Geen commentaar
De kans 4U2BE original!
- Wedstrijd van: jkana
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 21-01-2011
Datum einde: 18-02-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Geachte opdrachtgever
Ondanks dat ik nog altijd achter mijn eerdere inzendingen sta wil ik u toch nog graag meer ontwerpen tonen. Deronde vorm is hierin vervangen door een ster danwel vierkant; de letters zijn – met aandacht voor de articulatie van de ietwat complexe naam – anders geplaatst.
Met groet
Colorato

In deze versie zijn de U en de 2 uitgespaard in de cirkelvorm waardoor je er al het ware doorheen kijkt.
Colorato

Geachte opdrachtgever.
Ben zo vrij om u nog 2 variaties te tonen. Helaas kan ik uw bezwaren/voorkeuren over eerdere zendingen moeilijk inschatten.
Persoonlijk vind ik van de beide nieuwe zendingen de gele variant nagenoeg ideaal.
De verhoudingen zijn gewijzigd en er is een schaduw toegevoegd waardoor de ronde vorm los komt van de achtergrond.
Colorato

Een krachtiger variant van een eerder ingestuurde versie.
Meer nadruk op individu.
Positie en scheiding van de onderdelen van de naam maken deze beter leesbaar.
Het begrip \'marketing\' gaat over massa, maar kan niet bestaan zonder een focus op het individu.
Hoi Colorato,
Ik denk dat ik je eerste inzending het mooiste vond. Dus heb ik hem een extra ster gegeven. Wat voor dit logo geldt gaat ook op voor je volgende inzending omdat er in de basis geen grote aanpassingen zijn gedaan.
Wat ik sterk vind is het plaatje.
Hartelijk dank voor je tijd en inzending.
Judith
Hoi Judith
Zag je commentaar te laat, vandaar nog even deze toevoeging. Het verschil met mijn eerste zending ligt in de positie van de letters en de dynamiek in de foto met focus op het individu. Begrijp helaas dat deze - in mijn ogen sterke verbetering - niet op de juiste plek is gevallen.
Lastig overleggen zo virtueel...

Een krachtiger variant van een eerder ingestuurde versie.
Meer nadruk op individu.
Positie en scheiding van de onderdelen van de naam maken deze beter leesbaar.
Hoi Colorato,
Ik denk dat ik je eerste inzending het mooiste vond. Dus heb ik hem een extra ster gegeven. Wat voor dit logo geldt gaat ook op voor je volgende inzending omdat er in de basis geen grote aanpassingen zijn gedaan.
Wat ik sterk vind is het plaatje.
Hartelijk dank voor je tijd en inzending.
Judith

Geen commentaar
Beste Colorato,
Eigenlijk geldt voor dit ontwerp hetzedlfde als de voorgaande.
Dank voor je tijd en inzending
Judith

Misschien gewaagd... maar eigenzinnig en opvallend. Iedere letter is uniek; ieder mens is uniek.
Beste Colorato,
Ik vind het grafisch gezien een mooi ontwerp. Echter is de leesbaarheid niet sterk. Nu kan dat juist een statement zijn. Voor mij persoonlijk wil ik juist dat mensen direct kunnen zien wik ik ben en dat vind ik in dit ontwerp dus minder sterk.
Dank voor je tijd en inzending
Judith

Heb geprobeerd een helder en zakelijk ontwerp te maken dat op uiteenlopende manieren toepasbaar is, maar altijd herkenbaar blijft.
Hoi Colorato,
Dit ontwerp vin d ik wel leuk. Je kunt ermee spelen. Tevens staat de 2BE op een leuke manier centraal. De reden waarom het maar drie sterren zijn heeft te maken dat ik er nog geen echt wauw gevoel bij heb. Ik vind hem mooi maar nog geen gaaf. Helaas kan ik niet concreter toelichten waar dat aan ligt.
Dank voor je tijd en inzending.
Judith
Dag Judith
Dank voor de reactie.
De wilde typografische variant was meer een grapje...
De andere versie biedt meer kansen. Het ontwerp is bewust simpel en esthetisch gehouden zonder schaduwen, glimmers of andere effecten, maar moet natuurlijk nog verfijnd worden. De invulling van de cirkel is variabel en biedt meer mogelijkheden dan getoond.
Heeft het nog zin om hierop door te gaan of is het ontwerp sowieso kansloos?
Hartelijke groet
Colorato
Extra ster verdiend!
Dat is mooi, maar hoe verhoudt zich dit tot mijn nieuwe inzending?
En belangrijker, wat zijn de bezwaren tegen deze inzending.
Met de nieuwe heb ik geprobeerd er meer kracht in te brengen; tegen verwachting krijgt nu de oude een sterretje meer...