Logo voor een nieuwe dienstverlener op de markt van duurzame energie, “eXXenergy.”
Het logo ondersteunt, visueel, duurzame energie.
De twee X-en staan samen symbool voor verzamelen (collectoren), doorgeven (lijnen en kleurverloop) en samenwerken (2regels een naam, 2 X-en een beeld).
De kleuren, groen van milieuvriendelijk en blauw van water en lucht, onderstrepen de duurzaamheid die eXXenergy hoog in het vaandel heeft.
Letterkeuze; een open, eerlijke, magere letter met een helder beeld die bij extreme verkleiningen goed leesbaar blijft.
Bij het ontwerpen van de huisstijl bieden woord- en beeld-merk voldoende aanknopingspunten.
Al met al een zeer herkenbaar logo met een geheel eigen vormentaal die de missie van eXXenergy onderstreept.
Ben benieuwd hoe dit voorstel wordt ontvangen en kijk uit naar feetback.
Met vriendelijke groet,
Meer info,
jeroenvellekoop.nl
eXXenergy: ontwerp de huisstijl voor dit nieuwe bedrijf
- Wedstrijd van: vincentbrouwer
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 28-11-2014
Datum einde: 12-12-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Jeroen,
Mooi ontwerp en je achterliggende gedachte vind ik goed passen bij wat we willen uitstralen. Op dit moment zeker een van de kanshebbers, mede door de uitleg die je geeft bij het beeldmerk. Dat komt goed over.
Ik ben benieuwd naar je gedachten voor visitekaartje en briefpapier/enveloppe, uitgaande van dit concept.
Hartelijke groet,
Vincent
Je ontwerp ook voorgelegd aan mijn collega's. Feedback van hen:
- de XXen komen niet duidelijk genoeg over, te veel lijnen.
- de XXen liever in een opvallende kleur bv roodachtig staat zowel voor stop (ex/ minder energie) als warm.