Bedenk een stijl en logo - met zorg - voor fietsen!
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Annie
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 21-05-2013 22:42
- Datum einde : 31-05-2013 22:26
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 111
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De diensten worden in de toekomst wellicht uitgebreid naar het verkopen van customised bikes & fixies.
Logo wordt in de eerste instantie gebruikt voor visitekaartje, flyer en Facebook. Later voor website en bedrijfsbus. Daarnaast voor sticker op de fiets.
Bedrijfsomschrijving:
BiciCare:
- Bici staat voor fiets en komt uit het Italiaans (de fietsenmaker is Italiaan)
- Care staat voor zorg en aandacht (een streepje voor op service tov 'gewone fietsenmakers')
Omschrijving:
Heeft jouw fiets een beetje Care nodig? BiciCare onderhoudt en repareert jouw fiets met aandacht; alsof het om onze eigen fiets gaat. En we komen graag naar jou, zodat jij jezelf tijd
en moeite bespaart. Jouw Fiets is onze Zorg: BiciCare!
Diensten:
Nu: fietsenreparatie (op locatie), health check, een Care onderhoudsbeurt, Afmontage van online gekochte fietsen, Fietsverfraaing (fietsmand, kinderzitje etc), Onderhoudscontracten voor werknemers of bedrijfs - hotelfietsen
Tenslotte: De fietsenmaker was 15 jaar professioneel kok op hoog niveau. Hij maakt een carriereswitch. Wellicht gaan we (dmv fotografie) iets doen met het gereedschap van de chef en van de fietsenmaker. Precisie, perfectie en passie is wat de beroepen verbindt.
Doelgroep:
In Amsterdam wonende of werkenden met een fiets, die graag willen dat er goed voor hun fiets gezorgd worden en die hechten aan het gemak van een service op locatie. Alle leeftijden, maar wel online en connected via social media.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
We denken aan 2 stijlen in lettertypes voor het woord BiciCare.
Bici: zakelijk, precies, staat voor de fiets en gereedschap
Care: Warm en zacht, staat voor de aandacht en zorg
Het logo moet voor zichzelf spreken en beter zijn dan huidige concurrenten.
De meeste aanbieders gebruiken een fiets, tandwiel in het logo en de kleur oranje. Dus liever geen oranje gebruiken, geen tandwiel en een fiets alleen als het origineel gebruikt wordt.
Het mag een beetje speels met een knipoog, maar wel strak.
Mogelijke richting voor bijvoorbeeld banners en web (maar niet vast) is witte strakke achtegrond met witte fiets en warm logo erop (niet rood, is teveel rode kruis). Andere ideeen zijn welkom.
sansan
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer sansan:
Nog een variatie.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer sansan:
ander font, variatie kleur en voorbeelden van hoe het logo te gebruiken
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer sansan:
Hallo!
Met de kleuren kun je eindeloos varieren. Het hartje kan je zien als : houden van, passie. Het kruisje: kan je zien als; een plus, net dat extra of een pleister, repareren. Feedback is welkom.
Groet! -
Annie zegt :
Hallo Sansan, dank voor je enthousiaste inzendingen en variaties. Het logo is vrolijk, modern, speels en maakt ons blij. De combinatie van strakke vormen en speelse vormen spreekt ons aan en er lijkt heel wat mogelijk te zijn in de verschillende combinaties en uitvoeringen. Het lijkt een veelbelovend begin. De perfecte uitvoering zit er nog niet bij. We denken iig aan meer uitgesproken, levende kleuren. We laten de ontwerpen even op ons inwerken.
-
Annie zegt :
Hi! We vinden je stijl met hartje en plusje erg leuk, in de tekst versie van het logo. Met name in de uitvoering van groen en donker. De fiets of de rondjes (wielen) vinden we niet geschikt. Zou je nog een poging willen doen met de sterke tekst uitvoering als basis en dit uitbreiden tot een strak, niet te druk logo? Kleurvoorkeuren zijn bijvoorbeeld het groen dat je hebt gebruikt, mag nog iets uitgesprokener op een donkere achtergrond of met donkere letters. Alternatief is blauw/turquoise. Dank!
-
sansan zegt
Hallo Annie, dank voor de positeve feedback! Ik ga er nog eens mee aan de slag!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-