Bestaand logo en huisstijl afstoffen en opfrissen

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: bjwschaap
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 589.00
  • Datum start : 17-01-2014 17:07
  • Datum einde : 15-02-2014 17:04
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,png,eps
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 62
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Het huidige logo en huisstijl zijn ondertussen zo'n 10 jaar oud, en kunnen wel een opfrisbeurt of zelfs vervanging gebruiken. Wij willen graag een nieuw logo en huisstijl, passend bij de omschrijving en doelgroep hieronder. Het mag een volledig nieuw ontwerp zijn, maar we zijn ook nieuwsgierig naar ge-update varianten van het huidige logo en huisstijl.

Qua producten willen we uit deze wedstrijd de volgende zaken kunnen halen:
- Logo
- Visitekaartje
- Briefpapier

Bedrijfsomschrijving:

Siteminds Consultancy is een klein ICT consultancy bureau dat zich specialiseert in het adviseren over, ontwerpen en bouwen van (private) clouds op basis van open source technologie. Zo implementeren wij op dit moment een oplossing voor de Kamer van Koophandel die de tijd waarin ze haar digitale dienstverlening in gebruik kan nemen halveert. Daarnaast ondersteunen wij onze klanten door projecten uit te voeren met behulp van moderne projectmethodieken als Scrum, Kanban, Kaizen, etc. Tevens verzorgen wij in-house opleidingen en trainingen op open-source en cloud gebied.

Wij zijn eigenwijze techneuten die voorop lopen in cloud technologie, maar ook in staat zijn 'the bigger picture' te blijven zien. Naast dat wij mbv de nieuwste technologie snel dingen voor elkaar krijgen, kunnen wij de klant ook helpen met het komen van een business case, en het bepalen van de strategie rondom deze technologie.

Het moederbedrijf van Siteminds Consultancy (simpelweg Siteminds genaamd) is een holding en investeringsmaatschappij, die meerdere dochterondernemingen heeft, en gaat oprichten, in zowel de ICT als andere gebieden.

Het logo en huisstijl dienen voor zowel moeder- als dochteronderneming geschikt te zijn. Het meest praktische is om voor het logo dus alleen de naam Siteminds te hanteren. Misschien is het mogelijk om 'Consultancy' als optioneel element te verwerken?

Eigenwijs, (zelf-)kritisch en kennis zijn onze kernwaarden.

Doelgroep:

Grote bedrijven en (semi-) overheid. Onze klantenportfolio bestaat o.a. uit Ministerie van Defensie, Kamer van Koophandel, GDF Suez, ING, Kadaster, GVB, Politie, etc.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Het logo dient niet alleen voor de consultancy, maar ook voor de holding toepasbaar te zijn. Het logo mag dus niet branche specifiek zijn. Qua kleurstelling is er (nog) geen voorkeur. Er hoeft niet te worden vastgehouden aan de huidige kleuren. Het logo moet passen bij een onderneming die duidelijk zijn eigen koers vaart, maar daarbij wel het belang van de klant voorop stelt. Het moet ook vertrouwen uitstralen. We willen graag een modern en fris logo, waarbij er naast de bedrijfsnaam een (niet branche specifiek) krachtig icoon zichtbaar is. Deze mag wel wat minder gedetailleerd dan de huidige. Het icoon is bij voorkeur weer bruikbaar bij alle overige, en nieuw op te richten, dochterondernemingen.

M.Schot
  • Logo & Huisstijl # 294578 voor Bestaand logo en huisstijl afstoffen en opfrissen wedstrijd Klacht indienen
    1. M.Schot zegt

      Beste heer Schaap,

      Ik heb gekozen om het bestaande logo niet te updaten en voor iets totaal nieuw te gaan. Het is een strakke, tijdloze huisstijl geworden.

      De letters SM (SiteMinds) vormen het beeldmerk. Deze zijn in een cirkel gezet. Een cirkel staat symbool voor open, vriendelijk, continuïteit. Blauw is de kleur van zakelijk en vertrouwen.

      De gehele stijl straalt professionaliteit, vertrouwen en transparantie uit.

      Ik hoor graag wat u ervan vindt.

      Met vriendelijke groet,

      Sergej Melissen

    2. M.Schot zegt

      Beste heer Schaap,

      Ik heb gekozen om het bestaande logo niet te updaten en voor iets totaal nieuw te gaan. Het is een strakke, tijdloze huisstijl geworden.

      De letters SM (SiteMinds) vormen het beeldmerk. Deze zijn in een cirkel gezet. Een cirkel staat symbool voor open, vriendelijk, continuïteit. Blauw is de kleur van zakelijk en vertrouwen.

      De gehele stijl straalt professionaliteit, vertrouwen en transparantie uit.

      Ik hoor graag wat u ervan vindt.

      Met vriendelijke groet,

      Sergej Melissen

    3. M.Schot zegt

      Beste heer Schaap,

      Ik heb gekozen om het bestaande logo niet te updaten en voor iets totaal nieuw te gaan. Het is een strakke, tijdloze huisstijl geworden.

      De letters SM (SiteMinds) vormen het beeldmerk. Deze zijn in een cirkel gezet. Een cirkel staat symbool voor open, vriendelijk, continuïteit. Blauw is de kleur van zakelijk en vertrouwen.

      De gehele stijl straalt professionaliteit, vertrouwen en transparantie uit.

      Ik hoor graag wat u ervan vindt.

      Met vriendelijke groet,

      Sergej Melissen

    4. bjwschaap zegt :

      Beste Sergej,

      Hartelijk dank voor de inzending! Ten eerste wil ik vooropstellen dat ik ook dit weer een mooie inzending vindt. Je bent ook de eerste die niet alleen een logo maar ook bijbehorende huisstijl concept toont, wat eigenlijk ook de vraag was/is. Dank!

      Hoewel ik het een mooi concept vind, spreekt het mij toch minder aan voor Siteminds omdat het misschien iets 'te corporate' is. Ik moest gelijk een beetje aan NASA en General Electric (GE) denken toen ik dit concept zag. Wij zijn maar klein, en veel eigenwijzer dan die 'grote jongens'. Met deze huisstijl krijg ik het gevoel een iets te grote jas aan te trekken.

      Vriendelijke groet,
      Bastiaan

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network