AdVANture

Datum start: 05-02-2012

Datum einde: 29-02-2012

Totaal budget: € 300.00
Nieuwste inzending
Book cover
outsidethebox

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


De VW busjes heeft de naam een bus voor avontuurlijke reizen te zijn en is geliefd onder de boardsporters, hippies en avonturiers. We hebben al een site gemaakt, voor referenties verwijs ik jullie naar de site. Maar deze site brengt ons gevoel niet over. De teksten en fotos zijn goed maar de site brengt geen synergie tussen de twee.
We willen de avontuurlijke ingestelde reizigers en extreme sporter aanspreken. Wat we niet willen is als een hippie site overkomen.
We willen graag een logo dat bestaat uit het woord AdVAnture gekoppeld met een beeldmerk. Het logo en huisstijl mioet logisch vertaald kunnen worden naar flyers, visitekaartjes en website (die opdracht volgt in een volgende wedstrijd). Dit gevoel willen we weergeven: "Het gaat uiteindelijk niet om ons maar om jouw avontuur". "Seeking is finding". Onze bus helpt je daarbij, het is jouw compagnon.

Bedrijfsomschrijving


Het aanbieden (verhuren) van VW bussen waarmee je op jouw avontuur kunt gaan. Onze bussen biedt de ruimte aan twee personen en door de ingenieuze ruimteindeling is het erg geschikt voor de extreme sporters (snowboard, kiten, wakeboarding en surfen)onder ons. Stijl en functionaliteit komen samen in 1 busje.

Doelgroep


Avonturiers, boardsports en reizigers.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kijk op http://solenturevans.com/. Deze site is te strak.
Kleuren: deep blue, groen
Favoriete Logo's: quiksilver & rip curl

Designer: outsidethebox outsidethebox
logo_huisstijl-outsidethebox-L2lItZQW

outsidetheboxoutsidethebox

En het briefpapier. Ook hier zal dus alleen een cijferpad worden gedrukt onderaan de brief. De ontvanger kan dan zelf actief het pad gaan invullen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-outsidethebox-KQRa5h2W

outsidetheboxoutsidethebox

Even goed over nagedacht en hier komt ons voorstel voor de huisstijl. Het visitekaartje en de brief delen mee in het fun/doe gehalte van het logo. We hebben een illustratie bedacht welke middels het trekken van een lijn langs een getallenpad (wie heeft het vroeger nooit gedaan...) een vakantiebeeld schetst met daarin de vakantieganger en de 'van'. Wegens tijdsdruk (hadden nog een spoedklus lopen) hebben we in de voorbeelden de tekening al afgemaakt weergegeven, met enkele cijferpuntjes om aan ter geven hoe het geheel er 'kaal' (dus alleen met de gedrukte cijfer/puntjes) uit zal zien. The advanture starts here, geeft speels de opdracht om je pen te pakken en a;vast je vakantie te schetsen. De actieve invulling van de vakantie begint voor de klant al op de huisstijl. Ook het formaat van het visitekaartje is opvallend. Mogelijk is het een idee om er als promotie een advanture-pen bij te leveren. Mocht u voor onze ludieke invulling van de huisstijl kiezen dan zullen we de illustratie uiteraard tot in de puntjes (ahum...) uitwerken naar uw input. Op de website kan de tekening als filmpje gaan opbouwen als de homepage wordt geopend. Met vriendelijke groet!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-outsidethebox-FQOlMZTk

outsidetheboxoutsidethebox

Het visitekaartje

EddyEddy

Je staat met je logo in mijn top 4.
Ik ben echter nog niet tevreden over de ddorvertaling naar de huisstijl. dit kaartje geeft niet het gevoel van het logo weer en is wat mij betreft te standaard. Ik wil dat de huisstijl hetzelfde uitstraalt als het logo. Het moet ook verrassend vrolijk en grappig zijn en ni is het te standaard. Los van het feit dat het www.advanture.nl is.. beetje slordig.
Graag dus nog een nieuwe doorvertaling naar kaartje en briefpapier, waarbij je meer out of de box mag denken, bvb ronde hoeken, logo ene kant en full collor voorkant met alle gegevens, gebruik van UVcoating (bij kaartje) etc... ik geef maar wat ideeen. maak het dus niet te simpel en niet te standaard. De uitwerking van esther is bvb veel completer en standaard maar net niet. ik wil meer dan dat.

outsidetheboxoutsidethebox

Hoi Eddy, bedankt voor de feedback. We weten nu dat je in bent voor iets aparts/ verrassends, vaak is dit niet het geval en wil men standaard oplossingen. Vandaar. We gaan opnieuw met de huisstijl aan de slag en het komt vast goed! Groeten

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-outsidethebox-9FDXJnaC

outsidetheboxoutsidethebox

Bijgaand ons voorstel. Het logo spreekt voor zichzelf. Door de stijl en de kleuren krijgt het een vrolijke, sympathieke en dus uitnodigende uitstraling. Je krijgt al zin in een actieve 'Van'-vakantie als je het logo ziet. Met vriendelijke groet.

EddyEddy

Helemaal mee eens!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.