EHBO dienstverlening zoekt internationaal uitziend logo + huisstijl

Datum start: 22-11-2016

Datum einde: 29-11-2016

Totaal budget: € 319.00
Nieuwste inzending
Book cover
KUgraphics

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zoeken voor de start-up "Global Event First Aid" een strak, modern en passende logo + huisstijl. Het bedrijf is gericht op EHBO-dienstverlening nationaal en in de toekomst mogelijk internationaal. Daarvoor is een internationaal georiënteerde logo + huisstijl nodig.

Onze missie is kwaliteit, representatie en innovatie.
We zoeken daarom een logo die betrouwbaar, traditionele en zorgzame uitstraling heeft.

Bedrijfsomschrijving


EHBO- dienstverlening door EHBO'ers en Verpleegkundige aan representatieve feesten.

Doelgroep


Private & Business events
Ook denkend aan Beach clubs

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Vereisten Logo:
Globe met licht blauwe kleur
Global Event First Aid in logo verwerkt
Esculaap (zie bijlage) *zonder ster

Vereisten huisstijl:
Donker blauw
Traditioneel, zakelijk en modern
Strak design zonder veel toevoegingen

Designer: designerinspace designerinspace
logo_huisstijl-designerinspace-9iYVxFMO

designerinspacedesignerinspace

Beste opdrachtgever,

Hierbij stuur ik u mijn inzending.
Zoals u ziet heb ik mij niet aan het pakket van eisen gehouden.

En wel om de volgende redenen.

- Bij een esculaap heb ik meer associaties met medicijnen, doktoren en apotheken en niet zo zeer met eerste hulp.
- U verleent eerste hulp op festivals, evenementen, etc. Moet dat dan juist ook niet zichtbaar zijn in het logo? Ik heb daarom een feestende menigte gebruikt.
- Een rood kruis is internationaal en voor iedereen herkenbaar als de plek waar je eerste hulp/medische verzorging kunt krijgen.
- Een wereldbol/globe is veel te breed. Dat kan voor elk bedrijf gelden dat internationaal opereert. Bovendien bestaat een gedetailleerde globe uit veel te veel verfijnd beeld waar een logo juist krachtig moet zijn in zijn eenvoud. Less is more. Bovendien bent u nu nog niet internationaal bezig.
- Blauw is een koele kleur en past derhalve niet bij het verzorgen van mensen.
- Rood is warm, rood is een signaalkleur dat op grote afstand (op bijv. festivalterreinen dus) duidelijk zichtbaar is.

Het logo is op dit moment nog in concept en dient verder uitgewerkt te worden.

Ik hoop dat u mij niet te eigenwijs vindt en ben benieuwd naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Designerinspace

N.broekhausN.broekhaus

Bedankt designerinspace,
Het is zeker niet eigenwijs, echter ben ik echt op zoek naar een 'globe' en de kleur blauw.

Ik ben het met enkele standpunten zeer eens. Het logo is zeer zeker geschikt voor ehbo-dienstverlening op grootschalige evenementen waar de rode kruis etc. zoal opereert. Indien het bedrijf daarop was gericht had je een erg goed logo ontworpen. Alleen is het bedrijf meer gericht op een andere niché zoals: privé- en bedrijfsfeesten, daarbij zoek ik een representatief logo voor.


N.broekhausN.broekhaus

Ieder geval bedankt voor de uitgebreide onderbouwing

designerinspacedesignerinspace

Ook bedankt voor de aardige en duidelijke uitleg! Ik ga kijken naar een nieuw voorstel. Vriendelijke groet!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.