Blik op media
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: blikopmedia
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 19-01-2010 16:47
- Datum einde : 31-01-2010 16:47
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 53
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Ik wil graag een logo waarin de gehele bedrijfsnaam zichtbaar is.
Verder vind ik het heel moeilijk aan te geven hoe ik zou willen dat het eruit ziet. Ik geef jullie de vrije hand.
Belangrijk: mijn doelgroep is NIET mensen met een verstandelijke beperking. WEL de mensen om hen heen.
Bedrijfsomschrijving:
Blik op media ontwikkeld cursussen en workshops over mediawijsheid voor begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking. Zo kunnen zij sneller inspelen op vragen en problemen rondom de media. Hierdoor verbetert de kwaliteit van zorg.
Blik op media doet ook onderzoek en ontwikkelt beleid op het het gebied van mediawijshed.
Onder mediawijsheid wordt hier met name het bewuste omgaan met de computer bedoeld. Het helpen bij het creëren van een goede beeldvorming door naar de juiste websites te verwijzen. Uit kunnen leggen wat beelden betekenen en hoe ze geconstrueerd worden. Ervoor zorgen dat mensen niet zomaar doorklikken en dan vast zitten aan abonnementen. Leren dat ze niet zomaar gegevens op het internet achter moeten laten. Omgaan met internetverslaving. Omgaan met kiezen van de juiste games. etc. etc.
Doelgroep:
De doelgroep die ik wil bereiken zijn de mensen in de zorg. Dus de managers, begeleiders van mensen met een beperking. Maar ook koepelorganisaties zoals de vereniging gehandicaptenzorg nederland, belangenverenigingen.
De doelgroep is dus niet bijzonder stijf en zakelijk en ik ook niet. Maar we moeten wel samen zaken doen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Geen foto's
Geen overdreven krullende letters
symboliek met de naam mag, hoeft niet (blik- conserve/blik-oog)
skattenberg
-
-
Toelichting van de designer skattenberg:
Hoi Sannne,
Dat krijg je als je ooit journalistiek hebt gestudeerd...
Payoff ook aangepast aangezien dan media op twee verschillende manieren wordt gebruikt. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer skattenberg:
Hierbij een gestileerde pupil met iris, die voor de blik staat, voor de 'pupil' op de computer. De kleur van de iris is groen om mensen met bruine- of blauwe niet voor het hoofd te stoten. De cursor is verwerkt in het logo om het computergerelateerde te benadrukken.
-
blikopmedia zegt :
Beste skattenberg,
mijn bedrijf heet 'Blik op Media'.
vriendelijke groet,
Sanne -
michael1986 zegt
Ha, over commentaar hebben over een logo zeg moet ik jou nou serieus nemen?
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-