Boooze: Fris, gedreven, creatief, simpel, opvallend: Creëer een Logo en Huisstijl ontwerp voor een importeur van alcoholische dranken.
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: TimBroere
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 13-04-2011 14:04
- Datum einde : 30-04-2011 13:39
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 220
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Boooze is een jong en fris bedrijf dat zich richt op de import van alcoholische dranken. Boooze brengt deze dranken op de Nederlandse markt in het meest geschikte afzetgebied.
Goede service, snelle levering en transparante voorwaarden zijn belangrijke drivers naar de B2B klant.
Goede samenwerking met de leverancier, creatieve marketing concepten en netwerken zijn belangrijke drivers naar de B2C klant.
Doelgroep:
Boooze heeft 2 doelgroepen:
- Zakelijke klanten
- Consumenten
Boooze richt zich op de distributie door Nederland en moet daarom een betrouwbare en gedreven indruk maken op zijn zakelijke klanten. Met deze groep zal Boooze de meeste directe communicatie voeren. De zakelijke klanten zullen bestaan uit:
- Groothandels
- Slijterijen
- Horeca
- Webshops
Daarnaast wil Boooze zijn eindgebruikers(consumenten) bereiken met marketing activiteiten. Hierin zal Boooze echter niet op de voorgrond treden. Alle op de consumenten gerichte marketing zal via de naam van de producent worden gevoerd. Daarom hoeft er bij de ontwikkeling van het logo minder aan deze groep gedacht te worden.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ik moet misschien eerst het logo zien voordat ik uitsluitsel kan geven over de kleur, en wellicht dat jullie daar in kunnen helpen.
Zelf dacht ik aan grijs/groen, grijs/blauw, bordeaux/wit of misschien iets met Delfts blauw, om de Nederlandse roots te promoten. Bij de kleur grijs zat ik ook te denken aan geborsteld aluminium, mocht dit mogelijk zijn.
Ik wil zwart in ieder geval vermijden, ook in de uiteindelijke zelftoegevoegde tekst op het briefpapier. Als er behoefte is aan een specifiekere voorkeur, laat het me weten.
smarte vormen
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Beste Tim,
Bedankt voor je feedback! Ik ben nog even verder gaan schetsen. In het krachtige en sterke letterbeeld heb ik nu een unieke toevoeging geïntegreerd. Echter zonder tierelantijnen. Ben nog aan het spelen met kleur... Bij voorbaat dank (wederom) voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
smarte vormen -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
En ook nog een kistje met een ingebrande logo. Stoer!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Net weer even anders...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Nog een toepassing van mijn volledig typografische oplossing...gezeefdrukt of gebrandt op een kistje voor drank.
-
TimBroere zegt :
Beste Smarte,
Bedankt voor je inzendingen. Ik wil mijn logo het liefst wat rustiger houden, misschien wel zoals je het rechtse ontwerp hier op het kistje hebt verwerkt. Natuurlijk wel met een uniek tintje, maar het moet duidelijk overkomen. Ik hoor graag van je.
mvg,
Tim -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Diepere kleuren geven meteen een meer zakelijke uitstraling, echter zonder aan kracht te verliezen. Voor een huisstijl zou je ook aan een kleurenpallet kunnen denken met zowel hippe alsook wat meer zakelijke tinten.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Hetzelfde logo in een vorm. Knallend en vrolijk. Lekkere drank voor een bijzonder moment... feesten met je vrienden...! Ook sterk als sticker, online of op je verpakking via de onlinewinkel. Het rood is een knipoog naar het 'verbodene'. (niet onder je 16e, beetje stout)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer smarte vormen:
Beste Tim,
De drie O's zijn wel grappig in een promilleteken te verwerken, maar ik persoonlijk zou hier niet voor kiezen vanwege allerlei negatieve associaties. Alcohoollimiet, drankslot, dronken pubers...
Ik kies liever voor een iets andere draai: fun, feest, gezelligheid, simpel, anders en heel opvallend! Sterke letters in verschillende sterktes (net als in drank ;-)) wisselen elkaar af voor een dynamisch geheel. Met of zonder uitroepteken. Graag feedback voor deze aanpak. Dank!
Met vriendelijke groet,
smarte vormen -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-