Boooze: Fris, gedreven, creatief, simpel, opvallend: Creëer een Logo en Huisstijl ontwerp voor een importeur van alcoholische dranken.

Datum start: 13-04-2011

Datum einde: 30-04-2011

Totaal budget: € 300.00
Nieuwste inzending
Book cover
Media4ever

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ik zie graag het logo en de naam van het bedrijf als een geheel. Daarbij dacht ik zelf aan het promille (‰) teken, wat ik in de naam wil verwerken. Deze vervangt dan de drie O's uit de bedrijfsnaam en wordt het kenmerk van het bedrijf. De bedrijfsnaam moet wel gemakkelijk te zien en te lezen zijn.

Bedrijfsomschrijving


Boooze is een jong en fris bedrijf dat zich richt op de import van alcoholische dranken. Boooze brengt deze dranken op de Nederlandse markt in het meest geschikte afzetgebied.

Goede service, snelle levering en transparante voorwaarden zijn belangrijke drivers naar de B2B klant.

Goede samenwerking met de leverancier, creatieve marketing concepten en netwerken zijn belangrijke drivers naar de B2C klant.

Doelgroep


Boooze heeft 2 doelgroepen:
- Zakelijke klanten
- Consumenten

Boooze richt zich op de distributie door Nederland en moet daarom een betrouwbare en gedreven indruk maken op zijn zakelijke klanten. Met deze groep zal Boooze de meeste directe communicatie voeren. De zakelijke klanten zullen bestaan uit:
- Groothandels
- Slijterijen
- Horeca
- Webshops

Daarnaast wil Boooze zijn eindgebruikers(consumenten) bereiken met marketing activiteiten. Hierin zal Boooze echter niet op de voorgrond treden. Alle op de consumenten gerichte marketing zal via de naam van de producent worden gevoerd. Daarom hoeft er bij de ontwikkeling van het logo minder aan deze groep gedacht te worden.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Ik moet misschien eerst het logo zien voordat ik uitsluitsel kan geven over de kleur, en wellicht dat jullie daar in kunnen helpen.

Zelf dacht ik aan grijs/groen, grijs/blauw, bordeaux/wit of misschien iets met Delfts blauw, om de Nederlandse roots te promoten. Bij de kleur grijs zat ik ook te denken aan geborsteld aluminium, mocht dit mogelijk zijn.

Ik wil zwart in ieder geval vermijden, ook in de uiteindelijke zelftoegevoegde tekst op het briefpapier. Als er behoefte is aan een specifiekere voorkeur, laat het me weten.

Designer: smarte vormen smarte vormen
logo_huisstijl-smarte-vormen-xhDWJsjw

smarte vormensmarte vormen

Beste Tim,

Bedankt voor je feedback! Ik ben nog even verder gaan schetsen. In het krachtige en sterke letterbeeld heb ik nu een unieke toevoeging geïntegreerd. Echter zonder tierelantijnen. Ben nog aan het spelen met kleur... Bij voorbaat dank (wederom) voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
smarte vormen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-mVWRNZa4

smarte vormensmarte vormen

En ook nog een kistje met een ingebrande logo. Stoer!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-RJTmmg0u

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-BWrlCvdw

smarte vormensmarte vormen

Net weer even anders...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-T9etIjqK

smarte vormensmarte vormen

Nog een toepassing van mijn volledig typografische oplossing...gezeefdrukt of gebrandt op een kistje voor drank.

TimBroereTimBroere

Beste Smarte,

Bedankt voor je inzendingen. Ik wil mijn logo het liefst wat rustiger houden, misschien wel zoals je het rechtse ontwerp hier op het kistje hebt verwerkt. Natuurlijk wel met een uniek tintje, maar het moet duidelijk overkomen. Ik hoor graag van je.

mvg,

Tim

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-vkbKvKim

smarte vormensmarte vormen

Diepere kleuren geven meteen een meer zakelijke uitstraling, echter zonder aan kracht te verliezen. Voor een huisstijl zou je ook aan een kleurenpallet kunnen denken met zowel hippe alsook wat meer zakelijke tinten.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-YmhO4048

smarte vormensmarte vormen

Hetzelfde logo in een vorm. Knallend en vrolijk. Lekkere drank voor een bijzonder moment... feesten met je vrienden...! Ook sterk als sticker, online of op je verpakking via de onlinewinkel. Het rood is een knipoog naar het \'verbodene\'. (niet onder je 16e, beetje stout)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-smarte-vormen-Y8m2obK4

smarte vormensmarte vormen

Beste Tim,

De drie O\'s zijn wel grappig in een promilleteken te verwerken, maar ik persoonlijk zou hier niet voor kiezen vanwege allerlei negatieve associaties. Alcohoollimiet, drankslot, dronken pubers...
Ik kies liever voor een iets andere draai: fun, feest, gezelligheid, simpel, anders en heel opvallend! Sterke letters in verschillende sterktes (net als in drank ;-)) wisselen elkaar af voor een dynamisch geheel. Met of zonder uitroepteken. Graag feedback voor deze aanpak. Dank!
Met vriendelijke groet,
smarte vormen

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.