... toepassing in de praktijk.
De Tanden Kliniek
- Wedstrijd van: annemiegrobbink
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 15-08-2012
Datum einde: 03-09-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste Annemie, kijkende naar de ontwerpen van de architect doet de bouw ons erg denken aan studio-achtige ruimten waarin gewerkt wordt. Vandaar de naam 'de TandStudio'. Deze naam komt ook veel vriendelijker over dan 'Tandkliniek' welke een erg medische lading heeft. Dit kan (omdat het toch om 'de tandarts' gaat) mensen afschrikken.
In het beeldmerk hebben we de transparantie en de kleurstelling van de 'muur'-decoraties doorgezet. Twee abstracte mensfiguren met een smetteloos gebit. Waarom twee? Omdat jullie met tweeen de praktijk draaien.
De typografie sluit goed aan, aan de architectuur, strak en vierkant. We denken nog verder na over de huisstijl invulling, dus die volgt nog.
Hopelijk valt ons voorstel in goede aarde. Uiteraard staan we open voor alle commentaar/opmerkingen.
Met vriendelijke groet!