Beste heer Pieters,
hierbij mijn visie/concept.
Ik hou het beknopt:
Groen geeft vertrouwen, is fris en valt op in al het blauw geweld van meeste marketing stijlen. (Concurrentveld)
Pieters is in onderkast geschreven waardoor deze vriendelijk en minder arrogant toont.
Tevens heb ik aan je service meer een pay-off actige smaak gegeven. De ruimte heb je, dus waarom niet meer beloven dan wat je doet? "Professioneel Persoonlijk Marketing & Advies".
Aan de P zit gimmick die je in je evt. huisstijl terug kan laten komen... Het is een maatlat >>> en suggereert maatwerk.
Ik hoop dat u het concept proeft en hier ook voor durft te gaan.
Mvg,
Peter van Straaten, Peter-Pen.nl
Fris en innovatief logo en huisstijl voor Pieters Marketing Advies
- Wedstrijd van: henkpieters
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 29-09-2009
Datum einde: 13-10-2009
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hoi Peter,
Ben jij de striptekenaar? Je hebt goed nagedacht over mijn propositie, waarvoor dank. Positief zijn kleur, vriendelijke uitstraling en de pay off. Met name het feit dat jeen pay off hebt gebruikt, vind ik sterk. Ik heb nu als voorkeur een beschrijving van mijn activiteiten omdat de term marketing advies te breed is (marketing|innovatie|klantcontact). De gimmick is voor mij te subtiel, alhoewel leuk gevonden Als totaalbeeld proef ik het concept onvoldoende ondanks de positieve punten, dus voor mij is dit het net niet.
Groeten, Henk..
Ik ben geen striptekenaar, wel een naamgenoot!
De gimmick, nogmaals kan je terug laten komen in de huisstijl, de gimmick zit nu als subtiele herhaling, reminder in de P verstopt. Om dit uit te bouwen doe je dat evt. in een site, brochure. Niet alles moet in een logo, dan wordt dat een kermis en een te druk verhaal. Een logo is een icoon en de rest van omveld (huisstijl) kan je gebruiken voor de rest van het verhaal. Less is more in een logo/icoon. Kijk maar naar de grote merken. Het logo is vaak abstract, en de huisstijl flexibel ongeacht wat er verteld moet worden. Bij evt. interesse kan ik het Concept uitbouwen en tevens een achtergrond dienende als een soort site/brochure gevoel.
MVG
Peter