Beste opdrachtgever,
Hierbij stuur ik u mijn inzending.
Zoals u ziet heb ik mij niet aan het pakket van eisen gehouden.
En wel om de volgende redenen.
- Bij een esculaap heb ik meer associaties met medicijnen, doktoren en apotheken en niet zo zeer met eerste hulp.
- U verleent eerste hulp op festivals, evenementen, etc. Moet dat dan juist ook niet zichtbaar zijn in het logo? Ik heb daarom een feestende menigte gebruikt.
- Een rood kruis is internationaal en voor iedereen herkenbaar als de plek waar je eerste hulp/medische verzorging kunt krijgen.
- Een wereldbol/globe is veel te breed. Dat kan voor elk bedrijf gelden dat internationaal opereert. Bovendien bestaat een gedetailleerde globe uit veel te veel verfijnd beeld waar een logo juist krachtig moet zijn in zijn eenvoud. Less is more. Bovendien bent u nu nog niet internationaal bezig.
- Blauw is een koele kleur en past derhalve niet bij het verzorgen van mensen.
- Rood is warm, rood is een signaalkleur dat op grote afstand (op bijv. festivalterreinen dus) duidelijk zichtbaar is.
Het logo is op dit moment nog in concept en dient verder uitgewerkt te worden.
Ik hoop dat u mij niet te eigenwijs vindt en ben benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Designerinspace
EHBO dienstverlening zoekt internationaal uitziend logo + huisstijl
- Wedstrijd van: N.broekhaus
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2
Datum start: 22-11-2016
Datum einde: 29-11-2016
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Bedankt designerinspace,
Het is zeker niet eigenwijs, echter ben ik echt op zoek naar een 'globe' en de kleur blauw.
Ik ben het met enkele standpunten zeer eens. Het logo is zeer zeker geschikt voor ehbo-dienstverlening op grootschalige evenementen waar de rode kruis etc. zoal opereert. Indien het bedrijf daarop was gericht had je een erg goed logo ontworpen. Alleen is het bedrijf meer gericht op een andere niché zoals: privé- en bedrijfsfeesten, daarbij zoek ik een representatief logo voor.
Ieder geval bedankt voor de uitgebreide onderbouwing
Ook bedankt voor de aardige en duidelijke uitleg! Ik ga kijken naar een nieuw voorstel. Vriendelijke groet!