Buro ATHENA: Uniek, slim, maar grafisch een ramp!

Datum start: 24-03-2015

Datum einde: 14-04-2015

Totaal budget: € 325.00
Nieuwste inzending
Book cover
joosttilburg

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ontwikkel een huisstijl voor Buro ATHENA! Gebaseerd op Pallas Athena en haar uil zoek ik een huisstijl die fris is en eigentijds is en kracht uitstraalt. Ik heb een voorkeur voor de kleuren paars en limegroen, maar sta open voor andere ideeën.
Ik denk aan een compleet logo voor correspondentie, site, etc. maar het idee van logo-onderdelen voor bijvoorbeeld de tweede correspondentie oid lijkt me ook leuk. Ik zoek iets nieuws, iets wat me verrast. Daarnaast zoek ik een complete huisstijl, wat laat zien wie Buro ATHENA is. Je vindt de huisstijl terug op m'n site, op m'n visitekaartje, in de mail, op m'n offertes, facturen en ga zo maar door!

Op het moment dat jouw huisstijl-ontwerp mij bevalt, kom ik daarna ook graag naar je toe voor aanvullende opdrachten! Dit kán dus het begin zijn...

Bedrijfsomschrijving


Buro ATHENA is in de kern een adviesbureau. Mijn werk speelt zich af op drie vlakken:

zzp-starters:
Deze groep begeleid ik vanaf het besluit om zzp te worden tot ze zelfstandig de facetten van het ondernemerschap aankunnen. Daarbij "leid ik ze op" tot ondernemer.

mkb-ondersteuning:
Bij deze groep voer ik analyses uit van het bedrijf en help knelpunten te vinden en op te lossen. Hierbij ga ik uit van de kracht van de medewerkers en de juiste inzet.

interim-opdrachten:
Ook werk ik op interimbasis waarbij ik me kan richten op procesveranderingen en opleidingen.

Doelgroep


Mijn doelgroep is in beginsel de zzp-er, de directie van mkb en de aanbieder van de interimopdrachten die wel open staan voor een eerlijke, menselijke houding. Ze moeten een beetje lef hebben. Ik weet dat ik op basis van mijn papieren lang niet altijd de eerste keus zal zijn, maar ik weet dat ik wel een van de betere keuzes ben. Mijn idee daarover is: u vindt uw bedrijf uniek? U vindt uzelf uniek? Waarom zoekt u dan die standaard consultant voor die standaard oplossing? Dat is weer gebaseerd op Einstein z'n uitspraak: “Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Ik ben zelf gek op de combinatie paars en limegroen, maar ik sta open voor alles. Zoals gezegd is Buro ATHENA gebaseerd op Pallas Athena, haar speer, helm en uil. Maar ze mag best met haar tijd meegaan en een vrouw van deze tijd zijn! Haal haar uit de oudheid en maak er de vrouw van nu van, maar houd haar wel herkenbaar!

Pallas Athena is een krachtige godin met wijsheid en macht. Ze is een strateeg. Ze is beschermster van staat en steden zodat deze zich kunnen ontwikkelen. Ze beschermt het gezin, is praktisch en onderwijst de mensen zodat zij hun leven kunnen verbeteren. Athena wordt gekenmerkt door de uil die staat voor haar wijsheid en haar speer en helm die staan voor de bedachtzame strategische oorlogvoerder.

Het is heel moeilijk om deze onderdelen letterlijk gebruikt terug te laten komen in een ontwerp zonder daar een uitleg bij te moeten geven. Maar Buro ATHENA kent dezelfde krachten als strateeg, wijsheid en inzicht en dezelfde doelstellingen. Dat is wat ik je mee wil geven met mijn omschrijving. Dat je een gevoel krijgt bij wie ik ben en wat mijn buro dus is. Zodat je dit kunt treffen in de huisstijl.

Ik hou van fris en eigentijds, kracht maar er mag zeker ook wel iets eigenwijs in zitten. Een lijn die uit het lood loopt of onderaan rafelt. Ik ben gewoon anders.

UPDATE! (Misschien een hulpmiddel om te zien wie ik ben en wat mijn bedrijf dus ook zal zijn)

Ontwerp het logo/de huisstijl voor je vrolijke, vrouwelijke, kekke vriendin die altijd als een wervelwind binnenkomt, waar je uren mee kletst en die maf is. Ze is slim, professioneel en laat mensen verbaasd staan met haar inzichten en ideeën. Maar als ze met die onzekere verpleegkundige praat die nu als zzp-er verder moet, zie je dat nog niet direct. Dan is ze vooral een mens die bindt en een helpende hand toesteekt.

Designer: Budget Media Budget Media
logo_huisstijl-budget-media-E5gxgPeC

Budget Media Budget Media

Volgens je feedback.... ben weer benieuwd wat je er van vind..

Mvg Mark

Buro ATHENABuro ATHENA

Die bovenste heeft wel wat.

Gisteren heb ik overlegd met mijn partner, maar die is niet weg van het logo. Hij vindt het logo te onvolwassen.

Uiteraard is het mijn keuze, maar ik vroeg me af of we dit logo even kunnen parkeren en kunnen kijken naar een volwassenere versie of volwassener logo?

Ik ben benieuwd hoe je hier over denkt?

Groetjes!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-1VOFtXZA

Budget Media Budget Media

Ik heb het strikje weggehaald en wat andere (rinde) font's gebruikt ben weer benieuwd naar de feedback.

Mvg Mark

Buro ATHENABuro ATHENA

Zonder strikje is zeker beter!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-nI4dOMd6

Budget Media Budget Media

De sperr was idd te agressief bedankt voor de beoordeling en de feedback, ik heb de uit nu wat vrouwelijker gemaakt ;-)
Ben weer benieuwd wat u er van vind.

Mvg Mark

Buro ATHENABuro ATHENA

Allereerst: zeg gerust "je".

Ik vond de speer niet agressief, maar hij voegde voor mij niets toe. Het strikje is inderdaad vrouwelijk, too obvious ;) Dat daargelaten is de kans heel redelijk dat er zich een man aan gaat sluiten bij Bureau Athena binnen een jaar.

Misschien kun je het niet in de uil zoeken, maar in een ander lettertype? Iets ronder, iets speelser.

Ik vind het logo in de basis mooi, maar ik mis mij er in. Ik kan alleen niet aangeven welke aanpassing het wél mij zou maken....

Maar misschien kun je wat met wat ik zeg?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-97Of6LIm

Budget Media Budget Media

En een copleet uit gewerkte huisstijl, eventuele vervolg documenten gaan we na de wedstrijd voor u maken.

Mvg Mark

Buro ATHENABuro ATHENA

Dit laat de kracht van het logo goed zien!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-8V4wISum

Budget Media Budget Media

Ons eerste voorstel voor uw logo,

- Eigentijds, eigenwijs met een randje,
- Zeer robuust en kan een lange tijd mee.
- Modern, Strak ontwerp.
- Simplistisch, Een duidelijk logo waar kracht en uitstraling achter zit.
- Duidelijke kleuren met een boodschap.
- Toepasbaar, Op vele voorwerpen.

qua kleur kunnen we natuurlijk alle kanten op, feedback is van harte welkom, we zijn erg benieuwd wat u er van vind.

U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering, verder leveren we de bestanden aan in elk denkbaar formaat .jpg .gif .eps .png .psd .pdf en natuurlijk het .ai (adobe illustrator vector formaat) voor al uw uitingen.

We kunnen verschillende elementen gebruiken voor de huisstijl, we horen graag van u. U kunt op het plaatje klikken voor de juiste grote en kleurschakering.

Mvg Mark - Art Director

Buro ATHENABuro ATHENA

Leuk hoe dit weer totaal anders is dan wat er eerder is gekomen! Het is inderdaad een heel helder logo, sterk, krachtig, duidelijk. Ik hou van de uil! Voordat ik de wedstrijd uitschreef heb ik geprobeerd het een en ander te tekenen, maar de uil kwam altijd terug!

Ik mis wel een vrouwelijke rand. En ondanks dat de speer een kenmerk is van Pallas Athena, vind ik hem bij de uil geen toegevoegde waarde hebben.

Het is inderdaad tijdloos. Dat bevalt me! Ook de kleurschakeringen in de letters en het schild en de weerkaatsing van de letters vind ik leuk.

Zeker een heel mooi eerste voorstel!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.