Fris en innovatief logo en huisstijl voor Pieters Marketing Advies

Datum start: 29-09-2009

Datum einde: 13-10-2009

Totaal budget: € 300.00
Nieuwste inzending
Book cover
Het Offensief

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Ik ben op zoek naar een logo en huisstijl om een nieuwe frisse start te maken. Uiteraard passend bij mijn activiteiten (marketing, innovatie, klantcontact, internet) maar vooral verfrissend, verrassend,innovatief,en uitdagend. Dus geen 13 in een dozijn en geen saai logo. Durf jezelf te overtreffen, maak iets wat eigenlijk net over de top is en doe er dan nog een schepje bovenop. Succes!

Bedrijfsomschrijving


Ik ben zelfstandig marketing adviseur(zzp)gespecialiseerd in merkmanagement, innovatie, klantcontact en multichannel marketing. Al meer dan 15 jaar werk ik als marketeer in verschillende branches (kaas, o.a. Slankie en Frico), telecom en internet (o.a. Scarlet) en financiele dienstverlening (Ditzo, ING). Zie verder de powerpoint presentatie over Pieters Marketing Advies in de bijlage.

Doelgroep


Opdrachtgevers/beslissers/eigenaren die een marketingproject willen realiseren binnen hun organisatie. Voorbeelden van projecten:
1. Het ontwikkelen en introduceren van een innovatief product of dienst
2. Centraal stellen van de klant in de organisatie en het inrichten van het bijbehorende klantcontact

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Dit is volkomen vrij. Tot nu toe maak ik gebruik van rood en blauw, de meest gebruikte kleuren in logo's maar dit hoeft dus niet.

Designer: Peter-Pen.nl Peter-Pen.nl
logo_huisstijl-peter-pennl-EpEeh3Jo

Peter-Pen.nlPeter-Pen.nl

Beste heer Pieters,
hierbij mijn visie/concept.

Ik hou het beknopt:
Groen geeft vertrouwen, is fris en valt op in al het blauw geweld van meeste marketing stijlen. (Concurrentveld)

Pieters is in onderkast geschreven waardoor deze vriendelijk en minder arrogant toont.

Tevens heb ik aan je service meer een pay-off actige smaak gegeven. De ruimte heb je, dus waarom niet meer beloven dan wat je doet? "Professioneel Persoonlijk Marketing & Advies".

Aan de P zit gimmick die je in je evt. huisstijl terug kan laten komen... Het is een maatlat >>> en suggereert maatwerk.

Ik hoop dat u het concept proeft en hier ook voor durft te gaan.

Mvg,

Peter van Straaten, Peter-Pen.nl

henkpietershenkpieters

Hoi Peter,

Ben jij de striptekenaar? Je hebt goed nagedacht over mijn propositie, waarvoor dank. Positief zijn kleur, vriendelijke uitstraling en de pay off. Met name het feit dat jeen pay off hebt gebruikt, vind ik sterk. Ik heb nu als voorkeur een beschrijving van mijn activiteiten omdat de term marketing advies te breed is (marketing|innovatie|klantcontact). De gimmick is voor mij te subtiel, alhoewel leuk gevonden Als totaalbeeld proef ik het concept onvoldoende ondanks de positieve punten, dus voor mij is dit het net niet.

Groeten, Henk..

Peter-Pen.nlPeter-Pen.nl

Ik ben geen striptekenaar, wel een naamgenoot!
De gimmick, nogmaals kan je terug laten komen in de huisstijl, de gimmick zit nu als subtiele herhaling, reminder in de P verstopt. Om dit uit te bouwen doe je dat evt. in een site, brochure. Niet alles moet in een logo, dan wordt dat een kermis en een te druk verhaal. Een logo is een icoon en de rest van omveld (huisstijl) kan je gebruiken voor de rest van het verhaal. Less is more in een logo/icoon. Kijk maar naar de grote merken. Het logo is vaak abstract, en de huisstijl flexibel ongeacht wat er verteld moet worden. Bij evt. interesse kan ik het Concept uitbouwen en tevens een achtergrond dienende als een soort site/brochure gevoel.

MVG

Peter

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.