Anders & Co zoekt iets anders

Datum start: 13-07-2010

Datum einde: 27-07-2010

Totaal budget: € 300.00
Nieuwste inzending
Book cover
Bayomedia.nl

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ik wil graag een logo en een huisstijl. Communicatie uitingen zijn: brieven, visitekaartjes, website, marketingacties, maar ook de inrichting van de praktijk. Uitstraling: kwaliteit, professionaliteit, klassiek design (denk Gispen). Modern en tijdloos, zodat het logo 5 jaar mee kan. Niet al te actueel of tijdgeest gebonden. Als je oog erop valt kijk je nog even iets langer. Niet te dominant, eerder intrigerend eenvoudig. Mooi, esthetisch. De tekst van een brief is belangrijker dan de huisstijl. Weerspiegeling van klasse. Nuchter, sterk. Absoluut niet zweverig.
En niet onbelangrijk: het ontwerp moet wel betaalbaar uitgevoerd kunnen worden. geen extreme drukkosten. Mail even als je meer wilt weten.

Bedrijfsomschrijving


Zie bestaande website: www.andersnco.nl. Ook voor `wie ik (marga schaap) ben` Alleen per 1/10 gaan de activiteiten veranderen. Niet meer interim management en coaching, maar coaching, counseling en therapie. Ook wordt er per 1/10 verhuist naar een prachtige nieuwe praktijkruimte. Voor sfeer kijk op www.smartbusinesscenter.nl. Mooi moment voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Klanten kunnen mij vooral inzetten bij competentieontwikkeling, disfunctioneren, leiderschapsontwikkeling, arbeidsconflicten, overspannenheid, depressieve klachten, relatieproblemen, begeleiding bij chronische pijn en chronische ziekten etc. Geen zware psychiatrische problematiek. Mijn aanpak is een mengeling van zorg en zakelijkheid. Nuchter, humor, pragmatisch, aandachtig, warm, mild, confronterend als het nodig is.

Doelgroep


Ik benader niet zozeer de uiteindelijke client, als wel de doorverwijzers. In de zakelijke markt zijn dat bijv. HR managers, lijnmanagers, arboartsen. In de zorgmarkt meestal de huisartsen. De zakelijke markt wil resultaat, dat zij verwoorden als korter ziekteverzuim, betere prestaties, beter functioneren, constructieve beeindiging van een conflict, betere werksfeer. De zorgmarkt verwoordt het resultaat eerder als ´beter worden´ of ´weer levensmoed verkrijgen´. Soms wil een huisarts ook gewoon ontlast worden. Beide markten willen deskundigheid, professionaliteit.
Mijn benadering is vooral geschikt voor clienten die ofwel een coach zoeken met ruime managementervaring ofwel een zorgvraag hebben en zich niet prettig voelen in de gemiddelde wachtkamer of hun hulpvraag niet in een verzekeringsdossier willen zien belanden. De gesprekken zullen veelal ook niet vergoed worden door een zorgverzekeraar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Wat ik niet wil: schreeuwerig, druk, krullerig. No go kleuren zijn: zwart, groen, bruin, blauw, hard geel, donkerrood, roze en andere pasteltinten. Grijs en grijs pastel mag wel. Ik heb een foto van een schilderij bijgevoegd dat ik inspirerend vind.
Paarstinten zijn ook prima. Denk aan ontwerpers, die weer gemaakt worden door dutch originals, merken als max mara (modern, niet tijdgebonden italiaans chic), gebouwen aan de Amsterdamse Zuid As

Designer: flinq flinq
logo_huisstijl-flinq-WbUybo8m

Geen commentaar

flinqflinq

Hallo Marga, bijgaand voorbeeld uitwerking huisstijl onderdelen. De vergroting kun je bekijken op:
http://img710.imageshack.us/img710/1755/11829335.jpg
Hartelijke groet,
Fransesca

flinqflinq

O ja... de dame op powerpoint is natuurlijk maar even een voorbeeldje. Zou een mooie opname van jouzelf kunnen zijn of juist een tevreden persoon die net een coaching traject heeft afgerond.

Marga SchaapMarga Schaap

Mooi uitgewerkt, briefpapier lekker helder, powerpoint opmaak, zou ook sjabloon voor website kunnen zijn. Top, nog even snel voor je vakantie!

flinqflinq

Beste Marga, bedankt voor je positieve reactie! Ik ben heel benieuwd! Hartelijke groet uit Italië, Francesca

Marga SchaapMarga Schaap

Hallo Francesca, hopelijk lees je dit pas na je vakantie. Jouw ontwerp heeft heel lang bovenaan mijn shortlist gestaan. Je hebt het ook erg professioneel en super creatief uitgewerkt. Mijn twijfel zat wel in de houdbaarheid. Ben ik er niet te snel op uitgekeken? Na lang wikken en wegen en een klein marktonderzoek binnen mijn netwerk, is de keus toch uiteindelijk op studido gevallen. Iets strakker past uiteindelijk beter bij mij. Enorm bedankt voor alle moeite.
vriendelijke groet, Marga

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flinq-EFwSgukC

Geen commentaar

flinqflinq

Hallo Marga,
Ik had het idee om Coaching, Counseling en Therapie in 'beeldjes' te tonen als herkenbaar en steeds terugkerend onderdeel van de huisstijl. Hieronder voorbeeld uitwerking op bv briefpapier, visitekaartje, volgvel of powerpoint. De icoontjes zijn in dezelfde stijl als het logo en kunnen steeds 'vrij' ingezet worden. Ik hoop dat je leuk vind!
Hartelijke groet,
Fransesca

Marga SchaapMarga Schaap

icoontjes vind ik echt prima idee, inhoud middelste heeft wat anders nodig, maar dat komt wel.
gr. Marga

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flinq-Qx0EXZvE

Geen commentaar

Marga SchaapMarga Schaap

Hallo Fransesca, ik vind je ontwerpen er prima uitzien. Zoals het er nu uitziet gaat het tussen jou en StudiDo. Ik vind het hebben van een beeldmerk wel handig. Bijv voor vervolgbladen of presentaties. Zou je nog een beeldmerk kunnen toevoegen of vraag ik dan teveel en bederft het het ontwerp?
vriendelijke groet, Marga

flinqflinq

Hallo Marga, het logo is in z'n eenvoud juist zo krachtig en anders dan anders. Het kleine accentje en de vormen van de letters zijn erg herkenbaar en zijn de uitgangspunten voor de uitwerking van een complete huisstijl incl. website. Ik begrijp dat je graag een herkenbaar onderdeel zou willen hebben om deze te laten terugkomen op bv vervolgbladen en presentaties. Ik heb hiervoor toepasselijk idee en zal deze vandaag of morgen even uploaden, nog voor mijn vakantie (2 week Italie ;-) Hartelijke groet, Fransesca

flinqflinq

Ik zag dat je huidig logo een 'schaapje' bevat. Ik vind het wel grappig dat alle ronde vormpjes tesamen op de achterkant van het voorbeeld visitekaartje net de herhaalde contouren net een soort schapenvachtjes vormen.
Een scherpere uitvergroting vh visitekaartje kan je vinden via onderstaande link:
http://img641.imageshack.us/img641/7550/viska.jpg

Hartelijke groet,
Fransesca

Marga SchaapMarga Schaap

Hallo Fransesca, ben heel benieuwd naar je laatste "vlak voor de vakantie" idee. Fijn dat je die tijd er nog in kunt/wilt stoppen. Bedankt voor de link. Dat helpt enorm. Heerlijk 2 weken Italie....
Wat als ik definitief voor je ontwerp kies? Zie je dat dan pas bij terugkomst?
hartelijke groet, Marga

Marga SchaapMarga Schaap

PS: nog vergeten: je hebt gelijk met het niet veranderen van het ontwerp. Zou jammer zijn.

flinqflinq

Ik ga vanzelfsprekend regelmatig (nieuwsgierig) even inloggen bij een internetcafé o.i.d. ;-) Mocht je voor mijn ontwerp kiezen kan ik je vanaf 1 aug. alles aanleveren. Ik hoop dat dat niet te laat is?
Hartelijke groet,
Fransesca

Marga SchaapMarga Schaap

Nee, dat is zeker niet te laat, geen zorgen daarover.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-flinq-nRJMI7Xs

Geen commentaar

Marga SchaapMarga Schaap

leuk!

flinqflinq

Hallo Marga,
Het boogje staat voor 'anders' / 'het veranderingsproces'. Ik heb nog een ideetje in het hoofd om dit 'kenmerkje' terug te laten komen in een huisstijl (zal ik nog opzetje van geven). Bijpassende pay-off of slogan zou ook leuk zijn: iets in de trant van 'Draai in een nieuwe richting' o.i.d.
Hartelijke groet,
Fransesca

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.