Bedenk een stijl en logo - met zorg - voor fietsen!

Datum start: 21-05-2013

Datum einde: 31-05-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
Huis van Maartje

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Creeer een spannend en aantrekkelijk logo & stijl voor een mobiele fietsenmaker in Amsterdam.
De diensten worden in de toekomst wellicht uitgebreid naar het verkopen van customised bikes & fixies.

Logo wordt in de eerste instantie gebruikt voor visitekaartje, flyer en Facebook. Later voor website en bedrijfsbus. Daarnaast voor sticker op de fiets.

Bedrijfsomschrijving


BiciCare:
- Bici staat voor fiets en komt uit het Italiaans (de fietsenmaker is Italiaan)
- Care staat voor zorg en aandacht (een streepje voor op service tov 'gewone fietsenmakers')

Omschrijving:
Heeft jouw fiets een beetje Care nodig? BiciCare onderhoudt en repareert jouw fiets met aandacht; alsof het om onze eigen fiets gaat. En we komen graag naar jou, zodat jij jezelf tijd
en moeite bespaart. Jouw Fiets is onze Zorg: BiciCare!

Diensten:
Nu: fietsenreparatie (op locatie), health check, een Care onderhoudsbeurt, Afmontage van online gekochte fietsen, Fietsverfraaing (fietsmand, kinderzitje etc), Onderhoudscontracten voor werknemers of bedrijfs - hotelfietsen

Tenslotte: De fietsenmaker was 15 jaar professioneel kok op hoog niveau. Hij maakt een carriereswitch. Wellicht gaan we (dmv fotografie) iets doen met het gereedschap van de chef en van de fietsenmaker. Precisie, perfectie en passie is wat de beroepen verbindt.

Doelgroep


In Amsterdam wonende of werkenden met een fiets, die graag willen dat er goed voor hun fiets gezorgd worden en die hechten aan het gemak van een service op locatie. Alle leeftijden, maar wel online en connected via social media.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


We denken aan 2 stijlen in lettertypes voor het woord BiciCare.
Bici: zakelijk, precies, staat voor de fiets en gereedschap
Care: Warm en zacht, staat voor de aandacht en zorg

Het logo moet voor zichzelf spreken en beter zijn dan huidige concurrenten.
De meeste aanbieders gebruiken een fiets, tandwiel in het logo en de kleur oranje. Dus liever geen oranje gebruiken, geen tandwiel en een fiets alleen als het origineel gebruikt wordt.

Het mag een beetje speels met een knipoog, maar wel strak.

Mogelijke richting voor bijvoorbeeld banners en web (maar niet vast) is witte strakke achtegrond met witte fiets en warm logo erop (niet rood, is teveel rode kruis). Andere ideeen zijn welkom.

Designer: Romservice Romservice
logo_huisstijl-romservice-TSEYSIlM

RomserviceRomservice

Hallo,
Hierbij mijn voorstel voor het logo.
Ik hoop dat het je aanspreekt.

Met vriendelijke groet, Henry

AnnieAnnie

Dank Henry, voor je bijdrage! Simpel en vriendelijk, we gaan er even op broeden

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.