BESTAAND THEATER KRIJGT EEN NIEUWE EIGENAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Datum start: 03-10-2013

Datum einde: 13-10-2013

Totaal budget: € 249.00
Nieuwste inzending
Book cover
lauraontwerpt

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


‘Theater Elckerlyc’ is een theaterzaal die warmte en nostalgie uitstraalt én voorzien is van het nodige hedendaagse comfort. Theater Elckerlyc telt een maximale capaciteit van 800 zitplaatsen en is geschikt voor allerhande podiumactiviteiten, presentaties, bedrijfsevenementen, e.d.

Sinds kort zijn wij de nieuwe exploitant van de zaal. Daarom willen we de bestaand look & feel volledig vernieuwen waardoor we zowel bedrijven, gezelschappen en artiesten aantrekken die deze zaal wensen te huren.

Merknaam voor logo: THEATER ELCKERLYC (Het woord ‘theater’ maakt deel uit van de merknaam, maar mag ondergeschikt worden weergegeven.)
Slogan (al dan niet verwerken in logo): “We beleven het samen”. (Slogan is nog niet bindend, maar zal nooit langer zijn dan 4 of 5 woorden.)

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Bedrijfsomschrijving


In het theater staan er regelmatig kwalitatieve, populaire producties, zoals komedies, Studio 100 shows, concerten, enz… We werken hiervoor telkens samen met professionele productiehuizen en impresariaten. We willen deze zaal verder uitbouwen tot een receptief theater waar allerhande producties een thuis vinden en zich kunnen vereenzelvigen met de nieuwe look & feel.

Doelgroep


Met het logo van het theater trekken we een gevarieerd publiek aan tussen 9 en 99 jaar. Maar het logo dient ook potentiele huurders van de zaal aan te trekken. We mikken hiervoor ook op bedrijven voor seminaries en andere bijeenkomsten.

Het publiek bestaat uit arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo, dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen.

Het logo dient ook neutraal te zijn en moet kunnen dienen bij elk soort voorstelling. Dus geen traditionele iconen verwerken zoals ‘lachend en wenend masker’.

Designer: Tjeerd van der Velde vormgeving Tjeerd van der Velde vormgeving
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-e9H3S7Wq

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Beste opdrachtgever,

Hierbij de aanpassing, om het logo het juiste gewicht te geven qua beeld en merknaam, heb ik het woord theater optisch gecentreerd en ondersteund met lijnen.

Alles is nog mogelijk met aanpassen naar wens, qua kleur, details, etc..

Ik hoop u met het ontwerp te kunnen inspireren,

Met een vriendelijke groet,

Tjeerd van der Velde

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-2aYfdmNM

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

En een derde versie, net als de 2e versie met rooie loper, om de bezoeker / huurder welkom te heten en ze het gevoel te geven dat het om hun gaat.

TheatertainmentTheatertainment

Vraagje? Kan je de gevel van de zaal rechts plaatsen met daarnaast de kerk en de naam dan rechts centreren tegen de linkerkant van de gevel? Dan tonen we de kerk als herkenningspunt maar kleeft de zaalgevel tegen de naam wat dan weer meer een eenheid vormt.

Bedankt alvast.

Dirk

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-yseKoW2K

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

En een 2e versie...

TheatertainmentTheatertainment

Misschien dienen we ons toch te beperken tot de gevel van de Elckerlyc en de kerk. Het gebouw links van de zaal zal hoogstwaarschijnlijk veranderen binnenkort.

Dirk

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-yGKc0deK

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Beste opdrachtgever,

Bedankt voor uw uitnodiging, hierbij mijn deelname. De visie achter het logo komt vanuit het bedenken van een uniek beeld, dat herkenbaar is als "theater Elckerlijc". Na enig onderzoek kwam ik erachter dat het pand naast een majesteuze kerk staat, en zelf ook een iconisch pand bezit. Vandaar deze richting.

Ik hoop u te inspireren met deze ontwerpen!

Met een vriendelijke groet,

Tjeerd van der Velde

TheatertainmentTheatertainment

Beste Tjeerd,

Het is een SUPER leuke vondst om de gevel en de kerk te verwerken als herkenbaarheid in het logo! Meesterlijk gedaan ook. We overleggen intern of we deze piste willen doortrekken in de huisstijl en komen hier dan snel op terug.

Dirk

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.