En hierbij nog een voorbeeld hoe het in de huisstijl wordt verwerkt
De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp.
- Wedstrijd van: bauman82
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 01-08-2011
Datum einde: 15-08-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hierbij het logo met payoff.
Door de zwarte payoff onder de blauwe tekst te plaatsen in een schrijfletter werkt dit contrasterend.

Hoi Laura,
Net op de valreep, na het lezen van jouw extra briefing, toch nog een logo net voor mijn vakantie.
Ik ben van mening dat dit logo eenvoud uitstraalt, waarbij het juridische goed na voren komt. Ik heb al eerder bij een upload vermeldt dat een beeldmerk overbodig is bij een zo duidelijke naam. Ik heb een iets ander font gekozen en het woord juridisch een extra kleur gegeven.
Ik kijk na mijn vakantie wel wat het geworden is.

Ik heb enkele ontwerpen verwijderd (waar een score bij staat of commentaar kan ik niet verwijderen).
Hierbij een derde ontwerp van het logo. Ik heb nu een ander font gekozen. ITC Avantgarde gothic in twee varianten, een moderne strakke open letter die tijdloos en neutraal is. ITC Avantgarde botst niet met andere lettertypes en daarom kan Museo Sans (font naw-gegevens e.d.) hier ook mee gecombineerd worden. Voor \'Juridisch\" heb ik een bold-variant gekozen, een stevige letter die het complete logo in zijn simpelheid veel kracht geeft.
Het woord juridisch komt nu duidelijker naar voren, ook de blauwe kleur met grijs vind ik een mooie combinatie. Ik mis alleen iets unieks. Achter ieder logo hoort ook een verhaal. Daarom heb ik de wedstrijd gewijzigd met meer informatie over o.a. mijn missie en visie. De info moet alleen nog door de site worden goedgekeurd.

Geen commentaar
Ik ben nog niet overtuigd van het logo. De streep heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Ik vind het belangrijk dat het meer uit de letters zelf komt. Het woord juridisch of de J mag meer benadrukt worden omdat dat tenslotte de kern van het bedrijf is.

Hierbij een opzet voor een poster in de stijl van de brochure. Ik heb hierin wel het rondje van de J nog verwerkt, maar de j zelf weggelaten. Dit zou dus ook kunnen in de huisstijl.
Ik heb hierna geen mogelijkheden meer om te uploaden, dus als je nog wat wil hebben aangepast moet ik dat mailen.

En de achterkant van de brochure.

Bijgaand aangepast versie voor het binnenwerk. Dit heb ik licht en open gehouden. Als ik net zo veel kleur in de binnenkant verwerk dan wordt de brochure \"te zwaar\".
Ik heb twee citaten uit jouw worddocument gebruikt als soort van streamer.
Links onderin kan dan natuurlijk een foto van jou zelf komen.

Hierbij de voorkant van de folder zonder het beeldmerk.
Een beeldmerk is inderdaad niet nodig met een naam die zo veelzeggend is. Je zou eventueel kunnen kiezen om dit beeldmerk wel op het visitekaartje te houden en dan te verwerken in de huisstijl, op de manier zoals ik dat in dit boekje heb gedaan. Ik zou het niet doen op het briefpapier, want dan wordt het te druk.
Maar je kunt het ook helemaal weglaten. Je hebt het eigelijk niet nodig.
Ik ben erg benieuwd naar jouw feedback.

Tot slot nog een logo zonder beeldmerk.
Eventueel is het beeldmerk ook alleen in de huisstijl te gebruiken.
Jullie naam en het gebruikte lettertype zijn zo sterk dat er geen beeldmerk bij nodig is.
Waarschijnlijk willen jullie wel een beeldmerk, want dat wil \'iedereen\', maar eigenlijk is het niet nodig en is het logo alleen als naam en als gebruikt font sterk genoeg.
Over wel of geen beeldmerk ben ik nog niet uit. Ik vind het beeldmerk alleen mooi uitkomen op het visitekaartje. Bij de andere voorbeelden doet het beeldmerk afbreuk aan de kracht van het logo.
Daar ben ik het helemaal mee eens en zal daar in de volgende upload rekening mee houden.
Het logo deed me aldoor al ergens aan denken, maar volgens mij ben je geinspireerd door het logo van het juridisch loket. Op zich is het niet erg om ergens door geïnspireerd te zijn, alleen lijkt het daar nu nog teveel op. Vooral door het woordje \'de\', een beetje schuin te zetten en minder dik gedrukt te laten zijn.
De basis is goed, alleen het logo dient nu meer eigen, uniek, te worden.
Ik heb het gegoogled en alhoewel zij een ander font hebben en een rood vlakje onder loket hebben lijkt het er inderdaad een klein beetje op. Ik ga even kijken hoe ik het aan kan passen.

Geen commentaar
De balk met iedereen heeft recht op recht is sterk!
Alleen het plaatje met al die mensen past niet bij mijn bedrijf, ik ben namelijk een eenmanszaak.

Voorkant folder
Wekt goed de aandacht. Leuk dat je het meest actuele probleem hebt gekozen. Ik ben alleen benieuwd of er meerdere problemen in de folder verwerkt kunnen worden zodat meer mensen een probleem herkennen.
Ik zal deze week in het binnenwerk meerdere problemen verwerken en deze opnieuw uploaden.

Geen commentaar

Bijgaand mijn ontwerpen. Ik heb gekozen voor een strak lettertype met een J van juridisch. Als kleur heb ik PMS 3145 gekozen, een warme kleur, waarbij een combinatie van meerdere kleuren altijd goed mogelijk is.
Het briefpapier heb ik overwegend zakelijk gehouden, omdat ik vind dat een brief ook zakelijk moet zijn en dat hier de vormgeving niet mag overheersen. Uiteindelijk moet de boodschap gelezen worden.
De voorkant van de brochure is ook bruikbaar als poster. De binnenkant van de brochure heb ik strak en modern vormgegeven, zodat de informatie hierin duidelijk is.
Ik ben benieuwd naar de feedback.
Je hebt de opdracht goed begrepen. Het ziet er zakelijk en strak uit. Vooral voor het briefpapier is dit inderdaad erg belangrijk.