De Juridische Hulppost zoekt logo, huisstijl en folderontwerp.

Datum start: 01-08-2011

Datum einde: 15-08-2011

Totaal budget: € 375.00
Nieuwste inzending
Book cover
Mar&Co

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo en huisstijl voor visitekaartjes, briefpapier, drukwerk en website.
Hoe moet het bedrijf overkomen?
Vooral het onderscheidende vermogen, de mix, moet duidelijk naar voren komen.
Natuurlijk dient de cultuur ook te passen in de huisstijl.

Bedrijfsomschrijving


De Juridische hulppost heeft als missie verandering te brengen in de service en dienstverlening van veel bedrijven en multinationals, dat klanten weer meer worden behandeld als mens.
De visie is om zoveel mogelijk consumenten bewust te maken van de vele rechten die ze hebben en consumenten bewegen om daadwerkelijk op te komen voor hun rechten.

De cultuur van het bedrijf is als volgt te omschrijven:
-Idealistisch. Naast het winstoogmerk is het maatschappelijke doel net zo belangrijk.
-Eerlijk. Eerlijk over mogelijke uitkomsten en geen onnodige vervolghulp. Brengt niet meer uren in rekening dan nodig.
-Duidelijk. Duidelijk en helder advies, waarin juridische begrippen worden uitgelegd. Ook over de prijs is duidelijkheid door een maximum prijs aan te geven.
-Betrouwbaar. Geheimhouding van gegevens van de klant.
-Persoonlijk. Klant staat centraal en is degene die zelf uiteindelijk de beslissingen maakt. De tijd wordt genomen die iemand nodig heeft. Vanaf begin (advies) tot aan het eind (geschillencommissie of kantonrechter) bijgestaan door dezelfde jurist.
-Gelijkwaardig. Alle klanten verdienen evenveel aandacht en tijd van de jurist, of het nu om een grote of kleine opdracht gaat. Daarnaast heeft iedereen recht op recht en hanteert het bedrijf een lage prijs ten opzichte van andere juridische dienstverleners zodat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van de juridische hulp.
-Toegankelijk. Geen duur kantoor met mannen of vrouwen strak in het pak, maar een spreekuur in een buurtcentrum gehouden door een jurist in semi-professionele kleding.
-Vasthoudend. Laat zich niet imponeren door een bedrijf en zal doorgaan met de juridische strijd tot aan de kantonrechter of geschillencommissie indien nodig.
-Professioneel. In alle gevallen staat een jurist de klant bij. Ook al het materiaal dat het bedrijf verstrekt is niet alleen inhoudelijk professioneel maar ziet er ook professioneel uit.
-Daadkrachtig. Verricht het nodige werk om de zaak grondig uit te zoeken om vervolgens tot actie over te gaan.

Het onderscheidende vermogen:
Mix van enerzijds wat non-profit organisaties doen, als het juridisch loket en rechtswinkels, namelijk het voorlichten en geven van gratis juridisch advies en anderzijds wat advocaten en juristen doen, het uitvoeren van juridische acties tegen een bepaald uurtarief.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van deze non-profitorganisaties is dat ik ook gelijk juridische acties kan ondernemen voor de klant tot aan een geschil bij de kantonrechter of bij de geschillencommissie aan toe. Dezelfde jurist staat de klant bij vanaf het begin tot aan het einde.
Het voordeel van mijn bedrijf ten opzichte van advocaten en juristen is dat het toegankelijker is door onder andere het gratis advies en de lage kosten voor de vervolghulp. Daarnaast heeft het bedrijf een maatschappelijk doel voor ogen en niet alleen een winstoogmerk.

Voor meer informatie zie in de bijlage het concept voor de foldertekst.

Doelgroep


Particulieren die een juridisch probleem hebben met een bedrijf/instantie.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Het logo en de huisstijl dient het volgende te zijn:
- opvallend
- krachtig
- strak
- simpel
- bestaan uit 2 kleuren, een mooie kleurencombinatie spreekt mij altijd aan.

En dient het volgende niet te zijn:
- chic
- sierlijk
- goedkoop uitziend

De folder is een dubbelgevouwen A4 en heeft dus 4 bedrukte zijdes. De voorkant moet de aandacht wekken en mensen kunnen zichzelf herkennen daarin. Het idee is daarom om 2 of 3 juridische problemen tot uitdrukking te brengen. Ik heb zelf een aantal voorbeelden bedacht voor deze juridische problemen, zie tekst folder. Als je zelf betere voorbeelden hebt dan mag dat ook. Zelf zit ik te denken aan foto's of tekeningen die bij de problemen passen. Het ontwerp van de voorkant dient ook als poster te kunnen dienen, alleen de contactgegevens moeten er dan nog bij.
Binnenin de folder komt informatie te staan over De Juridische Hulppost en op de achterkant de contactgegevens. Indeling mag zelf verder naar creatief inzicht worden gemaakt.

Designer: byGaby byGaby
logo_huisstijl-bygaby-XWxyC41o

byGabybyGaby

En hierbij nog een voorbeeld hoe het in de huisstijl wordt verwerkt

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-pE6fXSuu

byGabybyGaby

Hierbij het logo met payoff.

Door de zwarte payoff onder de blauwe tekst te plaatsen in een schrijfletter werkt dit contrasterend.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-4Hi9fBmi

byGabybyGaby

Hoi Laura,

Net op de valreep, na het lezen van jouw extra briefing, toch nog een logo net voor mijn vakantie.

Ik ben van mening dat dit logo eenvoud uitstraalt, waarbij het juridische goed na voren komt. Ik heb al eerder bij een upload vermeldt dat een beeldmerk overbodig is bij een zo duidelijke naam. Ik heb een iets ander font gekozen en het woord juridisch een extra kleur gegeven.

Ik kijk na mijn vakantie wel wat het geworden is.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-E864Ajo0

byGabybyGaby

Ik heb enkele ontwerpen verwijderd (waar een score bij staat of commentaar kan ik niet verwijderen).

Hierbij een derde ontwerp van het logo. Ik heb nu een ander font gekozen. ITC Avantgarde gothic in twee varianten, een moderne strakke open letter die tijdloos en neutraal is. ITC Avantgarde botst niet met andere lettertypes en daarom kan Museo Sans (font naw-gegevens e.d.) hier ook mee gecombineerd worden. Voor \'Juridisch\" heb ik een bold-variant gekozen, een stevige letter die het complete logo in zijn simpelheid veel kracht geeft.

bauman82bauman82

Het woord juridisch komt nu duidelijker naar voren, ook de blauwe kleur met grijs vind ik een mooie combinatie. Ik mis alleen iets unieks. Achter ieder logo hoort ook een verhaal. Daarom heb ik de wedstrijd gewijzigd met meer informatie over o.a. mijn missie en visie. De info moet alleen nog door de site worden goedgekeurd.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-N5hPiELY

Geen commentaar

bauman82bauman82

Ik ben nog niet overtuigd van het logo. De streep heeft geen toegevoegde waarde voor mij. Ik vind het belangrijk dat het meer uit de letters zelf komt. Het woord juridisch of de J mag meer benadrukt worden omdat dat tenslotte de kern van het bedrijf is.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-w7DgAGYK

byGabybyGaby

Hierbij een opzet voor een poster in de stijl van de brochure. Ik heb hierin wel het rondje van de J nog verwerkt, maar de j zelf weggelaten. Dit zou dus ook kunnen in de huisstijl.

Ik heb hierna geen mogelijkheden meer om te uploaden, dus als je nog wat wil hebben aangepast moet ik dat mailen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-sK3XG5Ng

byGabybyGaby

En de achterkant van de brochure.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-zWn7Vz0q

byGabybyGaby

Bijgaand aangepast versie voor het binnenwerk. Dit heb ik licht en open gehouden. Als ik net zo veel kleur in de binnenkant verwerk dan wordt de brochure \"te zwaar\".

Ik heb twee citaten uit jouw worddocument gebruikt als soort van streamer.

Links onderin kan dan natuurlijk een foto van jou zelf komen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-Mr1uegb2

byGabybyGaby

Hierbij de voorkant van de folder zonder het beeldmerk.

Een beeldmerk is inderdaad niet nodig met een naam die zo veelzeggend is. Je zou eventueel kunnen kiezen om dit beeldmerk wel op het visitekaartje te houden en dan te verwerken in de huisstijl, op de manier zoals ik dat in dit boekje heb gedaan. Ik zou het niet doen op het briefpapier, want dan wordt het te druk.

Maar je kunt het ook helemaal weglaten. Je hebt het eigelijk niet nodig.

Ik ben erg benieuwd naar jouw feedback.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-WBUFlVCa

byGabybyGaby

Tot slot nog een logo zonder beeldmerk.

Eventueel is het beeldmerk ook alleen in de huisstijl te gebruiken.

Jullie naam en het gebruikte lettertype zijn zo sterk dat er geen beeldmerk bij nodig is.

Waarschijnlijk willen jullie wel een beeldmerk, want dat wil \'iedereen\', maar eigenlijk is het niet nodig en is het logo alleen als naam en als gebruikt font sterk genoeg.

bauman82bauman82

Over wel of geen beeldmerk ben ik nog niet uit. Ik vind het beeldmerk alleen mooi uitkomen op het visitekaartje. Bij de andere voorbeelden doet het beeldmerk afbreuk aan de kracht van het logo.

byGabybyGaby

Daar ben ik het helemaal mee eens en zal daar in de volgende upload rekening mee houden.

bauman82bauman82

Het logo deed me aldoor al ergens aan denken, maar volgens mij ben je geinspireerd door het logo van het juridisch loket. Op zich is het niet erg om ergens door geïnspireerd te zijn, alleen lijkt het daar nu nog teveel op. Vooral door het woordje \'de\', een beetje schuin te zetten en minder dik gedrukt te laten zijn.
De basis is goed, alleen het logo dient nu meer eigen, uniek, te worden.

byGabybyGaby

Ik heb het gegoogled en alhoewel zij een ander font hebben en een rood vlakje onder loket hebben lijkt het er inderdaad een klein beetje op. Ik ga even kijken hoe ik het aan kan passen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-a2jYausi

Geen commentaar

bauman82bauman82

De balk met iedereen heeft recht op recht is sterk!
Alleen het plaatje met al die mensen past niet bij mijn bedrijf, ik ben namelijk een eenmanszaak.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-XVSCtA8W

byGabybyGaby

Voorkant folder

bauman82bauman82

Wekt goed de aandacht. Leuk dat je het meest actuele probleem hebt gekozen. Ik ben alleen benieuwd of er meerdere problemen in de folder verwerkt kunnen worden zodat meer mensen een probleem herkennen.

byGabybyGaby

Ik zal deze week in het binnenwerk meerdere problemen verwerken en deze opnieuw uploaden.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-6kSDSEr2

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-bygaby-XMcrinfU

byGabybyGaby

Bijgaand mijn ontwerpen. Ik heb gekozen voor een strak lettertype met een J van juridisch. Als kleur heb ik PMS 3145 gekozen, een warme kleur, waarbij een combinatie van meerdere kleuren altijd goed mogelijk is.

Het briefpapier heb ik overwegend zakelijk gehouden, omdat ik vind dat een brief ook zakelijk moet zijn en dat hier de vormgeving niet mag overheersen. Uiteindelijk moet de boodschap gelezen worden.

De voorkant van de brochure is ook bruikbaar als poster. De binnenkant van de brochure heb ik strak en modern vormgegeven, zodat de informatie hierin duidelijk is.
Ik ben benieuwd naar de feedback.

bauman82bauman82

Je hebt de opdracht goed begrepen. Het ziet er zakelijk en strak uit. Vooral voor het briefpapier is dit inderdaad erg belangrijk.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.