Geen commentaar
Ben jij straks het brein achter het design van Spoed4Jeugd?
- Wedstrijd van: MarcoBoonstra
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 28-09-2012
Datum einde: 12-10-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


nog andere kleursamenstellingen, indien rood-blauw te heftig is (alhoewel -> Friesland)
A = signaal-achtige groen, groen/blauwe karakter van de provincie + groen = doen
B = GGZ Nederland basis kleuren
C = Vrije speling met rose als brainkleur
wilde nog een app afbeelding plaatsen, alleen het logo + tekst spoed4jeugd..op uw site kan dan de proffesional (dokter, politie) als snelkeuze app op smarthphone plaatsen...evt via uw eigen email?

Geen commentaar
red button version maar dan verder uitgewerkt.
- rode meld knop (stop, alarm)
- vier blauwe balken, 4 organisaties, vingers (grip) positie balken (the mind)
- beetje van een pompeblad
- kleur stelling als voorheen (Friesland, alarm)
bij ontwikkeling van dit concept is uitgegaan van de basics die ik al eerder vermelde zoals serieus karakter maar ook gedacht aan de presentatie, zie bijv. al bij de introductie een hoofd-ambtenaar van Provinsje Fryslân de rode button drukken, of de button op de website om direct te kunnen bellen via de mobiel
Eenvoud zorgt voor snellere herkenning.

Geen commentaar
Ach ja en waarom eigenlijk ook niet...een verdere versimpeling van het logo...the red button version

Geen commentaar
wederom enige aanpassing en een voorbeeld van front pagina website. logo is compacter en tegelijker tijd een solide oplossing. info verder zoals eerder aangegeven.
model release!

Geen commentaar
compacter verder dezelfde strekking
overigens bedoel ik met hok de beklemmende situatie waarin kind, ouders en gezin in zitten

Geen commentaar
idem als voorheen, nu echter ipv rood ...groen, de groen van doen..niet mee wachten, direct doorgaan (basis van spoed4jeugd project)
bijsturen van lettertype,beeld en kleuren altijd mogelijk

Geen commentaar
commentaar volgt
Wederom eenvoud van opzet (drukkosten + logokwaliteits beheersing)
Bewust gekozen voor geen al te speelse logo, de ernst van doel van deze meldpunt daarbij
benadrukken….via het meldpunt komt de individu tenslotte bij de andere organisaties (ieder met hun
eigen logo)
De basis van logo is een vierkant..een uitklimmende personage met de rode button 4.
- Vierkant symboliek aan het hok waar de persoon (gezin) momenteel in zit
- Vierkant heeft vierkanten (vier organisaties), persoon kan zich hier aan steunen om uit het hok te klimmen
- Rode button, het alarmerende weergevende en tegelijkertijd extra steun voor de voet van de persoon.
Kleurstelling: Rood en blauw, gelijk aan Friese vlag, Rood geeft alarmerende knop weer. De combinatie van beide kleuren geeft e.e.a. serieus karakter.

Geen commentaar
simpel van opzet
Pompeblad staat ook voor hart (hart voor jeugd)
Modern lettertype vanwege de nieuwe opzet
Simpel 2 kleuren druk
- goedkoop drukwerk
- makkelijk logokwaliteit te behouden
- snel herkenbaar logo
ik ga nog verder...ook een niet fryske tint logo
is overigens een ruige opzet!