En het briefpapier. Ook hier zal dus alleen een cijferpad worden gedrukt onderaan de brief. De ontvanger kan dan zelf actief het pad gaan invullen.
AdVANture
- Wedstrijd van: Eddy
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 05-02-2012
Datum einde: 29-02-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Even goed over nagedacht en hier komt ons voorstel voor de huisstijl. Het visitekaartje en de brief delen mee in het fun/doe gehalte van het logo. We hebben een illustratie bedacht welke middels het trekken van een lijn langs een getallenpad (wie heeft het vroeger nooit gedaan...) een vakantiebeeld schetst met daarin de vakantieganger en de 'van'. Wegens tijdsdruk (hadden nog een spoedklus lopen) hebben we in de voorbeelden de tekening al afgemaakt weergegeven, met enkele cijferpuntjes om aan ter geven hoe het geheel er 'kaal' (dus alleen met de gedrukte cijfer/puntjes) uit zal zien. The advanture starts here, geeft speels de opdracht om je pen te pakken en a;vast je vakantie te schetsen. De actieve invulling van de vakantie begint voor de klant al op de huisstijl. Ook het formaat van het visitekaartje is opvallend. Mogelijk is het een idee om er als promotie een advanture-pen bij te leveren. Mocht u voor onze ludieke invulling van de huisstijl kiezen dan zullen we de illustratie uiteraard tot in de puntjes (ahum...) uitwerken naar uw input. Op de website kan de tekening als filmpje gaan opbouwen als de homepage wordt geopend. Met vriendelijke groet!

Het visitekaartje
Je staat met je logo in mijn top 4.
Ik ben echter nog niet tevreden over de ddorvertaling naar de huisstijl. dit kaartje geeft niet het gevoel van het logo weer en is wat mij betreft te standaard. Ik wil dat de huisstijl hetzelfde uitstraalt als het logo. Het moet ook verrassend vrolijk en grappig zijn en ni is het te standaard. Los van het feit dat het www.advanture.nl is.. beetje slordig.
Graag dus nog een nieuwe doorvertaling naar kaartje en briefpapier, waarbij je meer out of de box mag denken, bvb ronde hoeken, logo ene kant en full collor voorkant met alle gegevens, gebruik van UVcoating (bij kaartje) etc... ik geef maar wat ideeen. maak het dus niet te simpel en niet te standaard. De uitwerking van esther is bvb veel completer en standaard maar net niet. ik wil meer dan dat.
Hoi Eddy, bedankt voor de feedback. We weten nu dat je in bent voor iets aparts/ verrassends, vaak is dit niet het geval en wil men standaard oplossingen. Vandaar. We gaan opnieuw met de huisstijl aan de slag en het komt vast goed! Groeten

Bijgaand ons voorstel. Het logo spreekt voor zichzelf. Door de stijl en de kleuren krijgt het een vrolijke, sympathieke en dus uitnodigende uitstraling. Je krijgt al zin in een actieve 'Van'-vakantie als je het logo ziet. Met vriendelijke groet.
Helemaal mee eens!