kleuren denk ik allereerst aan rood - kleur van actie en paars - sjiek en kwaliteit, maar dit staat vrij. Geen pastels maar helderheid, dat is wel belangrijk.
Het is essentieel dat ik drukklare bestanden krijg zodat ik snel na afloop van de wedstrijd naar de drukker kan. Zorg er dus a.u.b. voor dat bijv. het visitekaartje in standaard formaat is opgemaakt zodat ik direct aan de slag kan!
Orange+Blue
-
-
Toelichting van de designer Orange+Blue:
spreekt voor zich denk ik:
- puur en simpel maar met een touch of flair en personality
- frisse kleuren zonder schreeuwerig te worden -
mila_schilders zegt :
Hallo Orange+Blue,
Hele mooie kleuren, dankjewel!
Leuke ondertitel ook, speels en doordacht. Maar geeft hij nu de hele propostie weer? Hoe lees je 'to the point' in mijn verhaal?
Bedankt voor je inzending!
Met vriendelijke groet,
Mila Schilders -
Orange+Blue zegt
Hoi Mila, dankjewel.
voor mijn gevoel geeft het de belangrijkste zaken uit je propositie weer:
- zakelijk maar persoonlijk en creatief door het "uit de vorm" springend C'tje en het ontbreken van een punt op de i.
- de twist aan de C staat ook symbool voor de drive (vloeit er uit voort) en de actie/vooruitgang
- door de schreefletters blijft het zakelijk en chique.
- door te werken met alleen onderkasten oogt het juist weer modern (mede icm de kleurcombinatie)
to the point staat voor: geen vage bewoordingen maar concreet. zoals je zelf omschrijft: "visie/drive omzetten in realiteit." "zorgen dat iets voor elkaar komt (uitvoering, gewoon doen)." "dingen aanpakken"
met vriendelijke groet,
roy koolenbrander -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-